Elektrowóz E70

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
landszaft
Posty: 12
Rejestracja: 10 maja 2006, 19:49
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Elektrowóz E70

Post autor: landszaft »

Model E 70 produkcji Herr & Zeuke wegwerth był w sprzedaży przez 3-4 lata. Model miał wspólne podwozie i napęd razem z lokomotywą wąskotorową BR 99 697 HOm. Niestety model miał niedopracowany napęd, gdzie przelożenie napedu było na jedną oś elektrowozu a reszta kół była związana wiązarami , gdzie same wiązary przenosiły resztę napędu . Spowodowało to po pierwsze usztywnienie osi napędowych przez co elektrowóz miał tylko obręcze na zewnęrtrznych kołach a środkowe koła były bez obręczy " chodziło o to aby elektrowoz wpisywał sie w najwęższe łuki i drugi feler to źle obliczone przełożenie na osi koła . Niestety oś koła była wyposażona w plastikową zębatkę która błyskawicznie się zużywała , efekt był taki że firma Herr miała masę reklamacji przez co po 3 latach produkcji modelu model został wycofany ze sprzedaży "to samo się stało z zestawem kolejki wąskotorowej i parowozem BR 99 (obecnie na aukcji wystawiam resztki wagonów pasażerskich i bagażowy z tego zestawu). Po zakupieniu firmy przez Pana Jurgena Tilliga model został od nowa opracowany " zostawiono starą wypraskę karoseri która praktycznie była niezużyta i po jej modernizacji oraz opracowaniu nowego podwozia spowrotem uruchomiono produkcję modelu Elektrowozu E 70. Jeżeli ktoś posiada stary model to niestety musi bardzo dbać o napęd i najlepiej zabezpieczyć się kilkoma osiami z modelu BR 81-92 z pierwszych produkcji " kiedy rama była stalowa i napęd też był tylko na jedną oś - oś ta idealnie pasuje do napraw tego modelu".

Co do histori modelu elektrowozu E 70
Elektrowóz powstał w latach 1911-12 w postaci seri prototypowych pojedynczych elektrowozów gdzie firmy AEG, FGL ,BBC , SSW i MSW wspólnie budując elektrowozy wypróbowywały różne systemy napędowe i rozwiązania patentowe. Elektrowozy były budowane w firmie Hanomag pod oznaczeniem EG 502 do 506 " przy czym na elektrowozach oznaczenie było 5 cyfrowe -KPEV 10 204 do 10 208 i po pierwszej zmianie KPEV EG 502 do 506 czyli raptem 5 elektrowozów " każdy inny !! , nie tylko w budowie karoserii ale także w budowie napędu . W roku 1928 elektrowozy otrzymały zmienioną numerację E 70 02 do E 70 06 . Elektrowozy te mogły uciągnąc skład o masie 700 t. z prędkością 32km/h lub skład o ciężarze 1400 t z prędkością maks 25k/h . Prędkość maks 50 KM/h a elektrowozu E 70 06 60km/h. Trzeba nadmienić że jeszcze były dwa elektrowozy o oznaczeniu E 70 07 i 08 ale tu budowa karoseri była kompletnie inna niż poprzednich elektrowozów choć samo rozwiąznie napędu i układu podwozia podobne.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2007, 09:53 przez landszaft, łącznie zmieniany 2 razy.
Pamiętaj . nie kradnij. Nasz rząd nie lubi konkurencji !!
Awatar użytkownika
Trojan
Posty: 345
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Skarżysko-Kam./Katowice
Kontakt:

Re: Elektrowóz E70

Post autor: Trojan »

Dzięki, punkty pomógł przyznane :)
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Elektrowóz E70

Post autor: brovarek »

Zdjęcia modelu:
Obrazek Obrazek
Oryginału: Tak naprawdę to numer z mojego loka w niczym nie przypomina oryginału, najbardziej zblizony moim zdaniem jest do wersji EG 506 HALLE , oznaczonego jako E70 06 w barwach DRG. Każdy może sam dopatrzeć się podobieństw, dokładam kilka fotek ( są to skany z książki: Bazold'a/Rampp'a/Tietze'go Elektrische Lokomotiven deutscher Eisenbahnen
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Na trzecim skanie: góra:WGL 10206 HALLE,późniejsza EG504 HALLE i E70 04 - zdjęcie fabryczne z 1911 HANNOMAG, dół: EG505 HALLE 18 styczeń 1913 na dworcu Bitterfeld
Jak widać późniejsza seria E70 to kilka różnych typów zebranych w jedną grupę. Nie zamieściłem zdjęcia EG507/E70 07 oraz EG508/E70 08 ponieważ jednak znacznie odbiegaja od tych powyżej, warto je zobaczyć np w modelu firmy Westmodel http://westmodel.de/Modelle/Sperre/Spur ... 1049g.html
Ostatnio zmieniony 10 sty 2008, 23:06 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Elektrowóz E70

Post autor: Charakterek »

A ja Ci dorzucę dość dobry skan katalogu Tilliga z 2001 roku...

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2007, 07:33 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
PiotrZ
Posty: 710
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Elektrowóz E70

Post autor: PiotrZ »

Fotki modelu masz na Allegro (link zamieściłeś).
Ja mogę dorzucić rysunek z katalogu Zeuke 1969 (pochodzi ze strony Artura)
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 9&kat=1969 choć nie wnosi on wiele nowego :/

Pozdros
PiotrZ
Awatar użytkownika
Trojan
Posty: 345
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Skarżysko-Kam./Katowice
Kontakt:

Elektrowóz E70

Post autor: Trojan »

Witam!
Poszukuje fotek modelu E70 Herr Zeuke:

http://www.allegro.pl/item180782843__el ... z_tt_.html

Z zewnątrz jak i środka, jeśli ktoś go ma to byłbym bardzo wdzięczny za fotki. Również mile widziane byłyby fotki tego modelu w realu. Z góry dzięki :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość