Za dwa lata w dwie godziny nad morze

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10857
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze

Post autor: ArturSchŁ »

Mariusz pisze:Poczekaj, przyjadą z drugiej strony. ;)
:shock: Ze Szwecji ??

:mrgreen:
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze

Post autor: Mariusz »

Poczekaj, przyjadą z drugiej strony. ;)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10857
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze

Post autor: ArturSchŁ »

Z tego co mówicie i piszą, czeka nas (Trójmiasto) KLĘSKA komunikacyjna przynajmniej do 2012, a zapewne i później też.
Jakoś nie widzę tych ICE do Trójmiasta za mojego życia ....
:/
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze

Post autor: oelka »

miki pisze:
od sierpnia pociąg ze stolicy do Gdańska będzie jechał siedem godzin
Ups, tego nie zauważyłem. Czyli nie jest źle, coś tam będzie na pewno!!
Pomijajac opowiastki imc Chaberka, to w najblizszej przyszlosci beda problemy na linii Warszawa-Gdansk i to powazne. Rozwalka wiekszosci stacji, miejscami zmiana profilu lukow. Tylko na terenie Warszawy oznacza to np. likwidacje posterunku Targowek (zabytkowy budynek na szczescie ma zostac zachowany), wyprostowanie torow szlakowych w poblizu rozebranej lokomotywowni Warszawa-Praga. Najprawdopodobniej czesc pociagow pojedzie przez Bydgoszcz-Torun, co czasu podrozy na pewno nie poprawi.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze

Post autor: Maciej »

Nie zapominajmy że jeszcze trzeba powołać sejmową komisję śledczą w sprawie rozdziału szutru pod tory :lol:
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze

Post autor: miki »

od sierpnia pociąg ze stolicy do Gdańska będzie jechał siedem godzin
Ups, tego nie zauważyłem. Czyli nie jest źle, coś tam będzie na pewno!!
Ostatnio zmieniony 10 maja 2007, 17:48 przez miki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze

Post autor: Marcin »

A 2 godziny to jak do samolotu wagony załadują. :mrgreen:
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10857
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze

Post autor: ArturSchŁ »

miki pisze:No comments.....
Ale :
od sierpnia pociąg ze stolicy do Gdańska będzie jechał siedem godzin
Będzie na pewno, byle by w 7-miu się zmieściło !!
:evil:
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze

Post autor: miki »

Ministerstwo Transportu chce ......
Do 2012 r. koleje chcą......
Ministerstwo Transportu zastanawia się.......
Ministerstwo chce .........
Pojawił się pomysł............
.....kolejarze chcą......
Pod uwagę brany jest jeszcze ......
No comments.....
Awatar użytkownika
Fantomas
Posty: 705
Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Za dwa lata w dwie godziny nad morze

Post autor: Fantomas »

Coś drgnęło w temacie szybkości: http://biznes.onet.pl/1,1409718,prasa.html

Za dwa lata w dwie godziny nad morze
(Puls Biznesu/10.05.2007, godz. 06:24)
Zła wiadomość: od sierpnia pociąg ze stolicy do Gdańska będzie jechał siedem godzin zamiast pięciu. Dobra: potem mocno przyspieszy.

Zapowiadają się rewolucyjne zmiany na kolei. Ministerstwo Transportu chce na EURO 2012 zmodernizować stare i zbudować nowe tory. Będą utrudnienia w ruchu.

Jeśli komuś dziś dłuży się czas podróży pociągiem z Warszawy do Gdańska (pięć godzin), wkrótce będzie miał prawdziwy powód do narzekań. Za kilka miesięcy przejazd wydłuży się o ponad 1,5 godz., bo pociągi ruszą objazdem przez Kutno i Bydgoszcz. Kolejarze zapewniają, że warto pocierpieć, bo za dwa lata przejazd nad morze zajmie ponad dwie godziny.

— Gruntownie zmodernizujemy linię do Gdańska. Żeby zrobić to jak najszybciej, zamkniemy ją na czas remontu — mówi Mirosław Chaberek, wiceminister transportu.

Semafor nad torami może opaść już w połowie sierpnia (obecnie trwa przetarg na wykonawcę inwestycji). Ministerstwo Transportu zdecydowało się na ten radykalny krok, by maksymalnie skrócić zakończenie modernizacji. Na remonty czekają bowiem kolejne odcinki torów, które muszą być gotowe przed rozpoczęciem EURO 2012.

Front robót jest szeroki. Do 2012 r. koleje chcą wyremontować ponad 650 km torów łączących miasta, w których będą rozgrywane mecze piłkarskie. Ale nie tylko tam. Ministerstwo Transportu zastanawia się, jak usprawnić komunikację kolejową z Ukrainą. W planach na lata 2007-13 brano pod uwagę tylko remont linii do przejścia w Terespolu na granicy z Białorusią. Dorohusk i Medykę na granicy z Ukrainą uwzględniał dopiero grafik na lata 2014-20 i później. Ministerstwo chce jednak zmodernizować jeszcze jedną linię ku granicy wschodniej.

Szybciej do Łodzi

Na tym nie koniec. Pojawił się pomysł, by przyspieszyć budowę zupełnie nowej superszybkiej linii kolejowej, tzw. igreka, z Warszawy do Kalisza, gdzie rozdzielałoby się na Poznań i Kutno. Pierwotnie planowano rozpoczęcie inwestycji dopiero po 2014 r., ale jak wynika z naszych informacji, kolejarze chcą zbudować na EURO 2012 chociaż nitkę ze stolicy do Łodzi, by przyspieszyć przejazd z Warszawy do Wrocławia. Pociągi po tych torach mają jeździć z prędkością ponad 260 km/h.

Kolej na Słowację

To jeszcze nie wszystko. Pod uwagę brany jest jeszcze po-mysł przedłużenia remontowanej trasy Warszawa — Radom — Kielce na południe przez Tarnów do przejścia granicznego w Muszynie na Słowację. Zadanie nie jest proste. Trzeba bowiem zbudować od podstaw linię z Buska do Żabna, most kolejowy na Wiśle i wyremontować trasę do Tarnowa.

Na nową linię bardzo liczą Słowacy. Projekt wpisuje się też w unijny plan połączenia dwóch korytarzy kolejowych biegnących z zachodu na wschód: E30 (Wrocław — Przemyśl, a właściwie Drezno — Lwów) oraz E20 (Poznań — Terespol) linią z północy na południe. Także ten odcinek miałby zostać oddany do użytku przed rozpoczęciem mistrzostw Europy.

Eugeniusz Twaróg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość