Co się stało z wagonami AB4üpe

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Co się stało z wagonami AB4üpe

Post autor: Charakterek »

Właśnie próbowałem skompletować skład DR IV epoki z Y i wszędzie są niedostępne. Na moje zapytanie kiedy będą dostępne odpowiedzieli, że szczerze nie wiedzą i być może już nigdy ;(
Ostatnio zmieniony 04 paź 2007, 23:20 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Co się stało z wagonami AB4üpe

Post autor: et22 »

Y już wychodzą z ofery
One wychodzą z oferty od 10 lat. Dopóki Tillig nie opracuje ich na nowo, to raczej nie znikną, no chyba że forma im pójdzie. Zresztą nie bardzo jest je czym w DDR-rze zastąpić.
Ostatnio zmieniony 04 paź 2007, 23:19 przez et22, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Co się stało z wagonami AB4üpe

Post autor: Maciej »

mradwan pisze:Bez wgzlędu na to jak by nie tłumaczyć - bronić Tilliga - DDR dominuje.
Patrząc na historię ostatnich 30 lat to chyba zrozumiałe - większosć produktów była tam kierowana (DDR). Jako no jeszcze monopolista (Tillig) choć nie taki jak kiedyś, ma taką produkcję jaka mu pozostała w spadku. Nie jest pewnie łatwo modernizowac istniejące konstrukcje jak BR 118 itp, pozostało wiele starych wypróbowanych. Inne zarządy muszą poczekać w kolejece. Uważam że i tak nie jest źle, co ja mówię jest chypa poprawnie - jest przeciez spora gama wagonów DB i lokomotywy tez się znajdą. Po za tym pamiętajmy że to niemiecki producent i kolej DDR darzona jest tam jako historycznie ciekawa. Po za tym jest coś co kiedyś mówiono na łamach forum -ilość wyprodukowanych modeli i ich sprzedarz (popularność).
Ostatnio zmieniony 04 paź 2007, 19:29 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Co się stało z wagonami AB4üpe

Post autor: mradwan »

Bez wgzlędu na to jak by nie tłumaczyć - bronić Tilliga - DDR dominuje. Tillig w Epoce III oferuje - zgodnie z katalogiem internetowym 145 modeli, z tego 83 to DR (czyli DDR), a 41 - DB. A jeśli kryterium wyboru jest to co ładnie wygląda, to przeciez DB miała całą masę udanych zespołów trakcyjnych (łącznie z TEE), wagony panoramiczne, V80, pociąg Henschel-Wegmann jako F-zug itd.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Co się stało z wagonami AB4üpe

Post autor: Maciej »

ArturSch pisze:Można by zachęcić do jakiegoś, który nie istnieje, a mógłby być w barwach PKP...
Ciekawe jaki ...
Ryflaczek byłby odpowiedni :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 04 paź 2007, 19:29 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Co się stało z wagonami AB4üpe

Post autor: brovarek »

Nie, nie dominuje DDR, a prawa i rozeznanie rynku. Jeśli pojawi się presja na takie wagony, że zejdą one w ogromnych ilościach - pojawią się i one. Póki co nabywca TT się odmładza i schodzi głównie to, co teraz jest na kolei. Później, jak dorośnie zacznie się interesować parowozami. A wtedy może i na te wagony nadejdzie czas... Pięknie by było, bo wagony były super!
A ja uważam ,że to chyba jednak nie dokońca tak wyglada. Widać to po róznego rodzaju ankietach , na TT Board.
1. Główny "portfel" w TT to 30-40 latkowie, wielbiciele epok III i IV
2. "Chcenie" parowozów nie oznacza automatycznie ,że kazdy je kupi, tym bardziej ,że nowe konstrukcje nie zawsze są udane
3. Mniejsze firmy, w wiekszości, skupiają sie na produkcji parowozów, wypełniajac nisze rynkową na tyle skutecznie, że Tillig nie chce inwestować całości produkcji w ten rynek. Zreszta przykład MMS z ich polityka wypełniania nisz, cenami etc to potwierdza ( pamietajmy ,ze to firma - córka Tilliga). To wyglada, tak,że jeżeli naprawdę interesujesz sie parowozami to wydasz na nie 250 EUR, ale oczekujesz czegoś więcej- choć nie zawsze tak jest, niż produkcja Tilliga ( i nie ma w tym stwierdzeniu żadnej złosliwości)
4. Modele z epoki III lub IV doskonale nadaja sie równiez do epoki V i to nie tylko u nas ale także w DE, to jednak zwieksza grupę docelowa dla modelu.
5. W/w zasdę potwierdził nawet Kuehn , który w pierwszej kolejności wypuscił modele z epoki III , malujac je na nieskończona ilosć wariantów , a myslę, że to wynik badań rynku.
6. Na koniec , co nawet mnie nie zdziwiło, przegladajac informację o taborze wiekszosci kolekcjonerów , czy to w DE czy w PL, zauwazyłem ,że tylko garstka kieruje sie wyborem "po epokach". Ogólnie staramy sie kolekcjonowac to co fajnie wyglada, dobrze jeździ a potem wybieramy epokę...
Pozdrowionka, M
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Co się stało z wagonami AB4üpe

Post autor: ArturSchŁ »

Charakterek pisze:... po mojemu to niech opracowuje jak najwięcej!
Można by zachęcić do jakiegoś, który nie istnieje, a mógłby być w barwach PKP...
Ciekawe jaki ...
:)
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Co się stało z wagonami AB4üpe

Post autor: Charakterek »

Y już wychodzą z ofery (a szkoda, bo lubiłem te wagony właśnie za to, że tyle lat były i są wdzięczne na wszelakie przeróbki). Nie zdążyłem sobie skompletować składu DR. Pozostaje ebay. Reko też wkrótce będzie czekał podobny los. A co do opracowania nowych modeli - po mojemu to niech opracowuje jak najwięcej!
Awatar użytkownika
WojTTek
Posty: 465
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Co się stało z wagonami AB4üpe

Post autor: WojTTek »

Może najpierw główny producent popracowałby nad takimi reliktami jak Y albo Reko z skrętopyszczem... a potem niech nowe modele wypuszcza.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Co się stało z wagonami AB4üpe

Post autor: Charakterek »

Nie, nie dominuje DDR, a prawa i rozeznanie rynku. Jeśli pojawi się presja na takie wagony, że zejdą one w ogromnych ilościach - pojawią się i one. Póki co nabywca TT się odmładza i schodzi głównie to, co teraz jest na kolei. Później, jak dorośnie zacznie się interesować parowozami. A wtedy może i na te wagony nadejdzie czas... Pięknie by było, bo wagony były super!
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Co się stało z wagonami AB4üpe

Post autor: mradwan »

Widziałem późniejsze Silberingi chyba z TT-Model. Myślę, że w TT nadal dominuje DDR. Stąd brak wielu popularnych w innych skalach wagonów: piętrusów DB, bawarów, "Rheingoldów" i "Rheinpfeili" z różnych epok (Choć Jago zapowiada na przyszły rok Rheingold z Ep. II). Nie ma też sypialnych i restauracyjnych CIWL.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Co się stało z wagonami AB4üpe

Post autor: Maciej »

Zeüke jak na tamte lata sięgał po ciekawa wzory taboru i jednym z nich był AB4üpe, niestety jakoś BTTB nie produkowała ulepszonej wersji tego wagonu a i następcy się nie kwapli. Odwołam się do speców - dlaczego? Wagon równie ciekawy jak inne z tamtej epoki.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2006, 22:14 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości