krzysztof pisze:gdzieś w historii br 86 (1:1) czytałem że była wersja "wcześniejsza" z trzema oknami...
Chyba z
dwoma oknami i
jednymi drzwiami do kabiny w scianie bocznej.
Taka byla wersja zasadnicza tej lokomotowy. Egzemplarze z tw. produkcji wojennej z lat 1941-43 - "Übergangskriegslokomotive" oznaczanych fabrycznie symbolem "ÜK" na scianie, o uproszczonej tanszej konstrukcji. Od wczesniej produkowanych egzemplarzy roznily sie jednym oknem w bocznej scianie lokomotywy, innym wycieciem w scianach spawanych skrzyn wodnych, centralnym zamknieciem dymnicy, zastosowaniem kol tocznych tarczowych, prostsza obrobka wielu elementow oraz brakiem niektorych elementow wyposazenia.
Historia TKt3 i BR86 jest opisana w artykule Pawla Terczynskiego - "Parowoz serii TKt3" zamieszczonym w Swiecie Kolei 2/2003, str. 14-20.
Krzysztof