Witek M. pisze:przy łuku o promieniu metra (nawet stosując dla długości szlaku większy przelicznik skali niż 120) przechyłka powinna być maksymalna - 150 mm, czyli różnica w wysokości szyn powinna być ok. 1,2 mm.
Nie zapomnij, ze w przypadku taboru w skali 1:120 mamy do czymienia z nieco innymi zjawiskami fizycznymi niż w przypadku taboru 1:1 - po prostu nie ta masa, nie te prędkości, nie te siły...
W przypadku łuku rzędu 1m i istniejących w taborze modelowm oporów toczenia znacznie większym zagrożeniem są siły ściągające długi skład do środka łuku niż siła odśrodkowa wypychająca lekkie, plastikowe wagoniki na zewnątrz. Z tego powodu zastosowanie w modelu przechyłki na łuku może wręcz
pogorszyć warunki jazdy po tym łuku zamiast je polepszyć. W każdym bądź razie przechyłka w modelu ma bardziej znaczenie wizualne niż jakiekolwiek praktyczne...
Na koniec dodam jeszcze, że norma NEM zakłada dla skali TT maksymalna przechyłkę (różnicę wysokości toków) równą 0,8 mm.