Problemy z prądem
Moderator: mod-Makieta
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: Problemy z prądem
No niestety TT to juz tak ma i ciężko coś na to poradzić poza idealnie czystymi torami.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Problemy z prądem
Jeżeli zakładasz że loki są ok to sprawdź:
- czy szyny są czyste?
- czy rozjazdy nie sa uszkodzone (blaszki, luzy na iglicach)
- podłączenie zasilania (czasami wydaje się że "na dziko" tez jest dobrze)
- typ zasilacza,
- złączki szyn,
- wreszcie typ szyn - rurki czy modelowe,
Jak pisał któryś z forumowiczów - możesz dokonać pomiaru miernikiem uniwersalnym,
- czy szyny są czyste?
- czy rozjazdy nie sa uszkodzone (blaszki, luzy na iglicach)
- podłączenie zasilania (czasami wydaje się że "na dziko" tez jest dobrze)
- typ zasilacza,
- złączki szyn,
- wreszcie typ szyn - rurki czy modelowe,
Jak pisał któryś z forumowiczów - możesz dokonać pomiaru miernikiem uniwersalnym,
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2007, 21:36 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek
- Posty: 99
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Problemy z prądem
To też. U mnie z kolei był taki problem, że napięcie z torów nie przenosiło się na iglice rozjazdu, bo były pewnie kiepsko zamocowane. Bezbłędnie "wykrywała" to własnie moja 101-ka, choć 143-ka nie była w tym gorsza.Jacula pisze:Czasem za luźne są te blaszki od spodu, które łączą pary szyn w rozjeździe.

Ostatnio zmieniony 24 wrz 2007, 14:02 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problemy z prądem
Dziękuję wszystkim, będę sprawdzał.
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Problemy z prądem
Może być jeszcze jedna sprawa, przynajmniej jeśli chodzi o rozjazdy. CZasem za luźne są te blaszki od spodu, które łączą pary szyn w rozjeździe. W dwóch przypadkach mostkowałem to kabelkiem pod makietą, dolutowując go w najmniej widocznych miejscach rozjazdu, ponieważ montaż fabryczny był cokolwiek niedbały.
J
J
- michuchu
- Posty: 321
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Problemy z prądem
Jeżeli masz woltomierz, to zmierz napięcie wzdłuż "podejrzanych" torów. Jeśli nie zauważysz spadków napięcia, to znaczy, że wina leży po stronie taboru - czyli zabrudzone kółka lub blaszki odbierające, itp.
Pozdrawiam,
Michał
Pozdrawiam,
Michał
- BR101 112-1
- Posty: 218
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problemy z prądem
Musisz sprawdzić czy iglice zwrotnicy dobrze stykają z szyną, czasami jeden paproch uniemożliwia dopływ prądu. 101 lubi zbierać syf z torów, musisz obejrzeć osie czy nie są brudne, jeżeli są, najlepiej wyczyścić je szpatułką do uszu z odrobiną płynu do mycia naczyń (uwaga żeby szpatułka się nie rozdarła bo będziemy mieli jeszcze więcej paprochów). Jeżeli to nie pomoże to najprawdopodobniej styki zbierające napięcie są brudne.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10845
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Problemy z prądem
No to musiałbyś zapodać fotkę, tak by te nierówności były widoczne (patrząc na tor w kierunku jazdy). Rozstaw torów jest prawidłowy (nie szerzej) ?mradwan pisze:Czy mogą to być np. nierówności torowiska?
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problemy z prądem
Mam dwa odcinki prostego toru, na których ewidentnie i lokomotywy i wagony maja problem z zasilaniem. Podobnie jest na większości zwrotnic. Prąd w szynach jest, czyściłem je na różne sposoby. Problemów nie mają lokomtywy z większa ilościa kół pobierających prąd (BR01, Nohab - w sumie 6 osi), natomiast ma je BR101 (4 koła) no i m-wageny migaja oświetleniem. Czy mogą to być np. nierówności torowiska?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość