Odbudowa linii kolejowej Gdańsk Wrzeszcz-Kokoszki ...
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
-
- Posty: 1691
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
- Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
- Kontakt:
Pomorska kolej pozbywa się majątku
Pomorska kolej pozbywa się majątku
Województwo pomorskie będzie miało swobodę w dostosowaniu komunikacji kolejowej do potrzeb regionu, w tym do Euro '2012. PKP SA zamierza przekazać samorządowi zarówno majątek, którym dysponuje Zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni, jak i Szybką Kolej Miejską (SKM) w Trójmieście.
- Cieszymy się z propozycji zwiększenia udziałów samorządu w Szybkiej Kolei Miejskiej - ocenia spotkanie Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego. - To bowiem dochodowa spółka. Przewozy Regionalne są zaś bardzo zadłużone.
Mirosław Chaberek, podsekretarz stanu ds. kolejnictwa w Ministerstwie Transportu zapewnił, że będzie popierał starania Pomorskiego o wsparcie funduszami UE budowy kolei metropolitalnej w Trójmieście oraz modernizacji linii SKM do Gdańska Brzeźna. To bowiem przedsięwzięcia ważne dla organizacji finałów mistrzostw naszego kontynentu w piłce nożnej Euro 2012.
O tych problemach rozmawiano wczoraj w Gdańsku, podczas posiedzenia Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego.
za: http://gdynia.naszemiasto.pl/wydarzenia/770641.html
Województwo pomorskie będzie miało swobodę w dostosowaniu komunikacji kolejowej do potrzeb regionu, w tym do Euro '2012. PKP SA zamierza przekazać samorządowi zarówno majątek, którym dysponuje Zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni, jak i Szybką Kolej Miejską (SKM) w Trójmieście.
- Cieszymy się z propozycji zwiększenia udziałów samorządu w Szybkiej Kolei Miejskiej - ocenia spotkanie Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego. - To bowiem dochodowa spółka. Przewozy Regionalne są zaś bardzo zadłużone.
Mirosław Chaberek, podsekretarz stanu ds. kolejnictwa w Ministerstwie Transportu zapewnił, że będzie popierał starania Pomorskiego o wsparcie funduszami UE budowy kolei metropolitalnej w Trójmieście oraz modernizacji linii SKM do Gdańska Brzeźna. To bowiem przedsięwzięcia ważne dla organizacji finałów mistrzostw naszego kontynentu w piłce nożnej Euro 2012.
O tych problemach rozmawiano wczoraj w Gdańsku, podczas posiedzenia Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego.
za: http://gdynia.naszemiasto.pl/wydarzenia/770641.html
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: A tymczasem ....
Który to wykupił fabrykę która kiedyś wyprodukowała to co teraz jest trzonem SKM i PR....oelka pisze:ADtranz... i okazuje sie, ze rozmawiamy z Bombardierem.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: A tymczasem ....
No to poszukaj takich firm jak:ArturSch pisze:A czy nie byłoby dobrze nawiązać kontakt z wytwócą taboru dla berlińskiego S-BahnPrzecież "współpraca" z S-Bahn rozpoczęła SKM
Orenstein & Koppel czy Wegmann & Co, AEG i Siemens-Schuckert-Werke AG.
A bardziej wspolczesnie Deutschen Waggonbau Ammendorf (DWA), ADtranz... i okazuje sie, ze rozmawiamy z Bombardierem.
Krzysztof
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10856
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: A tymczasem ....
A czy nie byłoby dobrze nawiązać kontakt z wytwócą taboru dla berlińskiego S-Bahnernie_gdynia pisze:... moim zdaniem producenci powinni stworzyć jakiś wyjątkowy i specyficzny dla SKM pojazd/jednostkę. Co Wy na To![]()



- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: A tymczasem ....
Czesc peronow na WWK ma do 960mm wyskosci nad glowka szyny.ernie_gdynia pisze:Z kolei Siemens proponuje pociągi Desiro - to sprawdzony już na liniach regionalnych produkt. Czy Desiro mógłby jeździć u nas? Jest problem. Wagony te są przystosowane do peronów o średniej i niskiej wysokości. Tymczasem na SKM obowiązuje najwyższa - 92- centymetrowa wysokość. Obniżenie peronów mogłoby być po prostu nieopłacalne.
Zapomiano wspomniec o Newagu, ktory trzy spalone EN57 "rozmnozyl" w osiem juz zbudowanych 14WE (jeden tzw "papieski" i siedem w SKM Warszawa). Dostosowane sa do obslugi peronow miedzy 750 a 960mm. Ich wada jest mala ilosc drzwi - taka sama jak w zespolach 5B-6B-5B, czyli EN57.Być może do ewentualnego przetargu na nowe pociągi dla SKM stanęliby również polscy producenci taboru. Bydgoska Pesa wyprodukowała już m.in. zespół trakcyjny dla warszawskiej WKD oraz elektryczny pociąg dalekobieżny.
ciekawe ... moim zdaniem producenci powinni stworzyć jakiś wyjątkowy i specyficzny dla SKM pojazd/jednostkę. Co Wy na To
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 11 sie 2007, 08:28 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 20 cze 2006, 00:43
- Lokalizacja: Stęszew
- Kontakt:
Re: A tymczasem ....
ernie_gdynia pisze:Trójmiejska Szybka Kolej Miejska chce wydać miliard złotych
Zastanawiam się po co piszą o takich rzeczach, skoro wcale się nie muszą spełnić. Robienie ludziom nadziej, że za 5 lat będą jeździć 60 nowymi ezt? Wkładam to między bajki tak jak wszystkie "plany" na Euro 2012.ernie_gdynia pisze:Pieniędzy na razie nie ma
-
- Posty: 1691
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
- Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
- Kontakt:
A tymczasem ....
SKM chce wymienić tabor
Trójmiejska Szybka Kolej Miejska chce wydać miliard złotych na nowe pociągi. Sprawdziliśmy, co producenci taboru mają jej do zaoferowania.
Do Euro 2012 przygotowuje się nie tylko Gdańsk. Również SKM chciałaby do czasu rozpoczęcia imprezy wymienić tabor. Chodzi o zakupienie 60 nowych składów, które zastąpiłyby wysłużone kolejki.
Pieniędzy na razie nie ma - mają pochodzić z funduszy unijnych, środków województwa i własnych firmy. Niewykluczony jest także udział trójmiejskich samorządów w przedsięwzięciu, które przekazując pieniądze firmie objęłyby w zamian część jej udziałów. Ile dokładnie pieniędzy uda się zebrać, a w konsekwencji ile składów da się kupić? To okaże się dopiero w tym roku. Już teraz sprawdziliśmy co można kupić za miliard zł.
Głównymi producentami taboru kolejowego w Europie są firmy Siemens i Bombardier. Ta druga kończy właśnie produkcję trzech niskopodłogowych tramwajów dla Gdańska. W jej ofercie znajdziemy m.in. jeden z najnowocześniejszych pociągów metropolitalnych na świecie - Spacium. Składy tego typu na razie widnieją tylko na ekranach inżynierów. Pierwszy pociąg ma być gotowy w 2009 r. i jest przeznaczony dla kolei francuskich. Koszt jednego składu to ok. 30 mln zł, ale Spacium odpowiada dwóm połączonym kolejkom SKM - ma siedem wagonów. Poza tym jest nieco szerszy od obecnych pociągów i dzięki ścianom podświetlanym diodami LED może przybierać różne kolory.
Bombardier produkuje też tańszy i mniej wypełniony elektroniką pociąg CP 2000, który jeździ obecnie w Porto i Lizbonie w Portugalii.
Z kolei Siemens proponuje pociągi Desiro - to sprawdzony już na liniach regionalnych produkt. Czy Desiro mógłby jeździć u nas? Jest problem. Wagony te są przystosowane do peronów o średniej i niskiej wysokości. Tymczasem na SKM obowiązuje najwyższa - 92- centymetrowa wysokość. Obniżenie peronów mogłoby być po prostu nieopłacalne.
Być może do ewentualnego przetargu na nowe pociągi dla SKM stanęliby również polscy producenci taboru. Bydgoska Pesa wyprodukowała już m.in. zespół trakcyjny dla warszawskiej WKD oraz elektryczny pociąg dalekobieżny.
Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,4378145.html
ciekawe ... moim zdaniem producenci powinni stworzyć jakiś wyjątkowy i specyficzny dla SKM pojazd/jednostkę. Co Wy na To
Trójmiejska Szybka Kolej Miejska chce wydać miliard złotych na nowe pociągi. Sprawdziliśmy, co producenci taboru mają jej do zaoferowania.
Do Euro 2012 przygotowuje się nie tylko Gdańsk. Również SKM chciałaby do czasu rozpoczęcia imprezy wymienić tabor. Chodzi o zakupienie 60 nowych składów, które zastąpiłyby wysłużone kolejki.
Pieniędzy na razie nie ma - mają pochodzić z funduszy unijnych, środków województwa i własnych firmy. Niewykluczony jest także udział trójmiejskich samorządów w przedsięwzięciu, które przekazując pieniądze firmie objęłyby w zamian część jej udziałów. Ile dokładnie pieniędzy uda się zebrać, a w konsekwencji ile składów da się kupić? To okaże się dopiero w tym roku. Już teraz sprawdziliśmy co można kupić za miliard zł.
Głównymi producentami taboru kolejowego w Europie są firmy Siemens i Bombardier. Ta druga kończy właśnie produkcję trzech niskopodłogowych tramwajów dla Gdańska. W jej ofercie znajdziemy m.in. jeden z najnowocześniejszych pociągów metropolitalnych na świecie - Spacium. Składy tego typu na razie widnieją tylko na ekranach inżynierów. Pierwszy pociąg ma być gotowy w 2009 r. i jest przeznaczony dla kolei francuskich. Koszt jednego składu to ok. 30 mln zł, ale Spacium odpowiada dwóm połączonym kolejkom SKM - ma siedem wagonów. Poza tym jest nieco szerszy od obecnych pociągów i dzięki ścianom podświetlanym diodami LED może przybierać różne kolory.
Bombardier produkuje też tańszy i mniej wypełniony elektroniką pociąg CP 2000, który jeździ obecnie w Porto i Lizbonie w Portugalii.
Z kolei Siemens proponuje pociągi Desiro - to sprawdzony już na liniach regionalnych produkt. Czy Desiro mógłby jeździć u nas? Jest problem. Wagony te są przystosowane do peronów o średniej i niskiej wysokości. Tymczasem na SKM obowiązuje najwyższa - 92- centymetrowa wysokość. Obniżenie peronów mogłoby być po prostu nieopłacalne.
Być może do ewentualnego przetargu na nowe pociągi dla SKM stanęliby również polscy producenci taboru. Bydgoska Pesa wyprodukowała już m.in. zespół trakcyjny dla warszawskiej WKD oraz elektryczny pociąg dalekobieżny.
Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,4378145.html
ciekawe ... moim zdaniem producenci powinni stworzyć jakiś wyjątkowy i specyficzny dla SKM pojazd/jednostkę. Co Wy na To

-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Odbudowa linii kolejowej Gdańsk Wrzeszcz-Kokoszki ...
http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtop ... 94&start=0Aga pisze:Czy ktoś może coś wie na temat odbudowy linii kolejowej Gdańsk Wrzeszcz - Kokoszki
Ostatnio zmieniony 06 sie 2007, 16:58 przez miki, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 1691
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
- Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
- Kontakt:
11 kwietnia 18:30 TVP3 Gdańsk dyskusja !!!
Za tydzień 11 kwietnia 2007 roku o 18:30 w programie TVP3 GDAńSK program forum gospodarcze będzie poświęcone właśnie odbudowie tej linii kolejowej.
Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji
!
Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji

- Krzysiek
- Posty: 99
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Odbudowa linii kolejowej Gdańsk Wrzeszcz-Kokoszki ...
Mój przyjaciel Kamil trochę mnie kiepsko słuchał...kolejarz pisze:Z tego co mi mówił Krzysiek, który się tym zajmuje, to plany te już prawie dochodzą do czynów. Dlaczego prawie,
Otóż miał jechać na pomiary już w grudniu, a obecnie mamy luty, i jeszcze nic w tej sprawie nie robił... chyba że się obija.... albo ktoś inny przejął tę robotę, a mnie o tym nie poinformował.
Powiem mu, by cosik napisał w tym temacie.

Rzeczywiście szykuje mi się wyjazd do Trójmiasta na pomiary, ale w sprawie kompletnie innego zadania. Będziemy realizować modernizację linii E-65 z Warszawy do Gdyni właśnie w rejonie Trójmiasta. Wygląda mi na to, że w ramach jednego bałaganu lokalini włodarze chcą zrealizować pomysł kolei metropolitalnej. I BARDZO DOBRZE!!! Taka okazja, gdzie i tak będzie się pruło układy torowe, może się szybko nie powtórzyć. Pozostaje tylko szczerze życzyć powodzenia!!! Może i mnie coś skapnie tam do roboty...

- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Odbudowa linii kolejowej Gdańsk Wrzeszcz-Kokoszki ...
Czy maja tu na myśli odbudowę zrujnowanego wiaduktu?
- kolejarz
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: Odbudowa linii kolejowej Gdańsk Wrzeszcz-Kokoszki ...
Z tego co mi mówił Krzysiek, który się tym zajmuje, to plany te już prawie dochodzą do czynów. Dlaczego prawie,
Otóż miał jechać na pomiary już w grudniu, a obecnie mamy luty, i jeszcze nic w tej sprawie nie robił... chyba że się obija.... albo ktoś inny przejął tę robotę, a mnie o tym nie poinformował.
Powiem mu, by cosik napisał w tym temacie.
Otóż miał jechać na pomiary już w grudniu, a obecnie mamy luty, i jeszcze nic w tej sprawie nie robił... chyba że się obija.... albo ktoś inny przejął tę robotę, a mnie o tym nie poinformował.
Powiem mu, by cosik napisał w tym temacie.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 20 cze 2006, 00:43
- Lokalizacja: Stęszew
- Kontakt:
Re: Odbudowa linii kolejowej Gdańsk Wrzeszcz-Kokoszki ...
no proszę
Ciekawe czy to tylko puste plany, czy poważne zamiary

-
- Posty: 1691
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
- Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
- Kontakt:
Odbudowa linii kolejowej Gdańsk Wrzeszcz-Kokoszki ...
Witam ten temat jest wałkowany non-stop w okolicy wyborów jako popularna już kiełbsa wyboracza ale tym razem ... Obyśmy dożyli
!
Gazeta Wyborcza, 6 lutego 2007r.
Naukowcy z Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa przygotowali wstępny projekt kolei metropolitalnej w Trójmieście. Główne cele to zapewnienie szybkiego dojazdu na lotnisko w Rębiechowie (a w przyszłości także do Babich Dołów) i polepszenie dojazdu z Kaszub do Trójmiasta.
W Gdańsku 5 lutego - przy okazji wizyty wiceministra transportu Mirosława Chaberka - zaprezentowano trójmiejskim samorządowcom wstępne studium wykonalności budowy kolei metropolitalnej w Trójmieście. Opracowanie - za pieniądze ministerstwa transportu, samorządu wojewódzkiego i przewoźników kolejowych - powstaje w warszawskim Centrum Naukowo-Technicznym Kolejnictwa (ostateczna wersja nie jest jeszcze gotowa).
- Problemem Gdańska, ale także całego Trójmiasta, jest to, że transport szynowy obsługuje jedynie dzielnice tzw. dolnego tarasu. Komunikację z górnym tarasem, czyli takimi dzielnicami jak Morena w Gdańsku czy Fikakowo w Gdyni zapewniają jedynie samochody, a z tego powodu mamy problem z korkami - mówił dr Andrzej Massel z CNTK, szef zespołu, który przygotowywał projekt kolei metropolitalnej.
Rozwiązaniem tego problemu ma być odbudowa linii kolejowej z Gdańska Wrzeszcza do Kokoszek. Dzięki nowemu połączeniu czas przejazdu z centrum Gdańska na lotnisko w Rębiechowie ma zajmować ok. 25 minut. Odbudowa zniszczonej w 1945 r. linii umożliwi także wprowadzenie pociągów na mocno obciążoną samochodami trasę Gdańsk - Kartuzy. Dzięki nowemu połączeniu powstałoby także coś w rodzaju kolejowej obwodnicy Trójmiasta, łączącej centrum Gdańska, Wrzeszcz, Niedźwiednik, Morenę, lotnisko, Osowę, Gdynię Wielki Kack z istniejącymi torami SKM w rejonie przystanku Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.
za http://www.wirtualny.gdansk.pl/wiadomos ... enia/20605

Gazeta Wyborcza, 6 lutego 2007r.
Naukowcy z Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa przygotowali wstępny projekt kolei metropolitalnej w Trójmieście. Główne cele to zapewnienie szybkiego dojazdu na lotnisko w Rębiechowie (a w przyszłości także do Babich Dołów) i polepszenie dojazdu z Kaszub do Trójmiasta.
W Gdańsku 5 lutego - przy okazji wizyty wiceministra transportu Mirosława Chaberka - zaprezentowano trójmiejskim samorządowcom wstępne studium wykonalności budowy kolei metropolitalnej w Trójmieście. Opracowanie - za pieniądze ministerstwa transportu, samorządu wojewódzkiego i przewoźników kolejowych - powstaje w warszawskim Centrum Naukowo-Technicznym Kolejnictwa (ostateczna wersja nie jest jeszcze gotowa).
- Problemem Gdańska, ale także całego Trójmiasta, jest to, że transport szynowy obsługuje jedynie dzielnice tzw. dolnego tarasu. Komunikację z górnym tarasem, czyli takimi dzielnicami jak Morena w Gdańsku czy Fikakowo w Gdyni zapewniają jedynie samochody, a z tego powodu mamy problem z korkami - mówił dr Andrzej Massel z CNTK, szef zespołu, który przygotowywał projekt kolei metropolitalnej.
Rozwiązaniem tego problemu ma być odbudowa linii kolejowej z Gdańska Wrzeszcza do Kokoszek. Dzięki nowemu połączeniu czas przejazdu z centrum Gdańska na lotnisko w Rębiechowie ma zajmować ok. 25 minut. Odbudowa zniszczonej w 1945 r. linii umożliwi także wprowadzenie pociągów na mocno obciążoną samochodami trasę Gdańsk - Kartuzy. Dzięki nowemu połączeniu powstałoby także coś w rodzaju kolejowej obwodnicy Trójmiasta, łączącej centrum Gdańska, Wrzeszcz, Niedźwiednik, Morenę, lotnisko, Osowę, Gdynię Wielki Kack z istniejącymi torami SKM w rejonie przystanku Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.
za http://www.wirtualny.gdansk.pl/wiadomos ... enia/20605
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość