O dziwo http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,3 ... 60488.html:
Cień szansy na powrót pociągów na węglówkę
Dwa pociągi lokalne i jeden międzywojewódzki to plany PKP Przewozów Regionalnych dla magistrali węglowej.
Między Herbami Nowymi a Chorzewem Siemkowicami (już w woj. łódzkim) pociągi pasażerskie nie jeżdżą od grudnia. Dalej, w kierunku Zduńskiej Woli, ruch też był zawieszony, ale w lutym przewozy wznowiono. Była nadzieja na pociągi na całej trasie, do Herbów, lecz samorządy województwa łódzkiego i śląskiego nie porozumiały się wówczas. Spierały się o rozkłady jazdy.
Rozmowy jednak dalej się toczyły. Teraz PKP Przewozy Regionalne przymierzają się do uruchomienia aż trzech par pociągów (przed likwidację były tylko dwie): jeden miałby jeździć z Herbów Nowych do Zduńskiej Woli, pozostałe miałyby krótką trasę Herby - Chorzew Siemkowice.
Jednocześnie PKP pracuje już nad nowym rozkładem jazdy na rok 2008 - jak się dowiedzieliśmy pociągi pasażerskie na węglówce są już w nim ujęte.
Węglówka tylko dla węgla
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- Fantomas
- Posty: 705
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
- drlukasz
- Posty: 1040
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Węglówka tylko dla węgla
Niestety, było to do przewidzenia.
Mimo protestów kolejarzy, naszej (TPKWW) akcji, interpelacji posłanki Rozpondek, petycji samorządowców z kilku miejscowości na "węglówce", opierając się na z palca wyssanych informacjach o frekfencji, zlikwidowano połączenia od nowego rozkładu. Urząd Marszałkowski bredzi o znikomym zainteresowaniu, podczas gdy praktycznie nigdy (a dość często jeździłem tą linią) nie spotkałem się z frekfencją poniżej 60-70% (nawet w weekendy)
Po półtora miesiącu (dotychczas korzystający dawno już przesiedli się na busy, PKSy, albo własne samochody) ciężko będzie odzyskać pasażerów, a szczególnie ich zaufanie.
Jechaliśmy z kolegami ostatnimi pociągami na Herbsko - Zduńskowolskim odcinku węglówki... Sobota poranek, obłożenie na niemal całej trasie w okolicach 70-75%, ludzie w większości zrozpaczeni i załamani decyzją o likwidacji połączeń. Stwierdzenia "Czym ja teraz do pracy dojadę?" to normalka... Pozostałe komentarze nie nadają się do przytoczenia.
Smutne, że "nasi przedstawiciele" nie potrafią spojrzeć na swoje podwórko, a dogadanie się pomiędzy sobą jest praktycznie niemożliwe...
Zaproponowana zmiana obiegu pociągów Częstochowa - Siemkowice nic nie da...
Prawdopodobnie przy najbliższej okazji (korekcie rozkładu jazdy) kolejna linia w naszej okolicy zostanie pozbawiona pociągów osobowych (zresztą obecny rozkład to tzw. "śmiech na sali" - 2 poranne kursy z Siemkowic do Częstochowy i dwa popołudniowe w przeciwnym kierunku, obsługiwane przez 2, nocujące w Siemkowicach EZT).
Wielka szkoda, że po raz kolejny całkowicie bez walki oddaje się następne połączenie "busiarzom", przy okazji zamykając dworce, przenosząc lub zwalniając ich obsługę...
No ale, dla naszych urzędasów z samorządów wojewódzkich i z PKP pr, nie ma to znaczenia... Posadki zostaną takie same i za te same pieniądze, niezależnie od ilości połączeń, ich jakości i tego ile osób z nich korzysta...
Mimo protestów kolejarzy, naszej (TPKWW) akcji, interpelacji posłanki Rozpondek, petycji samorządowców z kilku miejscowości na "węglówce", opierając się na z palca wyssanych informacjach o frekfencji, zlikwidowano połączenia od nowego rozkładu. Urząd Marszałkowski bredzi o znikomym zainteresowaniu, podczas gdy praktycznie nigdy (a dość często jeździłem tą linią) nie spotkałem się z frekfencją poniżej 60-70% (nawet w weekendy)
Po półtora miesiącu (dotychczas korzystający dawno już przesiedli się na busy, PKSy, albo własne samochody) ciężko będzie odzyskać pasażerów, a szczególnie ich zaufanie.
Jechaliśmy z kolegami ostatnimi pociągami na Herbsko - Zduńskowolskim odcinku węglówki... Sobota poranek, obłożenie na niemal całej trasie w okolicach 70-75%, ludzie w większości zrozpaczeni i załamani decyzją o likwidacji połączeń. Stwierdzenia "Czym ja teraz do pracy dojadę?" to normalka... Pozostałe komentarze nie nadają się do przytoczenia.
Smutne, że "nasi przedstawiciele" nie potrafią spojrzeć na swoje podwórko, a dogadanie się pomiędzy sobą jest praktycznie niemożliwe...
Zaproponowana zmiana obiegu pociągów Częstochowa - Siemkowice nic nie da...
Prawdopodobnie przy najbliższej okazji (korekcie rozkładu jazdy) kolejna linia w naszej okolicy zostanie pozbawiona pociągów osobowych (zresztą obecny rozkład to tzw. "śmiech na sali" - 2 poranne kursy z Siemkowic do Częstochowy i dwa popołudniowe w przeciwnym kierunku, obsługiwane przez 2, nocujące w Siemkowicach EZT).
Wielka szkoda, że po raz kolejny całkowicie bez walki oddaje się następne połączenie "busiarzom", przy okazji zamykając dworce, przenosząc lub zwalniając ich obsługę...
No ale, dla naszych urzędasów z samorządów wojewódzkich i z PKP pr, nie ma to znaczenia... Posadki zostaną takie same i za te same pieniądze, niezależnie od ilości połączeń, ich jakości i tego ile osób z nich korzysta...
- Fantomas
- Posty: 705
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości