ST 44 01 w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: ST 44 01 w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

Post autor: oelka »

maciej_kolej pisze:Moją uwagę zwróciła lokomotywa ST 44 01. Z tego co czytałem (a może za mało) pierwsze trzy lokomotywy tej serii dotarły do Polski z "małymi" reflektorami. Ta eksponowana w muzeum ma popularne "wiadra" :shock: . Miejsce stacjonowania Praga Północ. Pierwsze trzy o ile dobrze pamiętam byłyu na Olszynce.
ST44 najpierw stacjonowaly na Odolanach a potem na Warszawie Pradze. Po likwidacji tej drugiej lokomotywowni wszytkie stacjonujace tam maszyny oraz zlom wyslano na Odolany. Na Olszynce nigdy nie bylo lokomotyw spalinowych.
[url=http://img502.imageshack.us/img502/5102/dsc09535ga7.th.jpg]Obrazek[/URL]
Czy to efekt późniejszej modernizacji czy niedbalstwo właściciela ;) ?
Obecny wyglad ST44-001 jest efektem modernizacji. Lokomotywy te najpierw, przy okazji mialy wymieniane reflektory na typowe dla PKP, a potem podczas napraw glownych otrzymaly tlumik na dachu. Juz w latach 70. nie sposob bylo zobaczyc te lokomotywy bez typowych reflektorow i tlumika.
Jedynka w trakcie swojego istnienia stracila tez listwe pod oknami kabiny, otrzymujac w to miejsce porecz, oraz trojdzielne zaluzje na rzecz dwudzielnych. Jedyne co ja w tej chwili wyroznia od innych maszyn z numerami powyzej 4, to inny uklad oznaczen.
Niestety w MK panuje od lat gigantyczny marazm spowodowany tym, ze jest to mowiac brutalnie przechowalnia dla kolejowych emerytow i dyrektora Sankowskiego. W zwiazku z tym nie nalezy sie spodziewac niczego szczegolnego w dzialalnosci tej placowki, e tym rowniez jakich kolwiek prac przywracajacych wyglad fabryczny tej lokomotywy.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 10:30 przez oelka, łącznie zmieniany 2 razy.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: ST 44 01 w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

Post autor: BarTT »

drlukasz pisze:No to faktycznie jest to "oryginalna" ST44 001 .
Jejku... :?

Oryginalna w znaczeniu, ze jest to ten sam egzemplarz! A to, ze byla modernizowana to chyba jest oczywiste.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 20:45 przez BarTT, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: ST 44 01 w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

Post autor: Maciej »

drlukasz pisze: Maszyny trafiły do Warszawy Odolany.
Następne maszyny, docierające od roku 1966 miały już fabrycznie zabudowane typowe PKPowskie reflektory i dodatkowe tłumiki. W momencie nadejścia pierwszej seryjnej partii, 4 sztuki z serii informacyjnej skierowano do pracy rozrządowej na górki Warszawa Odolany i Warszawa Praga.

Znaczna ilość informacji nt. gagarinów znajduje się w Kolejach Małych i Dużych nr 2/2000, 1 i 2/2001
Masz 100% rację pomyliłem się - trafiły na Odolany. Zaskoczyła mnie natomiast Twoja informacje że cztery sztuki. Rozumiem że ta czwarta też była z małymi reflektorami?
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 10:22 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1040
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: ST 44 01 w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

Post autor: drlukasz »

Papcio pisze:Jest to więc na pewno "oryginalna" 001.
Tia...
Pomijając, że pierwsze ST44 miały:
1. małe reflektory
2. brak dodatkowego tłumika
3. listwę ozdobną pod oknami a nie poręcze
4. trójdzielną żaluzję chłodnic

No to faktycznie jest to "oryginalna" ST44 001

Małe reflektory i brak dodatkowego tłumika charakteryzowały 4 maszyny z serii informacyjnej, które dotarły do Polski we wrześniu 1965. Maszyny trafiły do Warszawy Odolany.
Następne maszyny, docierające od roku 1966 miały już fabrycznie zabudowane typowe PKPowskie reflektory i dodatkowe tłumiki. W momencie nadejścia pierwszej seryjnej partii, 4 sztuki z serii informacyjnej skierowano do pracy rozrządowej na górki Warszawa Odolany i Warszawa Praga.


Znaczna ilość informacji nt. gagarinów znajduje się w Kolejach Małych i Dużych nr 2/2000, 1 i 2/2001
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 10:21 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: ST 44 01 w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

Post autor: BarTT »

maciej_kolej pisze:Czy to efekt późniejszej modernizacji czy niedbalstwo właściciela ;) ?
Loka pierwotnie miała oczywiście małe reflektorki, ale w ramach modernizacji dostała wiadra i tłumik. Jest to więc na pewno "oryginalna" 001. Szczegółów dotyczących modernizacji nie znam niestety :)
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 10:21 przez BarTT, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

ST 44 01 w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

Post autor: Maciej »

Lekki rekonesans w muzeum kolejnictwa, po parunastu latach zapragnąłem zobaczyć co się zmieniło - jest ...gorzej :( Lokomotywy zapuszczone sobie rdzewieją, obsługa lekko niedoinformowana. Sytuację ratował miły starszy pan na sali wystawowej (chodząca encyklopedia starej kolei).
Moją uwagę zwróciła lokomotywa ST 44 01. Z tego co czytałem (a może za mało) pierwsze trzy lokomotywy tej serii dotarły do Polski z "małymi" reflektorami. Ta eksponowana w muzeum ma popularne "wiadra" :shock: . Miejsce stacjonowania Praga Północ. Pierwsze trzy o ile dobrze pamiętam były na Olszynce.
Obrazek
Czy to efekt późniejszej modernizacji czy niedbalstwo właściciela ;) ?
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 10:20 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość