Piła-Wałcz
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- posener
- Posty: 59
- Rejestracja: 17 sie 2006, 18:40
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piła-Wałcz
Przeklejona treść z Głosu :
Po 7 latach przerwy przywrócono ruch kolejowy na trasie z Piły do Wałcza. PKP robią jednak wszystko, żeby to połączenie nie zyskało popularności wśród pasażerów.
W kasie nie można było kupić biletów, bo Wałcza nie było w komputerze. Rozkład jazdy nie uwzględnia potrzeb pasażerów. Czy tę linię wznowiono, żeby za pół roku ją zamknąć? Połączenie kolejowe z Piły do Wałcza uruchomiono ponownie dwa tygodnie temu. W czasach, gdy pociągi są masowo kasowane, jest to wydarzenie naprawdę warte odnotowania. Niestety, patrząc na promocję nowego połączenia, trudno uwierzyć w jego powodzenie.
„Tajne" połączenie
Miało być sześć par pociągów – są tylko trzy. Godziny odjazdów są tak ułożone, że ani uczniowie nie dojadą nimi do szkół, ani ludzie do pracy.
– Monitorujemy linię bardzo dokładnie. W pierwszych dniach na stacji w Poznaniu nie można było kupić biletu do Wałcza, bo nie było tej stacji w komputerze! Kolejarze kazali nam kupować bilet do Piły, a dalej u konduktora w pociągu. Za co trzeba było zapłacić dodatkowe cztery złote – mówi Paweł Korcz, kolejowy hobbysta. – Mało tego, panie w informacji w ogóle nie wiedziały, że ruch kolejowy na tej trasie został przywrócony.
– Wieści te potwierdza Zbigniew Kryś, dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Poznaniu. – W kasach kolei regionalnych można było kupić bilety już 2 lutego, natomiast do 8 lutego kłopoty techniczne z umieszczeniem tego połączenia w sieci komputerowej miało InterCity – przyznaje.
Puste przebiegi
– Absurdów jest więcej. Stacja Dolaszewo Wałeckie to dla naszych przewoźników Hesenberg – tak bowiem nazwa widnieje na budynku stacyjnym. W cenie biletu otrzymujemy możliwość historycznej wycieczki przez terytorium III Rzeszy? – pyta inny hobbysta kolejowy Tomasz Zdulski.
To nie wszystko. Zmniejszenie o połowę liczby połączeń tłumaczono oszczędnościami finansowymi. Tymczasem obsługa ostatniego pociągu nie ma możliwości noclegu w Wałczu. Lokomotywa zjeżdża więc na noc do Szczecinka (przez Piłę), by rano wrócić na tę samą trasę. W ten sposób sama lokomotywa ma dziennie około 100 kilometrów „pustego przebiegu", bo PKP nie chcą dołączyć choćby jednego wagonu! A płacą za to oczywiście podatnicy.
W kwestii jałowych przejazdów nie chciał się w ogóle wypowiadać dyrektor Kryś. Podkreślił jedynie, że za podróże samej lokomotywy na pewno nie płaci Urząd Marszałkowski.
Linia zagrożona
Koszt przywrócenia najstarszej linii kolejowej w tej części kraju, wyniósł 475 tysięcy złotych. Urzędnicy marszałka tłumaczą, że linię na bieżąco monitorują. Połączenie uruchomiono bowiem na pół roku. Jeśli nie będzie frekwencji, pociągi zostaną skasowane.
Zbigniew Kryś podaje nawet krótszy termin przyglądania się temu połączeniu. – Na razie korzysta z niego bardzo mało podróżnych, bo średnio około 15 osób. Będziemy monitorować frekwencję do końca lutego. Potem zastanowimy się, co dalej – informuje dyrektor. Wygląda więc na to, że przyszłość pilsko-wałeckiej trasy rozstrzygnąć się może już w najbliższych tygodniach.
Tomasz Cylka, Małgorzata Linettej
Po 7 latach przerwy przywrócono ruch kolejowy na trasie z Piły do Wałcza. PKP robią jednak wszystko, żeby to połączenie nie zyskało popularności wśród pasażerów.
W kasie nie można było kupić biletów, bo Wałcza nie było w komputerze. Rozkład jazdy nie uwzględnia potrzeb pasażerów. Czy tę linię wznowiono, żeby za pół roku ją zamknąć? Połączenie kolejowe z Piły do Wałcza uruchomiono ponownie dwa tygodnie temu. W czasach, gdy pociągi są masowo kasowane, jest to wydarzenie naprawdę warte odnotowania. Niestety, patrząc na promocję nowego połączenia, trudno uwierzyć w jego powodzenie.
„Tajne" połączenie
Miało być sześć par pociągów – są tylko trzy. Godziny odjazdów są tak ułożone, że ani uczniowie nie dojadą nimi do szkół, ani ludzie do pracy.
– Monitorujemy linię bardzo dokładnie. W pierwszych dniach na stacji w Poznaniu nie można było kupić biletu do Wałcza, bo nie było tej stacji w komputerze! Kolejarze kazali nam kupować bilet do Piły, a dalej u konduktora w pociągu. Za co trzeba było zapłacić dodatkowe cztery złote – mówi Paweł Korcz, kolejowy hobbysta. – Mało tego, panie w informacji w ogóle nie wiedziały, że ruch kolejowy na tej trasie został przywrócony.
– Wieści te potwierdza Zbigniew Kryś, dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Poznaniu. – W kasach kolei regionalnych można było kupić bilety już 2 lutego, natomiast do 8 lutego kłopoty techniczne z umieszczeniem tego połączenia w sieci komputerowej miało InterCity – przyznaje.
Puste przebiegi
– Absurdów jest więcej. Stacja Dolaszewo Wałeckie to dla naszych przewoźników Hesenberg – tak bowiem nazwa widnieje na budynku stacyjnym. W cenie biletu otrzymujemy możliwość historycznej wycieczki przez terytorium III Rzeszy? – pyta inny hobbysta kolejowy Tomasz Zdulski.
To nie wszystko. Zmniejszenie o połowę liczby połączeń tłumaczono oszczędnościami finansowymi. Tymczasem obsługa ostatniego pociągu nie ma możliwości noclegu w Wałczu. Lokomotywa zjeżdża więc na noc do Szczecinka (przez Piłę), by rano wrócić na tę samą trasę. W ten sposób sama lokomotywa ma dziennie około 100 kilometrów „pustego przebiegu", bo PKP nie chcą dołączyć choćby jednego wagonu! A płacą za to oczywiście podatnicy.
W kwestii jałowych przejazdów nie chciał się w ogóle wypowiadać dyrektor Kryś. Podkreślił jedynie, że za podróże samej lokomotywy na pewno nie płaci Urząd Marszałkowski.
Linia zagrożona
Koszt przywrócenia najstarszej linii kolejowej w tej części kraju, wyniósł 475 tysięcy złotych. Urzędnicy marszałka tłumaczą, że linię na bieżąco monitorują. Połączenie uruchomiono bowiem na pół roku. Jeśli nie będzie frekwencji, pociągi zostaną skasowane.
Zbigniew Kryś podaje nawet krótszy termin przyglądania się temu połączeniu. – Na razie korzysta z niego bardzo mało podróżnych, bo średnio około 15 osób. Będziemy monitorować frekwencję do końca lutego. Potem zastanowimy się, co dalej – informuje dyrektor. Wygląda więc na to, że przyszłość pilsko-wałeckiej trasy rozstrzygnąć się może już w najbliższych tygodniach.
Tomasz Cylka, Małgorzata Linettej
- posener
- Posty: 59
- Rejestracja: 17 sie 2006, 18:40
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piła-Wałcz
Dzisiaj w Głosie Wielkopolskim atrykuł na temat nowego połączenia - dość krytyczny pod względem posunięć PKP.
Dotyczy to rozkąłdu jazdy jak i braku stacji Wałcz w komputerowych rejestrach sprzedaży biletów. Wg autora obecnie działania PKP mogą spowodować ponowne zamknięcie linii.
Dotyczy to rozkąłdu jazdy jak i braku stacji Wałcz w komputerowych rejestrach sprzedaży biletów. Wg autora obecnie działania PKP mogą spowodować ponowne zamknięcie linii.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Piła-Wałcz
Z opowiadań wiem tylko, że dochodzi do 30 osób w wybranych pociągach.
Na szczęście mają dobre skomunikowania i wczoraj sam widziałem jak z Krakowianki biegło kilka-kilkanaście osób. Jeden SA105 by wystarczył jak na razie.
Na szczęście mają dobre skomunikowania i wczoraj sam widziałem jak z Krakowianki biegło kilka-kilkanaście osób. Jeden SA105 by wystarczył jak na razie.
- posener
- Posty: 59
- Rejestracja: 17 sie 2006, 18:40
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piła-Wałcz
Pytanie do Mariusza, a jaka jest frekwencja pasażerów na nowym połączeniu ?
- kolejarz
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: Piła-Wałcz
Mariusz pisze:Szynobus jedzie o 13.50 z Piły do Wałcza, a dwa pozostałe pociagi jadą w takim zestawieniu:
[url=http://img480.imageshack.us/img480/4062/20070205120gv2.th.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img480.imageshack.us/img480/4963/20070205122mo3.th.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img480.imageshack.us/img480/4963/20070205122mo3.th.jpg]Obrazek[/URL]
Piła Gł. peron 4. 05.02.2007
Wielki skład, że im się opłaca ciągnąć 1 wagon... już by mogli chociaż 2, ładnie to wtedy wygląda....
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Piła-Wałcz
Szynobus jedzie o 13.50 z Piły do Wałcza, a dwa pozostałe pociagi jadą w takim zestawieniu:
Piła Gł. peron 4. 05.02.2007


Piła Gł. peron 4. 05.02.2007
Ostatnio zmieniony 06 lut 2007, 07:33 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Piła-Wałcz
Niewiele z tej Piły zostało. Rozebrali 2 grupy torów z górką rozrządową i trójkątem.
A i tak jest największa w okolicy
A i tak jest największa w okolicy

- posener
- Posty: 59
- Rejestracja: 17 sie 2006, 18:40
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piła-Wałcz
Ja też mam ochotę "zaliczyć" trasę Piła - Wałcz, gdyż moja żona była pilanką (tzn mieszkańcem Piły) i zawsze gdy jeździłem do niej w odwiedziny (by poznać przyszłych teściów
) zwiedzałem niegdyś fascynującą stację węzłową Piła Główna.
Linia do Kalisza Pomorskiego też jest bardzo ciekawa.
No no zapowiada się piękna wycieczka...

Linia do Kalisza Pomorskiego też jest bardzo ciekawa.
No no zapowiada się piękna wycieczka...
- Skała
- Posty: 306
- Rejestracja: 19 maja 2006, 15:17
- Lokalizacja: Nykøbing F.
- Kontakt:
Re: Piła-Wałcz
Jutro wybieram się ze Szczecina do Wałcza. Niestety pociągiem dojadę tylko do Piły. Czekać około 3 godzin na pociąg w Wałcza do Piły zbytnio mi się nie uśmiecha. Pozostaje PKS.
Może jak by uruchomili wszystkie wcześniej planowane pary pociągów sytuacja byłaby lepsza.
Może jak by uruchomili wszystkie wcześniej planowane pary pociągów sytuacja byłaby lepsza.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Piła-Wałcz
Województwo Zachodniopomorskie ma ambitne plany modernizacji pozostałego odcinka Wałcz-Kalisz Pomorski z dwoma mostami nad rzeczkami Kamionka i Płociczna.
Docelowo mają jeździc pociągi w relacjach Szczecin-Piła-Szczecin i Stargard-Piła-Stargard.
Ponadto planowane jest uruchomienie pociągu tą trasą relacji Szczecin-Warszawa-Szczecin.
Co z tego wyjdzie czas pokaże. Jednak co by im nie wyszło, to napewno będzie z korzyszcią dla pasażerów i lokalnej społeczności.
Pozostaje nam czekac.
Jak wybiorę się dalej na foty, to je tu zamieszczę.
MD
Docelowo mają jeździc pociągi w relacjach Szczecin-Piła-Szczecin i Stargard-Piła-Stargard.
Ponadto planowane jest uruchomienie pociągu tą trasą relacji Szczecin-Warszawa-Szczecin.
Co z tego wyjdzie czas pokaże. Jednak co by im nie wyszło, to napewno będzie z korzyszcią dla pasażerów i lokalnej społeczności.
Pozostaje nam czekac.
Jak wybiorę się dalej na foty, to je tu zamieszczę.
MD
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Piła-Wałcz
Super, żal było patrzeć na stację w Wałczu sącząc piwo na bunkrze. Teraz może dalej....
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Piła-Wałcz
W dniu dzisiejszym odbył się uroczysty przejazd szynobusu wielkopolskiego SA108-002 na trasie Piła-Wałcz-Piła z przedstawicielami obu województw i lokalnych władz.
Od dnia następnego, tj. 01.lutego ruszają po wielu perypetiach 3 pary z 6 zaplanowanych.
2 pary to SU42+B 1 para to SA108.
Oto fotograficzna relacja:
Najpierw przygotowania i mycie.

3 ostatnie zdjęcia już za Piłą na torze do Wałcza za posterunkiem odgałęźnym Piła Północ.
Od dnia następnego, tj. 01.lutego ruszają po wielu perypetiach 3 pary z 6 zaplanowanych.
2 pary to SU42+B 1 para to SA108.
Oto fotograficzna relacja:
Najpierw przygotowania i mycie.















3 ostatnie zdjęcia już za Piłą na torze do Wałcza za posterunkiem odgałęźnym Piła Północ.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2007, 22:34 przez Mariusz, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości