tompalec pisze:Czy na torach starego typu można używać sterowania cyfrowego
Tak, oczywiście.
Z punktu widzenia zasilania, tory to są dwa druty, które doprowadzają prąd do lokomotywy. Nie ma znaczenia jak są wykonane (bety, rurki czy modelowe).
Jednak trzeba powiedzieć o dwóch sprawach:
pewność połączenia.
Wszelkie niekontakty, powstające w miejscach połączeń szyn, każde zaśniedzienie (nalot) na elementach łączących mają negatywny wpływ na przekazywanie prądu dalej. Szczególnie jest to zauważalne w analogu gdy podajemy ledwo kilka volt napięcia (wolna jazda lokomotywy) i okazuje się, że już po kilku szynach lokomotywa nie jedzie.

W DCC mamy ten sam problem, ale nie jest on tak widoczny ponieważ lokomotywa jest zasilana napięciem ok 16 volt (przemienne) co przy kilku voltach spadku, nadal daje nam około 10-12 V zasilania.

Jednak chwilowy (całkowity) brak zasilania powoduje stawanie loka i ponowne jego rozpędzanie do zadanej prędkości.
kondensatorki przeciwzakłóceniowe.
W przyłączach zasilania (bettungsy i modelowe dla zasilania analogowego) dolutowano kondensatorki przeciwzakłóceniowe. W przypadku podłączenia DCC poprzez takie szyny, kondensatory te mogą powodować problemy, a w skrajnym przypadku uniemożliwić poprawną pracę DCC - należy je odłączyć. Z tym samym mamy do czynienia, gdy kondensatory są podłączone w wagonach (do stabilizacji oświetlenia = by nie mrugało) bezpośrednio do kół (bez prostownika).