Model E 70 produkcji Herr & Zeuke wegwerth był w sprzedaży przez 3-4 lata. Model miał wspólne podwozie i napęd razem z lokomotywą wąskotorową BR 99 697 HOm. Niestety model miał niedopracowany napęd, gdzie przelożenie napedu było na jedną oś elektrowozu a reszta kół była związana wiązarami , gdzie same wiązary przenosiły resztę napędu . Spowodowało to po pierwsze usztywnienie osi napędowych przez co elektrowóz miał tylko obręcze na zewnęrtrznych kołach a środkowe koła były bez obręczy " chodziło o to aby elektrowoz wpisywał sie w najwęższe łuki i drugi feler to źle obliczone przełożenie na osi koła . Niestety oś koła była wyposażona w plastikową zębatkę która błyskawicznie się zużywała , efekt był taki że firma Herr miała masę reklamacji przez co po 3 latach produkcji modelu model został wycofany ze sprzedaży "to samo się stało z zestawem kolejki wąskotorowej i parowozem BR 99 (obecnie na aukcji wystawiam resztki wagonów pasażerskich i bagażowy z tego zestawu). Po zakupieniu firmy przez Pana Jurgena Tilliga model został od nowa opracowany " zostawiono starą wypraskę karoseri która praktycznie była niezużyta i po jej modernizacji oraz opracowaniu nowego podwozia spowrotem uruchomiono produkcję modelu Elektrowozu E 70. Jeżeli ktoś posiada stary model to niestety musi bardzo dbać o napęd i najlepiej zabezpieczyć się kilkoma osiami z modelu BR 81-92 z pierwszych produkcji " kiedy rama była stalowa i napęd też był tylko na jedną oś - oś ta idealnie pasuje do napraw tego modelu".
Co do histori modelu elektrowozu E 70
Elektrowóz powstał w latach 1911-12 w postaci seri prototypowych pojedynczych elektrowozów gdzie firmy AEG, FGL ,BBC , SSW i MSW wspólnie budując elektrowozy wypróbowywały różne systemy napędowe i rozwiązania patentowe. Elektrowozy były budowane w firmie Hanomag pod oznaczeniem EG 502 do 506 " przy czym na elektrowozach oznaczenie było 5 cyfrowe -KPEV 10 204 do 10 208 i po pierwszej zmianie KPEV EG 502 do 506 czyli raptem 5 elektrowozów " każdy inny

, nie tylko w budowie karoserii ale także w budowie napędu . W roku 1928 elektrowozy otrzymały zmienioną numerację E 70 02 do E 70 06 . Elektrowozy te mogły uciągnąc skład o masie 700 t. z prędkością 32km/h lub skład o ciężarze 1400 t z prędkością maks 25k/h . Prędkość maks 50 KM/h a elektrowozu E 70 06 60km/h. Trzeba nadmienić że jeszcze były dwa elektrowozy o oznaczeniu E 70 07 i 08 ale tu budowa karoseri była kompletnie inna niż poprzednich elektrowozów choć samo rozwiąznie napędu i układu podwozia podobne.