Szwajcarzy drążą swoje góry jak ser i jeszcze nas zaskoczą:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel
On ma miec 57km długości.
Nowy tunel pod Alpami
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Nowy tunel pod Alpami
Szwajcaria tych dwóch ostatnich rekordów chyba nie pobije 

- Gdyniak
- Moderator
- Posty: 579
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:12
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Nowy tunel pod Alpami
informacja umieszczona w onet.pl
Otwarto najdłuższy lądowy tunel na świecie
Najdłuższy lądowy tunel na świecie został otwarty w Szwajcarii. Około 1000 osób - urzędników i mieszkańców - obserwowało przejazd pierwszego pociągu przez 35- kilometrowy tunel biegnący od alpejskiej miejscowości Frutigen w kantonie Berno do Raron w kantonie Valais.
Tunel, który został wybudowany w ciągu ośmiu lat kosztem około 4,3 mld franków szwajcarskich, skróci czas jazdy pociągów z Włoch do Niemiec z obecnych trzech godzin do niecałych dwóch. Umożliwi też narciarzom szybszy dojazd do szwajcarskich kurortów - zamiast obecnych 110 minut jazda potrwa teraz 55 minut.
Dopuszczalna prędkość jazdy w tunelu wynosi 160 km na godzinę w przypadku pociągów towarowych i 250 km na godzinę - w przypadku pasażerskich.
Nowy tunel pobił dotychczasowy rekord długości - 26,5 km - należący do tunelu Hakkoda w Japonii. Na świecie istnieją teraz tylko dwa dłuższe od niego tunele podmorskie - Seikan w Japonii i tunel pod kanałem La Manche.
Otwarto najdłuższy lądowy tunel na świecie
Najdłuższy lądowy tunel na świecie został otwarty w Szwajcarii. Około 1000 osób - urzędników i mieszkańców - obserwowało przejazd pierwszego pociągu przez 35- kilometrowy tunel biegnący od alpejskiej miejscowości Frutigen w kantonie Berno do Raron w kantonie Valais.
Tunel, który został wybudowany w ciągu ośmiu lat kosztem około 4,3 mld franków szwajcarskich, skróci czas jazdy pociągów z Włoch do Niemiec z obecnych trzech godzin do niecałych dwóch. Umożliwi też narciarzom szybszy dojazd do szwajcarskich kurortów - zamiast obecnych 110 minut jazda potrwa teraz 55 minut.
Dopuszczalna prędkość jazdy w tunelu wynosi 160 km na godzinę w przypadku pociągów towarowych i 250 km na godzinę - w przypadku pasażerskich.
Nowy tunel pobił dotychczasowy rekord długości - 26,5 km - należący do tunelu Hakkoda w Japonii. Na świecie istnieją teraz tylko dwa dłuższe od niego tunele podmorskie - Seikan w Japonii i tunel pod kanałem La Manche.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość