To chyba lepiej już wymienić na magnetyczne.
Rodzaje sprzęgów
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10982
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
manfred
- Posty: 290
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Rodzaje sprzęgów
Tak to zwykłe zamienniki
- piottrw
- Posty: 835
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rodzaje sprzęgów
Ale chyba zwykle zamienniki. A mnie się rozchodzi o adaptery z 1 postu.
-
manfred
- Posty: 290
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Rodzaje sprzęgów
W Modelmanii mają chyba 9 sztuk takich sprzęgów.
- piottrw
- Posty: 835
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rodzaje sprzęgów
No właśnie, może być nie trwale.
Te moje to jednak wtrysk.
Nie wiem czy nie szkoda zachodu na to. Choć dla posiadaczy dużej ilości taboru BTTB jeżdżącego po makietach, takie sprzęgi dodały by, obok metalowych kółek nowego życia. Ja potrzebuję teraz maks 10 szt do 5 wagonów. Tyle mi BTTB zostało.
Te moje to jednak wtrysk.
Nie wiem czy nie szkoda zachodu na to. Choć dla posiadaczy dużej ilości taboru BTTB jeżdżącego po makietach, takie sprzęgi dodały by, obok metalowych kółek nowego życia. Ja potrzebuję teraz maks 10 szt do 5 wagonów. Tyle mi BTTB zostało.
- Misiek
- Posty: 1712
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rodzaje sprzęgów
To wydruk testowy.
Wydruk "da się".
Reszta to przesunięcie gniazda w o tę czy w tamtą (wysokość "łącznika" mi jeszcze potrzebna, nie mam na czym zmierzyć).
Poza tym i tak się pourywa, blaszkowe byłyby trwalsze, wg mnie.
Wydruk "da się".
Reszta to przesunięcie gniazda w o tę czy w tamtą (wysokość "łącznika" mi jeszcze potrzebna, nie mam na czym zmierzyć).
Poza tym i tak się pourywa, blaszkowe byłyby trwalsze, wg mnie.
- piottrw
- Posty: 835
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rodzaje sprzęgów
Ten kształt nie daje tego co przezemnie pokazane. Bo gniazdo jest cofnięte do tyłu, mniej więcej bolce mocujące sprzęg w gnieździe są na wysokości końca podwozia. W tym jest sekret 
Ale jak by gniazdo cofną to było by to.
Na foto na czerwono zaznaczone dokąd bolce sprzęgu powinny dochodzić
Kolega drukował ?
Ale jak by gniazdo cofną to było by to.
Na foto na czerwono zaznaczone dokąd bolce sprzęgu powinny dochodzić
Kolega drukował ?
- Misiek
- Posty: 1712
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- piottrw
- Posty: 835
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rodzaje sprzęgów
Na najbliższym spotkaniu naszej grupy w Krakowie zabiorę i zobaczymy co fachowcy od druku powiedzą. Czy jest szansa na wydruk.
Podobny co do zasady sprzęg robi też
https://www.digitalzentrale.de/
Ale już tak finezyjnie nie wygląda. No i trzeba malować.

Podobny co do zasady sprzęg robi też
https://www.digitalzentrale.de/
Ale już tak finezyjnie nie wygląda. No i trzeba malować.
- Misiek
- Posty: 1712
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- piottrw
- Posty: 835
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rodzaje sprzęgów
O już dawno temu z jakimś wagonem, chyba chłodnią tilliga. Ale to z drugiej ręki. No i tak zauważyłem że to nie jest KKS tylko właśnie taki sprzęg. Mechanicznie zachowuje się jak sprzęg od BTTB czy tilliga, lekko sprężysty plastik.
Podobno Arnold takie dodawał do köfa w skali TT, żeby połączyć sprzęgi N, które początkowo w nich stosował. taki adapter umożliwiał wpięcie w wagon sprzęgu od N.
Na razie tyle wiem.
Podobno Arnold takie dodawał do köfa w skali TT, żeby połączyć sprzęgi N, które początkowo w nich stosował. taki adapter umożliwiał wpięcie w wagon sprzęgu od N.
Na razie tyle wiem.
- wlodar
- Posty: 1284
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Rodzaje sprzęgów
A gdzie to kupiłeś? I czy to jest w miarę elastyczne (innymi słowy czy nie wydaje się kruche? Nie połamie się przy dłuższym składzie?)?
- piottrw
- Posty: 835
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rodzaje sprzęgów
Wygląda na wtrysk.
Z ostatnio uzyskanych informacji to produkował Arnold. Już niedostępne a szkoda.
Z ostatnio uzyskanych informacji to produkował Arnold. Już niedostępne a szkoda.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2025, 18:58 przez piottrw, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10982
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Rodzaje sprzęgów
Ten plastik, to wtrysk czy wydruk 3D 
- piottrw
- Posty: 835
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rodzaje sprzęgów
Koledzy, czy ktoś spotkał się z takim typem sprzęgu. Pasuje do zwykłego gniazda Zeuke/BTTB ale jest z gniazdem na sprzęg wg normy NEM.
Nie dość że ładniej wygląda niż standardowy tilliga, to jeszcze skraca o połowę odległość między wagonami, zachowując wszelkie wymagania dot. sprzęgów.
Na 1 fotce ze zdjętym gniazdem, na 2 fotce kompletny, na 3 fotce widok od tyłu z widoczną szczeliną na zamocowanie gniazda i ostatnie dwa zdjęcia jak to wygląda w wagonach i jaka jest różnica odległości.
Nie dość że ładniej wygląda niż standardowy tilliga, to jeszcze skraca o połowę odległość między wagonami, zachowując wszelkie wymagania dot. sprzęgów.
Na 1 fotce ze zdjętym gniazdem, na 2 fotce kompletny, na 3 fotce widok od tyłu z widoczną szczeliną na zamocowanie gniazda i ostatnie dwa zdjęcia jak to wygląda w wagonach i jaka jest różnica odległości.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość