Doppelstock od Tilliga

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Doppelstock od Tilliga

Post autor: Charakterek »

Bardzo proszę, przy odpowiedzi nie zmieniajcie tytułów postów, bo ta modyfikacja PHP ma tego babola, że zmienia też autora postu :(
Awatar użytkownika
DZIK
Posty: 80
Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:23
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Doppelstock od Tilliga

Post autor: DZIK »

Wiem, wiem, ale nie miałem nigdy wcześniej możliwości pochwalenia się tym osobiście wykonanym zdjęciem. Uchwycone gdzieś w okolicach Schwarzwaldu latem 2004.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2006, 22:24 przez DZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: Doppelstock od Tilliga

Post autor: ArJu »

Cobrix pisze:Kiedys mialem zamiast zakupic ten zestawik i pytalem o to czy wagon sterowniczy jest z napedem czy bez. Juz wiem, ze bez ale zastanawia mnie w takim razie dlaczego w katalogu przy wagonie sterowniczym jest oznaczenie mozliwosci zamontowania dekodera.

Czemu mialby w takim razie sluzyc ten dekoder?
Do oświetlenia.
Cobrix pisze:Jeszcze pytanie o oswietlenie.
Rozumiem ze jest zmienne (biale i czerwone) ?
Tablica z miejscowoscia jest oswietlona podczas jazdy w obydowu kierunkach?
Tak. Starałem się to przedstawić na fotkach. Nie wiem jednak, co stanie się po włożeniu dekodera.
Pozdrawiam,
ArTTur
Cobrix
Posty: 440
Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Re: Doppelstock od Tilliga

Post autor: Cobrix »

Jeszcze pytanie o oswietlenie.
Rozumiem ze jest zmienne (biale i czerwone) ?
Tablica z miejscowoscia jest oswietlona podczas jazdy w obydowu kierunkach?


P.S. Czy na tym forum tez nie bedzie edycji listow ? :(
Cobrix
Posty: 440
Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Re: Doppelstock od Tilliga

Post autor: Cobrix »

Kiedys mialem zamiast zakupic ten zestawik i pytalem o to czy wagon sterowniczy jest z napedem czy bez. Juz wiem, ze bez ale zastanawia mnie w takim razie dlaczego w katalogu przy wagonie sterowniczym jest oznaczenie mozliwosci zamontowania dekodera.

Czemu mialby w takim razie sluzyc ten dekoder?
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: Doppelstock od Tilliga

Post autor: ArJu »

DBv pisze:Przy okazji mam pytanie. W wielu współczesnych modelach (np Desiro), tak również tu, w przypadku wagonu sterowniczego, producent umieszcza Tabliczkę z informacją o relacji pociągu. Faktycznie, zwłaszcza podświetlone, wygląda to bardzo efektownie. Ponieważ z tego co widać na zdjęciach rozmontowywaleś te wagony, to miałbym pytanie. otóż czy istnieje możliwość wymiany tych tablic. Niepodejżewam, aby firma załaczyła inne opcjonalne, ale czy chociaż da sie to wymienic? Czy da sie tak rozmontować wagon, aby można je było zmienić? Chodzi mi o to, czy w przypadku, jesli ktoś stosuje kilka takich pojazdów, czy wszystkie musza miec opis kierunku Kassel (w Desiro zdaje sie Neustadt)?
Słusznie podejrzewasz, że Tillig nie dołączył dodatkowych tablic kierunkowych. Co do wymiany, to - szczerze mówiąc - nie mam pewności. Rozebrałem całą kabinę, a tablica sama nie wypadła. Nie przyglądałem się zbyt dokładnie, ale mam wrażenie, że jest przyklejona. Sprawdzę to jeszcze przy okazji np. montowania dekodera.
Pozdrawiam,
ArTTur
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Doppelstock od Tilliga

Post autor: DBv »

ArJu pisze:Ależ ja wcale się nie oburzyłem. Po prostu nie wiedziałem, o co chodzi. Niestety nie trafiłem wcześniej na Twoją opinię. Fotki "swoich" modeli znalazłem wcześniej w sieci, chociaż też nie dostrzegłem różnic, np. we wsomnianej wielkości drzwi. Na szczęście w tym przypadku nie ma (chyba) istotnych różnic między modelem a realem.
Nie uważam się za purystę, ale takie coś, o czym napisałeś, też mi się nie podoba i nie jest dla mnie akceptowalne.
Wagony sa naprawdę ładne, o ile sa pomalowane na kolor czerwony, ewentualnie miętowozielony. Przy okazji mam pytanie. W wielu współczesnych modelach (np Desiro), tak również tu, w przypadku wagonu sterowniczego, producent umieszcza Tabliczkę z informacją o relacji pociągu. Faktycznie, zwłaszcza podświetlone, wygląda to bardzo efektownie. Ponieważ z tego co widać na zdjęciach rozmontowywaleś te wagony, to miałbym pytanie. otóż czy istnieje możliwość wymiany tych tablic. Niepodejżewam, aby firma załaczyła inne opcjonalne, ale czy chociaż da sie to wymienic? Czy da sie tak rozmontować wagon, aby można je było zmienić? Chodzi mi o to, czy w przypadku, jesli ktoś stosuje kilka takich pojazdów, czy wszystkie musza miec opis kierunku Kassel (w Desiro zdaje sie Neustadt)?
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: Doppelstock od Tilliga

Post autor: ArJu »

DBv pisze:
ArJu pisze: Możesz napisać coś więcej? W końcu to to samo, co mój 13794.
Spokojnie... Moje zarzuty w stosunku do tej wersji nie dotyczą konstrukcji modelu, a fikcyjnego malowania. Była o tym mowa, ale skoro zaczynamy od nowa to przytocze ponownie kilka argumentów przeciwko temu modelowi.
Ależ ja wcale się nie oburzyłem. Po prostu nie wiedziałem, o co chodzi. Niestety nie trafiłem wcześniej na Twoją opinię. Fotki "swoich" modeli znalazłem wcześniej w sieci, chociaż też nie dostrzegłem różnic, np. we wsomnianej wielkości drzwi. Na szczęście w tym przypadku nie ma (chyba) istotnych różnic między modelem a realem.
Nie uważam się za purystę, ale takie coś, o czym napisałeś, też mi się nie podoba i nie jest dla mnie akceptowalne.
Pozdrawiam,
ArTTur
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Doppelstock od Tilliga

Post autor: DBv »

ArJu pisze: Możesz napisać coś więcej? W końcu to to samo, co mój 13794.
Spokojnie... Moje zarzuty w stosunku do tej wersji nie dotyczą konstrukcji modelu, a fikcyjnego malowania. Była o tym mowa, ale skoro zaczynamy od nowa to przytocze ponownie kilka argumentów przeciwko temu modelowi.

Model DoSto DR to bowiem istna zabawka, całkowita modelarska tandeta, nie ma nic wspólnego z oryginałem. Nie dość że można to raczej potraktować jak zabawkę to jeszcze na dodatek ma cenę rasowego modelu! Jak wiadomo konstrukcja tych wagonów pochodzi z połowy lat 90-tych, a wagony tego typu produkowane są do dzis w zakladach w Goerlitz. Na kolejach niemieckich wystepują/wystepowały w dwóch malowaniach Regionalrot i Mint/Gruen (nieco wcześniej). Problem polega na tym, że jednym z najbardziej wypatrywanych modeli wagonów osobowych są chyba obecnie (obok zapowiadanej na ten rok LOWY W5) modele wagonów piętrowych wcześniejszej generacji: na kolejach DR oznaczonych jako DBmu (DBmqu - sterowniczy), na CSD: Bmo, czy wreszcie na PKP: BDphumn. Tillig takowych jednak nie posiada, ale co tam. Jest wielu, którzy takie wagony chcą mieć, to może wystarczy przemalować w typowe dla póżnej DR barwy, coś co najbardziej je przypomina. Z oferty Tilliga najbliżej im oczywiście do produkowanych DO2000, tak więc mamy takie właśnie dziwo. Może byłby to nawet ciekawy pomysł, gdyby był to wagon oferowany jako startowy (uproszczony nieco, w innej cenie oczywiście)

Na model składają sie (wg mnie) dwa podstawowe elementy: forma i malowanie/opisy. Malowanie faktycznie odpowiada tu wagonom DBmu kolei DR, problem w tym, że forma zupełnie do tego nie przystje, w ostatecznym rozrachunku jest to więc bubel, który w perfidny sposób ma wyciągnąć pieniążki od klientów. Niech nikogo nie skusi fakt, ze model ten prezentowany jest w doborowym towarzystwie modeli DBz kolei DB AG!!

Tak więc dlatego własnie napisałem ze to zupełny bubel
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: Doppelstock od Tilliga

Post autor: ArJu »

Gdyniak pisze:Fantastyczny skład. Koniecznie go przywieź na spotkanie do Gdyni :-) zawsze byłem ciekaw jak on sie prezentuje ale już widzę, że jest bardzo fajny.
Jak będę jechał, to zabiorę. Ale to pewnie dopiero pod koniec maja, bo 29/04 planuję być w Wolsztynie.
Charakterek pisze:Sam sie przymierzam do tego cuda, moja 225 będzie ciągnęła takie 4 cudaki, ale na razie muszę na nie kaskę zebrać srogą.
Ja na razie w ramach testu kupiłem dwa prezentowane.
Charakterek pisze:Może przyjechałbyć z tymi cudeńkami do Radomia na zlot za 2 tygodnie? Będzie moja makieta i możliwość podpięcia ich do 225 :)
Postaram się dotrzeć w sobotę 22/04.
DBv pisze:Skoro już mowa o pietrowych DO2000, to powtórzę tylko, aby najlepiej trzymać sie z daleka od wersji 13801. Badziewie jakich mało...
Możesz napisać coś więcej? W końcu to to samo, co mój 13794.
Pozdrawiam,
ArTTur
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Doppelstock od Tilliga

Post autor: DBv »

Skoro już mowa o pietrowych DO2000, to powtórzę tylko, aby najlepiej trzymać sie z daleka od wersji 13801. Badziewie jakich mało...
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2006, 18:06 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Doppelstock od Tilliga

Post autor: Charakterek »

co tobi ta 101 na czele... (zartowałem)

Sam sie przymierzam do tego cuda, moja 225 będzie ciągnęła takie 4 cudaki, ale na razie muszę na nie kaskę zebrać srogą. Może przyjechałbyć z tymi cudeńkami do Radomia na zlot za 2 tygodnie? Będzie moja makieta i możliwość podpięcia ich do 225 :)
Awatar użytkownika
Gdyniak
Moderator
Posty: 579
Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Doppelstock od Tilliga

Post autor: Gdyniak »

Fantastyczny skład. Koniecznie go przywieź na spotkanie do Gdyni :-) zawsze byłem ciekaw jak on sie prezentuje ale już widzę, że jest bardzo fajny.
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Doppelstock od Tilliga

Post autor: ArJu »

Witam!
Kilka dni temu doczekałem się na przesyłkę zawierającą współczesne piętrowe wagony Tilliga: 13797 (2 kl. z kabiną starowniczą) oraz 13794 (1/2 kl.). Poniżej kilka fotek i parę słów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I jeszcze kilka słów:
- po wstępnych testach (na doświadczalnym odcinku, urozmaiconym w miarę możliwości) myślę, że zestaw ma dobre własności trakcyjne; bez problemu pokonywał łuki o promieniu 310mm i tramwajowy rozjazd EW1,
- waga wagonu z kabiną sterowniczą zbliżona jest do wagi loka
- raziło mnie, że drzwi w obu wagonach są różnej wielkości, ale - po znalezieniu zdjęcia w realu - przeszło mi,
- z elementów do samodzielnego są poręcze, hak, węże,
- oświetlenie końcowe (szczególnie czerwone) przebija do wnętrza wagonu,
- wagon sterowniczy posiada gniazdo dekodera NEM651.

Na razie to tyle.

PS. Uwagi w stylu "gdzie z tą 101ką do piętrusa?" proszę sobie odpuścić. To lok zastępczy do czasu nabycia 225.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2006, 01:17 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
ArTTur
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość