V100 - obudowy

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: V100 - obudowy

Post autor: Charakterek »

Przypatrywałem się różnym modelom 110. Nawet o tym pojawi się artykuł. Potrzeba mi tylko będzie różnych modeli 110, co mam nadzieje zobaczyć w Radomiu.

V 100 i BR 110 to są dwa zupełnie różne modele. Co jeszcze lepsze 203 i 204 mają jeszcze inne formy!

Obrazek Obrazek

Różnica to nie tylko brak dzwonka i ew inne umiejscowienie światełka! Zakładając jako model wyjściowy V 100 034, to:

V 100 135, 110, 111 ma dłuższą o 2 mm budę. Nie ma dzwonka, ale ma przetłoczenie okrągłe, którego V 100 034 nie ma oraz z drugiej strony przetłoczenie pokazane na fotografii. Dodatkowo inny układ poręczy i świateł i nity dookoła klap górnych. Podwozie z szerokim pasem.

112, 203, 204 oprócz znanych różnic mają jeszcze dodatkowo wentylator w innym miejscu i wąskie podwozie.

Natomiast 110 08 ma wentylator jak w 203, poręcze i podwozie jak V 100 034

Widzę, że do tej serii producent przyłożył się wyjątkowo solidnie! Ma przynajmniej cztery różne nadwozia i dwa różne podwozia!

Dzwon - posiada go tylko model 02580/81/82
szeroka rama boczna i dwa stopnie 02580/81/82/85/90/93 długość 116 mm
lokomotywy te posiadają symetrycznie rozmieszczone światła górne, przy czym w 02580 i 2590 są niesymetrycznie i mają rozkład poręczy jak 2583/84/91/92
wąska rama boczna i trzy stopnie 2583/84/91/92/94
Światła górne niesymetrycznie za wyjątkiem 02594, która ma symetryczny układ świateł jak w V 100 Długość ich to 119 mm
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2007, 10:21 przez Charakterek, łącznie zmieniany 5 razy.
ModelarzeTT
Posty: 172
Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

V100 - obudowy

Post autor: ModelarzeTT »

Jako, że od kilku dni jesteśmy posiadaczami kolejnej V100 (tym razem jest to 111 107) zauważyliśmy ciekawy szczegół. Mianowicie model BR 111 ma inny układ bocznych drzwi z żaluzjami od układu, który jest w BR 204

Obrazek Obrazek

Do tej pory wydawało nam się, że obudowy modeli wszystkich rodzajów „stodziesiątek” powstają z tej samej formy. A tu takie pozytywne zaskoczenie. W oryginale BR 111 i BR 204 też różniły się układem drzwi z żaluzjami. Dodatkowo należy dodać, że ramy obu lokomotyw też są różne (podobnie jak w oryginale)

I jeszcze jedna ciekawa rzecz. W katalogu jest zdjęcie modelu V100 034 bez górnej „klamry” w przedniej części obudowy

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 9&kat=2004

A taką posiadają pozostałe modele.
Obrazek

To by sugerowało występowanie jeszcze trzeciego rodzaju obudowy. Czy ktoś może to potwierdzić?

Na koniec zdjęcie naszej nowej BR 111 już w czasie „normalnych zajęć”.
Obrazek

Pozdrowienia
ModelarzeTT
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2007, 10:20 przez ModelarzeTT, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość