BR38

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR38

Post autor: mradwan »

Podobno lokomotywa ma pojawić się w końcu roku 2009.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2009, 09:30 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
szymongodlewski
Posty: 72
Rejestracja: 07 lut 2008, 10:19
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Re: BR38

Post autor: szymongodlewski »

...no i jak wygląda sprawa zakupu modelu Br38 MMS w kawałkach...?...ja pisałem do nich ale uparcie twierdzą, że model tylko gotowy...
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: BR38

Post autor: brovarek »

Jak rozwiązany jest napęd w tym modelu?
Obrazek
zdjęcie znalezione na TT Board.de

Dla fanów II ep , jeszcze taka fotka saskiej XII H2, zdjecie wykonał Carl Bellingrodt, klasyk niemieckiej fotografii kolejowej.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 paź 2007, 08:28 przez brovarek, łącznie zmieniany 2 razy.
SM42-1135

Re: BR38

Post autor: SM42-1135 »

brovarek pisze:Podobnie, ale dokładnie tak.
Jak rozwiązany jest napęd w tym modelu?
Ostatnio zmieniony 06 paź 2007, 08:58 przez SM42-1135, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: BR38

Post autor: brovarek »

Obrazek
Podobnie, ale dokładnie tak. Z taką wydrukowana fotka w ręku rozmawiałem z nimi w sklepie. To jest wersja , która mi odpowiadałaby najbardziej. Nie wiem czy cos z tego wypali, chciałbym kupić dwie sztuki.
Możemy pogadac z nimi na ten temat w Lipsku, w końcu w zeszłym roku sprzedali "Makrolona" :)
Zapomniałem: zdjecie pochodzi z TT Board.de
Ostatnio zmieniony 06 paź 2007, 08:56 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: BR38

Post autor: ArJu »

Ciekawe rozwiązanie. Rozmawialiście o jakimś konkretnym typie? Czy ten kit wyglądałby mniej więcej jak ten poniżej?
Obrazek

Mam nadzieję, że spotkamy się w Lipsku i będzie okazja porozmawiać m.in. na ten temat.

Pozdrawiam,
Artur
Ostatnio zmieniony 07 lut 2008, 20:12 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: BR38

Post autor: brovarek »

A propos zakupów BR38, przymierzam sie do tego jakis rok, tyle tez toczę dyskusje/rozmowy ze sklepew w Sebnitz na temat mozliwosci sprzedaży kitu do montazu. Początkowo nie robili problemów, potem cos tam marudzili ,ze sie nie da, znowu kiedy indziej,ze sie da. Ogólnie marudzą! ( kit to niepomalowana buda, kompletne podwozie i naped) . Ostateczny szturm zamierzam przypuscić w Lipsku...
Informacja o wznowieniu pochodzi właśnie z Sebnitz , potwierdził to tez Paweł Wróblewski, był tam chyba z miesiac temu. Licze ,że jednak pozytywnie mnie zaskoczą!
Chce kupic nowego, bo Jatty na ebayu , nie dosc ,ze drogie to jeszcze zdarzaja sie z uszkodzona mechanika. ( kiedys jeden ze sprzedawców na moja prosbe przesłał mi filmik z jazdy i kiwał sie niemiłosiernie). Zreszta sam tez cos tam spartoliłem w mojej BR78, a konstrukcje maja podobną...
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: BR38

Post autor: ArJu »

brovarek pisze:http://www.kolej.pl/jareks/am/sl.htm , polecam Wam tę stronkę.
Dzięki Maciek za przypomnienie tej strony. Dotychczas zastanawiałem się nad tym samym typem, jaki zamówił mradwan, czyli 96202, który następnie zostałby przerobiony na Ok1-37, jak to np. przedstawiono w ŚK 2/2007. Wymiana wiatrownic oczywiście byłaby konieczna. Teraz jednak chyba zdecydowałbym się na 96201 pod kątem przeróbki na Ok1-66. Niestety dociera do mnie, że zakup jednak może okazać się bardzo trudny.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: BR38

Post autor: brovarek »

http://www.kolej.pl/jareks/am/sl.htm , polecam Wam tę stronkę. Jak widać na zdjęciach OK1 układ kołpaków jest różny, najczęstrzy w nizszych numerach to pierwszy "okrągły" , drugi "kwadratowy" - numery 11,46,66 , odwrotnie 204 , potrójny okragły, kwadratowy, okragły w numerze 347. Niestety sprężarki są z róznych stron, reszta osprzetu także, ale trzeba pamietac ,że te parowozy miały dwie drogi rozwoju Pruska-PKP1-DRB-PKP2 oraz Pruska-DRG-DRB-PKP2, stad rózne typy osprzetu, jego rozmieszczenie etc.
Z takich moich analiz zdjeć modelu najbardziej pasuje model z III ep DR, czyli pierwszy kołpak okragły, drugi kwadratowy, no i jednak "klasyczne" wiatrownice. Model DRG jest podobny, ale nie posiada wiatrownic ( no i nikt go jeszcze nie widział :)) , DB i drugi DR ma wiatrownice Wittego , zdjęć z takimi wiatrownicami na PKPe nie widziałem ( ale pewnie były, może jakis dobry człek da tutaj taką fotkę)
Co do modelu BR38 Jatta/MMs, to konstrukcja jest bardzo podobna do pozostałych ich modeli, podwozie z tworzywa, reszta to odlew metalowy, niezły silnik, spokojna jazda, dosyc cicha. Widziałem je w zeszłym roku na makietach w Lipsku.
"kultowa" , tzreba ja miec.
Co do zmian technicznych, nic poza gniazdem DCC w pierwszej serii sie nie zmieniło, teraz zapowiedziany jest jeszcze KKS
Podobno i tu kłade nacisk na to słowo ma sie ukazać długo oczekiwana nieduża II seria w wydaniu MMS, czy tak bedzie, czas pokaże...
Aaa i "podobno" bedzie ja mozna zobaczyc na Trako :D
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR38

Post autor: mradwan »

Ja zamówiłem to: Dampflokomotive BR 38 (pr. P8)

Obrazek

Art. 96202

Bo pasuje do Eilzugów DB

Ale rozumiem, że to i tak pieśń przyszłości.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2007, 21:07 przez mradwan, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR38

Post autor: oelka »

ArJu pisze:A może warto wątek kontynuować. Proponuję skupić się na P8/BR38 (Ok1). Sam od dłuższego czasu czaję się na model tej lokomotywy od MMS. Nie jestem jednak zdecydowany, którą wersję wybrać. Wszystkie moim zdaniem mocno odbiegają od Ok1. Miksując wszystkie wersje modelu, pewnie uzyskałoby się egzemplarz podobny do PKP'owskiego parowozu.
Ja bym startowal od modelu z II epoki. Ten zawsze bedzie najbardziej zblizony do PKP, szczegolnie gdy mierzymy w epoki IIIa, moze jezcze IIIb. Trzeba tez pamietac, ze parowozy na PKP byly modernizowane w roznym stopniu przez poszczegolne ZNTK. Chcac miec model parowozu PKP z IV epoki nalezalo by juz oprzec sie na dobrej dokumentacji fotograficznej jednego konkretnego egzemplarza i zajac sie wprowadzeniem konkretnych zmian do kupionego modelu.
I jeszcze jedno: czy ktoś wie coś więcej na temat modeli MMS, np. właściwości jezdne, konstrukcja (metal?), itd.?
Pod tym wzgledem warto poszukac uwag na temat Jatta. MMS przejela modele tego producenta poprzez wykupienie pierwszej firmy Jagoschinskiego. Nie wiem niestety, czy od tego czasu wprowadzono jakies zmiany techniczne.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 paź 2007, 20:49 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: BR38

Post autor: pepsigo2pl »

Na moj gust najbardziej zblizona do Ok1 jest BR38 z IIIep DR 96201. Jako, ze moj gust jest oparty na oku nie wtajemniczonego widza, wiec moglem wiele drobiazgow przeoczyc ale owiewki sa te same a takze tender. Nie watpie, ze moga byc roznice wynikajace z malowania czy tez z armatury kotla.

@brovarek - punkt pomogl przyznany, dziekuje.
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: BR38

Post autor: ArJu »

Witam!

A może warto wątek kontynuować. Proponuję skupić się na P8/BR38 (Ok1). Sam od dłuższego czasu czaję się na model tej lokomotywy od MMS. Nie jestem jednak zdecydowany, którą wersję wybrać. Wszystkie moim zdaniem mocno odbiegają od Ok1. Miksując wszystkie wersje modelu, pewnie uzyskałoby się egzemplarz podobny do PKP'owskiego parowozu. I jeszcze jedno: czy ktoś wie coś więcej na temat modeli MMS, np. właściwości jezdne, konstrukcja (metal?), itd.?

PS. Fakt, że modelu nie ma w ofercie pomijam, bo zakładam (może naiwnie), że by się znalazła w przypadku zainteresowania.

Pozdrawiam,
Artur
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: BR38

Post autor: brovarek »

Serie na kolejach niemieckich DRG, pomimo takiej samej cyfry w tym przypadku 38, rózniły sie znacznie. Lokomotywa Beckmanna to saska seria XII H2, BR38 2-3 tak zwana saska taczanka ( to bardzo dowolne tłumaczenie nazwy Saschische Rollwagen, czy jakos tak). Na PKP miała oznaczenie OK2, natomiast dobrze nam znana lokomotywa Ok1 to pruska seria P8, DRG 38 10-40 I tyle.
Ps. W malowaniu PKP czyli OK2 widziałem ją tylko na rysunkach Mariusza Plewki , natomiast jest jedna czynna maszyna tego typu i jest to BR38 205 - na drugim zdjeciu

Co do P8 , czyli Ok1 , one równiez sie między soba róznią, zalezy to od numeru inwentarzowego. Widac to po kształcie kołpaków. Ale to juz temat na jakaś dłuższą historię
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR38

Post autor: Marcin »

U mnie jest taka fota:
Obrazek
(źródło na fotce)
Ostatnio zmieniony 05 paź 2007, 18:59 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość