Fajne funkcje w DCC

Prąd i elektronika na makiecie

Moderator: mod-Elektryka i DCC

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Fajne funkcje w DCC

Post autor: gbbsoft »

A następujące doświadczenie zostało przeprowadzone na pokazie w Norblinie w Warszawie:

Przyszedł mały kolega i przyniósł lokomotywę analogową (bez dekodera). Ustawiliśmy ją na torach, ustawiłem na manipulatorze adres lokomotywy "0" i... mogłem normalnie lokomotywą sterować tak, jakby miała 14 kroków prędkości...

PS. Oczywiście było to na zestawie Lenz'a, a nie Roco, bo w Roco nie można ustawić adresu lokomotywy "0"
PS2. Tylko to jest niezdrowe dla lokomotywy analogowej, bo silnik jest non-stop zasilana napięciem 16V bardzo przemiennym; ruch wykonuje, gdy symetria przemienność zostanie zaburzona w jedną ze stron...
Ostatnio zmieniony 07 maja 2006, 20:23 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Fajne funkcje w DCC

Post autor: gbbsoft »

O tym, czy dekoder może jeździć na analogu (a dokładniej: na "alternatywnym źródle zasilania") decyduje bit 2 w CV29 (licząc bity od 1 do 8).
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Fajne funkcje w DCC

Post autor: gbbsoft »

ArturSch pisze:to lokomotywa jeździ zarówno przy zasilaniu cyfrowym jak i analogowym.
No, o tym to akurat inny bit innego CV decyduje... :lol:

Mogę dodać, że powyższa lista jest pobrana ze standardu i nie oznacza, że wszystkie dekodery wszystkie sposoby działania mają. Raczej należy ją odczytywać odwrotnie: jeżeli dekoder ma obsługiwać dany sposób działania, gdy brak sygnału DCC, to nalezy użyć do tego wskazany bit w tym bajcie...
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Fajne funkcje w DCC

Post autor: ArturSchŁ »

gbbsoft pisze:CV12 Power Source Conversion/Alternatywne zasilanie

Źródło alternatywnego zasilania, gdy CV1=0 albo nie zostanie wykryty sygnał DCC w torach.

00000001 = Zasilanie analogowe
00000010 = Radio
00000100 = Zero-1
00001000 = TRIX
00010000 = CTC 16 / Railcommand
00100000 = FMZ (Fleischmann)
Gdy CV12 <> 0 (255 domyślnie w Gold Lenz'a) to lokomotywa jeździ zarówno przy zasilaniu cyfrowym jak i analogowym. Co ciekawe gdy przywrócimy pełne zasilanie (12 V) to lokomotywa płynnie startuje (jak w DCC) :)
Ostatnio zmieniony 07 maja 2006, 19:45 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i DCC”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości