
Pierwszy system mocowania sprzęgów skrzynkowych w wagonach ZEUKE to mocowanie na strunę biegnącą przez całą długość wagonu. Później pojawiły się mocowania na sprężynkę (ZEUKE i BTTB). Były one normalnej długości, ale także i dłuższe. Sprzęgi skrzynkowe były także mocowane bez możliwości wymiany (np w wagonach fartuchowych lub Y), jakie widać też na drugiej fotce.

W głównej mierze są mocowane na sprężynkę. Mocowane są także na stałe lub na różne inne specyficzne sposoby zależne od konkretnej lokomotywy lub wagonu. Są krótkie (pierwszy obrazek) jak i długie (drugi). Zostały także wprowadzone sprzęgi oczkowe zgodne z gniazdem NEM 358.

ZTCMW: ten typ sprzęgów występuje tylko w wersji do gniazd NEM

Pierwsze, na sprężynkę, pojawiły się chyba w BTTB pomiędzy wagonami LVT. Obecnie można dostać także czeskie wypraski z plastikowymi posiadającymi imitacje węży. Na 4-tym obrazku sprzęg przeznaczony do Eilzugwagenów z okresu BTTB Zeuke.
Tillig oferuje sprzęgi sztywne do gniazd NEM - przydatne na imprezach by nie następowało gubienie wagonów, ale oczywiście nie tam gdzie składy są dzielone.

Tillig oferuje swoje Nowe Sprzęgi praktycznie do wszystkich systemów mocowania, a dzięki temu jest to obecnie najpopularniejszy system sprzęgów w TT. Ma swoje wady, tzn na nierównościach potrafią się rozpiąć, dlatego inni producenci oferują swoją wersję, np Kuehn 74900 (ostatnie 3 obrazki).

Stosowane były w taborze Roco w ostatnim okresie, przed zaprzestaniem produkcji.