Piętrusy
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Piętrusy
DBv ma rację, sądzę jednak, że do tej WojTTkowej BR110 z dwoma pasami, którą ma na avatarze, to akurat Halberstadty też nie bedą pasowały, wszystkie pozostałe natomiast jak najbardzie. Ja bym się w takim wypadku pokusił na LOWA E5 - gdybym miał kasę oczywiście.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Piętrusy
WojTTku!
Zrobisz jak będziesz uważał, ale naprawdę odradzam zakup tych wagonów. Tym bardziej, jeżeli planujesz je zestawić z BR110 Tilliga. Owszem tematycznie to one nawet do takiej maszyny pasują (chociaz Reko 2-3-4-osiowe pasują dużo bardziej), ale jak zestawisz te dwamodele ze sobą to tylko uwydatni to wszelkie braki starych pietrusów. Jak zestawisz finezyjne detale BR110 z topornością wagonów piętrowych to tylko pogorszy to całe wrażenie.
Może warto zastanowić się nad czymś co pasowałoby do lokomotywy tak pod względem tematycznym jak i jakościowym? Może zielone Halberstadty? Za cene piętrusa w najprostszej formie kupisz dwa a to na lokalny skład zupełnie wystarcza. A może (co uważam za jeszcze lepszy pomysł) nowe wagony LOWA E5? Też śmiało dwa sobie kupisz, świetnie pasują ze swoimi detalami do nowszych lokomotyw TT. A jak będziesz chciał to sobie póżniej będziesz mógł (ale nie musiał) dokupić wagon sterowniczy (nowości na ten rok).
Jak wspomniałem na wstepie zrobisz jak bedziesz uważał, ale za cene tych pietrusów możesz już troche wybierać w czymś innym. Te wagony to może i owszem legenda i warto je mieć, ale w zupełności wystarczy w kolekcji dobrze zachowany model BTTB!
Zrobisz jak będziesz uważał, ale naprawdę odradzam zakup tych wagonów. Tym bardziej, jeżeli planujesz je zestawić z BR110 Tilliga. Owszem tematycznie to one nawet do takiej maszyny pasują (chociaz Reko 2-3-4-osiowe pasują dużo bardziej), ale jak zestawisz te dwamodele ze sobą to tylko uwydatni to wszelkie braki starych pietrusów. Jak zestawisz finezyjne detale BR110 z topornością wagonów piętrowych to tylko pogorszy to całe wrażenie.
Może warto zastanowić się nad czymś co pasowałoby do lokomotywy tak pod względem tematycznym jak i jakościowym? Może zielone Halberstadty? Za cene piętrusa w najprostszej formie kupisz dwa a to na lokalny skład zupełnie wystarcza. A może (co uważam za jeszcze lepszy pomysł) nowe wagony LOWA E5? Też śmiało dwa sobie kupisz, świetnie pasują ze swoimi detalami do nowszych lokomotyw TT. A jak będziesz chciał to sobie póżniej będziesz mógł (ale nie musiał) dokupić wagon sterowniczy (nowości na ten rok).
Jak wspomniałem na wstepie zrobisz jak bedziesz uważał, ale za cene tych pietrusów możesz już troche wybierać w czymś innym. Te wagony to może i owszem legenda i warto je mieć, ale w zupełności wystarczy w kolekcji dobrze zachowany model BTTB!
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Piętrusy
Przyznałem punkty pomógł. Dobrze że nie mają kabiny sterowniczej. Jakoś sobie nie wyobrażam składu BR52 + bipa z kabiną. Wagon jest kultowy i tyle, a pozatym pasuje do mojej BR110, która lubi takie wagony.
Miałem kiedyś z BTTB złom z kabiną sterowniczą dlatego pytałem.
Miałem kiedyś z BTTB złom z kabiną sterowniczą dlatego pytałem.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2007, 14:28 przez WojTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Piętrusy
W nowych pietrusach NIE MA kabiny sterowniczej. Co więcej. NIE MA też czerwonych lamp. Są tylko miało - czerwone oznaczenia. Został wydzielony kibelek (na biało pomalowane szyby). Nie ma sprętopysków (jest KKS) siedzenia mają kolorek taki inszy, więcej napisów, według mnie z racji kultowości tego wagonu - warto go mieć. Podobnie jak Y - jest stary, ale kultowy i warto go mieć.

http://www.ttclub.pl/data/testy/zest/01474.htm tu masz więcej fotek. Nie wyobrażam sobie mieć 118/V 180 i nie mieć poczciwego piętrusa...

http://www.ttclub.pl/data/testy/zest/01474.htm tu masz więcej fotek. Nie wyobrażam sobie mieć 118/V 180 i nie mieć poczciwego piętrusa...
Ostatnio zmieniony 10 lut 2007, 19:41 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10874
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Piętrusy
Kochany ! Same dopele to pikuś ! Do tego MUSISZ dobrać lokomotywę w odpowiednich barwach. Dopiero taki KOMPLETNY skład prezentuje się mniamuśnieWrzoSS pisze:Czy posiadacze tego cudaka mogliby m od razu powiedzieć czy warto wydać 3x150zł + 320 za sterowniczy



To skład Darkowy.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2007, 17:59 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
- jarkott
- Posty: 625
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: Piętrusy
Chociaż nie jestem posiadaczem takich wagonów (tylko testowałem na swojej makiecie) to myślę, że warto.
Bardzo dobrze są dociążone, ładnie wykonane, super prezentują się na makiecie:
http://www.jarkott.martel.pl/2006-10-04/index.html
Jeśli masz tyle kasy to polecam.
A co do starych modeli piętrusów to Tillig powinien je poprawić - za taką cenę nie opłaca się ich kupować (poprawiono jedynie "skrętopysk", napisy, ale pozostawiono całe pudło z dużymi odstępami od wózków, nie poprawiono także harmonii
oraz innych szczegółów).
Bardzo dobrze są dociążone, ładnie wykonane, super prezentują się na makiecie:
http://www.jarkott.martel.pl/2006-10-04/index.html
Jeśli masz tyle kasy to polecam.

A co do starych modeli piętrusów to Tillig powinien je poprawić - za taką cenę nie opłaca się ich kupować (poprawiono jedynie "skrętopysk", napisy, ale pozostawiono całe pudło z dużymi odstępami od wózków, nie poprawiono także harmonii

Ostatnio zmieniony 10 lut 2007, 17:06 przez jarkott, łącznie zmieniany 1 raz.
- WrzoSS
- Posty: 83
- Rejestracja: 25 cze 2006, 14:01
- Lokalizacja: Z Nienacka
- Kontakt:
Re: Piętrusy
Raca. Stare pietrusy DR to juz troche staroć, Buda byle jaka, kiepska imitacja wózków, i te przeguby między wagonami.
osobiscie mam 2x2 członową bipę, którą trzymam ze wzgledu na sentyment, ponieważ dostałem ją 18 lat temu na 5 urodziny
) kilka miesięcy temu dokupilem oswietlenie + koła Tilliga.
W chwili obecnej robię drugą bipe zółto-niebieską i to by było na tyle przygody z piętrusami, może to i symbol w TT ale niestety zestarzał sie bardzo.
Myslę nad zakupem 4 Doppeli czerwonych z kabiną sterowniczą. Czy posiadacze tego cudaka mogliby m od razu powiedzieć czy warto wydać 3x150zł + 320 za sterowniczy


W chwili obecnej robię drugą bipe zółto-niebieską i to by było na tyle przygody z piętrusami, może to i symbol w TT ale niestety zestarzał sie bardzo.
Myslę nad zakupem 4 Doppeli czerwonych z kabiną sterowniczą. Czy posiadacze tego cudaka mogliby m od razu powiedzieć czy warto wydać 3x150zł + 320 za sterowniczy

- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Piętrusy
WojTTek pisze:Myślę nad zakupem piętrusów DR ep. IV nr kat. 13735. Czy one posiadają kabinę sterownicząCzy obecnie są produkowane takie piętrusy bez kabiny
Napotkałem dwa typy: DB13 i DB7. Czym one się różnią



Wagony zasadniczo jako zespoły 4-wagonowe oznaczone były poczatkowo (w epoce III) jako DB13 (póżniej DBv). Wagony dwuczłonowe to DB7 (później DBz(e)). To tyle jesli chodzi o rozróżnienie DB13/DB7, bo było jeszcze szereg innych odmian tych wagonów
A tak w ogóle to czy naprawde nie ma ciekawszych modeli w ofercie Tilliga? To tak stare odgrzewane kotlety, za cenę zupełnie nieprzystająca do jakości. To nie przypadek, że są upychane po wszystkich możliwych zestawach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości