Jaka jest przyczyna "kiwającego się" loka?

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2502
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Jaka jest przyczyna "kiwającego się" loka?

Post autor: womo »

Dziekuje za podpowiedz :) po 3 godzinach grzebania w nohabie :shock: i 2 godzinach grzebania na forum :mrgreen: w koncu trafna podpowiedz :D moje malenstwo jezdzi tak jak powinno, w zyciu bym nie wpadl na to, ze to te blaszki :mrgreen:
Dzieki i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jacula
Posty: 541
Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Jaka jest przyczyna "kiwającego się" loka?

Post autor: Jacula »

Witam !

Po wielu próbach i poszukiwaniach znalazłem przyczynę kiwania mojej Br 221. Kółka i osie okazały się w porządku, natomiast blaszki, które zbierają prąd z wózków były zbyt wygięte w dół, wskutek czego lok stał jak clown na sprężynkach :) .
Po przygięciu blaszek prawie do poziomu kiwanie znikło.

Jeszcze raz dzięki za porady


Pozdrawiam - Jacek
Ostatnio zmieniony 04 lip 2006, 11:02 przez Jacula, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jacula
Posty: 541
Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Jaka jest przyczyna "kiwającego się" loka?

Post autor: Jacula »

Dzięki za rady.

Pozdrawiam - Jacek
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 358
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Jaka jest przyczyna "kiwającego się" loka?

Post autor: fred3rg »

Czasami wagony czy lokomotywy kołyszą się, bo mają źle podparte wózki!
W modelach powinno być tak, że tylko jeden wózek ma możliwość przechylania sie na boki.
To znaczy, że gdy lokomotywa stoi na torze, a ty zaczniesz ją przechylać, to koła z jednej strony jednego z wózków powinny sie oderwać od toru!, a drógi wózek powinien jeszcze do pewnego przechyłu dotykać szyn wszystkimi kołami.
Jak w towarowych BttB zdejmie sie wózki, to widac od spodu, że tylko przy jednym gnieździe na czop, są po bokach takie małe podpórki. To one blokuja budę, przed przechylaniem sie.

W starych lokach BttB jak 130/Nohab, czy118/221, dochodzi do tego możliwość podłożenia podkładek między wózek a ramę. Jeśli ktoś dołożył ich kiedyś za dużo przy obu wózkach, to teraz oba mają możliwość przechylanie sie. A podczas postoju to blaszki kontaktowe łączące wózeki z ramą, utrzymuja budę w pionie. Ale gdy sie ruszy, krzywe kółka moga wprawiac bude w rezonans, bo blaszki nie podpierają jej sztywno.

Ja tak kiedyś miałem z Nohabem.

fred
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10999
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Jaka przyczyna?

Post autor: ArturSchŁ »

Jacula pisze:jadąc kolebie się na boki jak pijana kaczka
1.
Proszę tylko bez aluzji politycznych !!
:mrgreen:

2.
Kaczkowanie loków i wagonów jest niestety częstą wadą. Zdarza się także w nowych lokach (np M62 Presesvet).
:(
IMHO jedynym sposobem naprawienia kaczkowania jest wymiana felernych kółek na dobrze wycentrowane - niekoniecznie nowe.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2006, 08:59 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Jacula
Posty: 541
Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Jaka jest przyczyna "kiwającego się" loka?

Post autor: Jacula »

Mam problem, może koledzy coś poradzicie?
Br 221 BTTB jadąc kolebie się na boki jak pijana kaczka, zwłaszcza przy małych prędkościach. Jest w dobrym stanie, czyszczona i smarowana. W czym może być powód?
Ostatnio zmieniony 11 maja 2006, 12:54 przez Jacula, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość