DR ep V
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
- Lokalizacja: Görlitz
- Kontakt:
Re: DR ep V
Stara ale bardzo ciekawa!
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: DR ep V
Po niemiecku, ale sadze, ze nawet osoby niezbyt znajace ten jezyk cos z tego sa w stanie zrozumiec.
http://de.wikipedia.org/wiki/Interzonenzug
Warto jeszcze zwrocic uwage na Transitzüge. Szczegolnie te laczace Berlin Zachodni z RFN. W te kategorie mozna tez dopasowac pociag wyruszajacy z Warszawy Wschodniej i kursujacy do Hoek van Holland. Ostatnia kontrole graniczna przechodzil na Friedrichstrasse, przy wjzedzie na teren Berlina Zachodniego. Potem po opuszczeniu Berlina Zachodniego nie zatrzymywal sie juz nigdzie, az do Helmstedt po stronie RFN, gdzie byla zmiana lokomotywy.
Ale to juz troche starsza historia i raczej pasujaca do IV epoki...
Krzysztof
http://de.wikipedia.org/wiki/Interzonenzug
Warto jeszcze zwrocic uwage na Transitzüge. Szczegolnie te laczace Berlin Zachodni z RFN. W te kategorie mozna tez dopasowac pociag wyruszajacy z Warszawy Wschodniej i kursujacy do Hoek van Holland. Ostatnia kontrole graniczna przechodzil na Friedrichstrasse, przy wjzedzie na teren Berlina Zachodniego. Potem po opuszczeniu Berlina Zachodniego nie zatrzymywal sie juz nigdzie, az do Helmstedt po stronie RFN, gdzie byla zmiana lokomotywy.
Ale to juz troche starsza historia i raczej pasujaca do IV epoki...
Krzysztof
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: DR ep V
Zjawisko kursujących całopociągowych składów DR po sieci DB z lokomotywą DB i odwrotnie, składów DB po sieci DR z lokomotywą DR było normalnym wtedy jak i wcześniej
Najciekawsze zaczęło się po zjednoczeniu państw gdy loki DR zapuszczały się na siec DB. Były to elektryczne 243 i spalinowe "Ludmiły"(przynajmniej ja tylko te widziałem).
Np. "Ludmiły widywałem w okolichach Lubeki.
243 w okolicach Hesji.

Najciekawsze zaczęło się po zjednoczeniu państw gdy loki DR zapuszczały się na siec DB. Były to elektryczne 243 i spalinowe "Ludmiły"(przynajmniej ja tylko te widziałem).
Np. "Ludmiły widywałem w okolichach Lubeki.
243 w okolicach Hesji.
- Trojan
- Posty: 345
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:08
- Lokalizacja: Skarżysko-Kam./Katowice
- Kontakt:
Re: DR ep V
Bodajże występowało takie coś jak Interzonenzug, czyli pociąg kursujacy między NRD a RFN, były to zazwyczaj m-wageny (DB) i ciągnęła je ludmilla (DR). Ale to raczej specjaliści się powinni wypowiedzieć na ten temat 

-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: DR ep V
Krótko mówiąc było to łagodne przejście z DR na DB
. A czy zdarzały się takie sytuacje że:
lokomotywy z DR zapuszczały się w część zachodnią Niemiec i odwrotnie DB na wschód
występowały mieszanki wagonów DR i DB w jednym składzie
zdarzało się że lokomotywa DB ciągnęła same wagony DR
Nie ukrywam że to jest dla mnie ciekawy temat, raz że u nas coś takiego nie występowało, dwa z racji wieku nie miałem możliwości przyglądania się tym zjawiskom





Nie ukrywam że to jest dla mnie ciekawy temat, raz że u nas coś takiego nie występowało, dwa z racji wieku nie miałem możliwości przyglądania się tym zjawiskom

- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: DR ep V
Jest to okres Va, czyli lata 1990-1994. Okres po obaleniu muru berlinskiego do wlaczenia DR do DB. Podstawowa roznica na DR w stosunku ep. IV jest przenumerowanie serii lokomotyw na zgodne z systemem stosowanym na DB. A wiec zmiana serii lokomotyw spalinowych z zakresu 100-199 na 200-299 np. 119 -> 219, a lokomotyw elektrycznych na odwrot np. 243 -> 143; 250 -> 155.BarTTek pisze:Kiedyś myślałem że to błąd na stronie jednak widzę że wybór taboru w TT z tego okresu jest coraz większy. Interesuje mnie co wtedy działo się na kolejach niemieckich, czy tabor zmienił się jakość szczególnie, jakie lata obejmuje DR ep V
DB wprowadza w tym czasie nowe koncepcje malowania taboru, szczegolnie lokomotyw (czerwone) i wagonow pasazerskich (Inter-regio i Inter-city).
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 30 lis 2007, 08:09 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
DR ep V
Kiedyś myślałem że to błąd na stronie jednak widzę że wybór taboru w TT z tego okresu jest coraz większy. Interesuje mnie co wtedy działo się na kolejach niemieckich, czy tabor zmienił się jakość szczególnie, jakie lata obejmuje DR ep V 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości