BR65.10 weszla do produkcji w 1954 roku. Jest to lokomotywa zaprojektowana i wyprodukowana (88szt.) w ramach programu budowy nowych lokomotyw dla DR, podobnie jak BR23 (pozniej BR35). Jednak ta druga seria posiadala swoj odpowiednik z 1940 roku, a BR65 nie.ArturSch pisze:Czy tendrzak BR 65 (robiony przez Gutzolda w wersjach DR) był eksplatowany w DRG Ep. II
BR65 byla tez zbudowana w liczbie 18 sztuk dla DB w 1951 roku. Jednak jedynym wspolnym punktem z BR65.10 DR, jest uklad osi.
BR64 (rozpoczecie budowy 1928 rok) nalezy do przedwojennej grupy Einheitslokomotive, budowanej w ramach programu budowy ujednoliconych lokomotyw dla DRG. Byc moze, ze w zalozeniach tego programu bylo zbudowanie tendrzaka o podobnych do BR65 parametrach, lecz taka maszyna nie zostala wyprodukowana.Znalazłem gdzieś, że go zaprojektowano w 1929 r. ale przeszukując strony nie natknąłem się na informacje o niej w okresie do 1945 r. (są BR64 a potem BR75).
Seria 75 obejmuje rozne maszyny kolei pruskich, saksonskich, badenskich i wittenberskich z poczatku XX wieku.
Krzysztof