BR182, PIKO
Moderator: mod-Tabor
- piottrw
- Posty: 815
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Wydaje się że pantografy te z brązowymi izolatorami to przeszczep np z tilliga br101. Wszystkie Taurus Piko ale też tilliga mają takie same ślizgacze a na tych z górnego zdjęcia są inne.
Te całe czerwone plastikowe to rasowe Piko.
Jak kupowałeś z drugiej ręki, czy komisowa w sklepie to ktoś majstrował przy nich.
Może też sommefeldt takie robił.
Moje Taurusy/Husarz mają takie:
Te całe czerwone plastikowe to rasowe Piko.
Jak kupowałeś z drugiej ręki, czy komisowa w sklepie to ktoś majstrował przy nich.
Może też sommefeldt takie robił.
Moje Taurusy/Husarz mają takie:
- Adamczewski
- Posty: 573
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10901
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Albo są z różnych okresów produkcji, albo od innego podwykonawcy.
W trakcie całego okresu produkcji artykułu, pojawiają się modyfikacje,
bo taniej, taniej, taniej ...
Za DDR, BTTB co chwilę borykało się z brakiem komponentów do produkcji.
Czemu dziś miało by być inaczej ?

W trakcie całego okresu produkcji artykułu, pojawiają się modyfikacje,
bo taniej, taniej, taniej ...
Za DDR, BTTB co chwilę borykało się z brakiem komponentów do produkcji.
Czemu dziś miało by być inaczej ?

-
- Posty: 1004
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Czy TAURUSY tego samego modelu miały różne pantografy.
Dziś przy zakładania dekoderów to zauważyłem?
Dziś przy zakładania dekoderów to zauważyłem?
- NemoTT
- Posty: 457
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Dzięki serdeczne za podpowiedź i inspirację. Z budą jest dokładnie tak jak napisałeś. Bez budy loko jedzie zdecydowanie ciszej, założyłem przed chwilą - zdecydowanie głośniej (znowu jakieś dziwne rezonanse i terkotania). Dobieram się do wózków.Borczy pisze: ↑19 sty 2024, 20:27Ta mieszanka drgań może być powodem suchości napędu ( buda lokomotywy jest jak obudowa głośnika ). Słusznie kombinujesz z rozebraniem wózków.NemoTT pisze: ↑19 sty 2024, 12:27 W mojej lokomotywie podczas jazdy występuje nieprzyjemny dźwięk. Taka mieszanka drgań i rezonansu. Po zdjęciu budy występuje troszkę mniej, jednak nadal jest. Mam pytanie, czy wiecie może jaka jest przyczyna i jak zaradzić? Wg mnie dźwięk wydają wózki. Co może w nich być nie tak? IMG_20240118_183559.jpgI jeszcze jedno pytanie (bo nie chcę rozkalibrować lokomotywy) jak umiejętnie zdjąć wózki żeby im się przyjrzeć.
Miałem przypadek kiedy tender parowozu jechał jak pijany. Po przesmarowaniu wszystkie objawy zniknęły.

- Borczy
- Posty: 2385
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Ta mieszanka drgań może być powodem suchości napędu ( buda lokomotywy jest jak obudowa głośnika ). Słusznie kombinujesz z rozebraniem wózków.NemoTT pisze: ↑19 sty 2024, 12:27 W mojej lokomotywie podczas jazdy występuje nieprzyjemny dźwięk. Taka mieszanka drgań i rezonansu. Po zdjęciu budy występuje troszkę mniej, jednak nadal jest. Mam pytanie, czy wiecie może jaka jest przyczyna i jak zaradzić? Wg mnie dźwięk wydają wózki. Co może w nich być nie tak? IMG_20240118_183559.jpgI jeszcze jedno pytanie (bo nie chcę rozkalibrować lokomotywy) jak umiejętnie zdjąć wózki żeby im się przyjrzeć.
Miałem przypadek kiedy tender parowozu jechał jak pijany. Po przesmarowaniu wszystkie objawy zniknęły.
- Borczy
- Posty: 2385
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Odwróć do góry kołami lokomotywę i zerknij na osłony wózków. Po obydwóch stronach są one zatrzaśniętę na "klik". Trzeba podważyć z jednej strony a z drugiej powinno już zejść łatwo.
Powinna też być instrukcja pod plastikową wypraską.
"I jeszcze jedno pytanie (bo nie chcę rozkalibrować lokomotywy)" - rozebranie wózków nie spowoduje żadnych zmian - chyba ,że złożysz z powrotem przy pomocy młotka
Powinna też być instrukcja pod plastikową wypraską.
"I jeszcze jedno pytanie (bo nie chcę rozkalibrować lokomotywy)" - rozebranie wózków nie spowoduje żadnych zmian - chyba ,że złożysz z powrotem przy pomocy młotka

- NemoTT
- Posty: 457
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
W mojej lokomotywie podczas jazdy występuje nieprzyjemny dźwięk. Taka mieszanka drgań i rezonansu. Po zdjęciu budy występuje troszkę mniej, jednak nadal jest. Mam pytanie, czy wiecie może jaka jest przyczyna i jak zaradzić? Wg mnie dźwięk wydają wózki. Co może w nich być nie tak?
I jeszcze jedno pytanie (bo nie chcę rozkalibrować lokomotywy) jak umiejętnie zdjąć wózki żeby im się przyjrzeć.-
- Posty: 51
- Rejestracja: 15 lis 2013, 18:39
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Dziękuję bardzo. Jako powód bardziej obstawiam moja stara makietę, która odkurzyłem ale swoje lata ma 

- piottrw
- Posty: 815
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Tak, to jest to, pasuje tez do Herkulesa.
Co do kół, to oryginalne bttb aluminiowe, czy ciężkie tilliga, bo to jest jednak duża różnica
Co do kół, to oryginalne bttb aluminiowe, czy ciężkie tilliga, bo to jest jednak duża różnica
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 15 lis 2013, 18:39
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Tabor BTTB mam z metalowymi kolami ale dziekuje za info odnosnie adaptera. Czy to jest to: Piko 46040 ?
- piottrw
- Posty: 815
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Raz to stary tabor bttb wyposażamy w metalowe koła tilliga lub innego producenta i juz nie będzie wykolejał;
Dwa do nowego sprzegu trzeba zakupić adapter Piko, wydłużający nieco dyszel i juz nie wykoleja.
Ten problem znany od tych 18 lat.
Dwa do nowego sprzegu trzeba zakupić adapter Piko, wydłużający nieco dyszel i juz nie wykoleja.
Ten problem znany od tych 18 lat.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 15 lis 2013, 18:39
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Piko 71403 ICE - faktycznie lokomotywa bardzo szybko jezdzi. Jednak nie jest do konca za tak pieknie.
Na sprzegach jakie byly w lokomotywie - potrafi wykolejac stary tabor BTTB na lukach.
Po wymianie sprzegu na standardowy do zlacza NEM358 (Tillig 08840) - wykoleja wagon za lokomotywa. Nawet nowy tabor co mnie zdziwilo.
Na sprzegach jakie byly w lokomotywie - potrafi wykolejac stary tabor BTTB na lukach.
Po wymianie sprzegu na standardowy do zlacza NEM358 (Tillig 08840) - wykoleja wagon za lokomotywa. Nawet nowy tabor co mnie zdziwilo.
- womo
- Posty: 2501
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
W zeszłym tygodniu znalazłem jedną w domu
Nie wiem kiedy i po co ją kupiłem ale pomysł jakiś musiał być
Ale ten czas leci a lokomotywy fajne ...

Nie wiem kiedy i po co ją kupiłem ale pomysł jakiś musiał być

Ale ten czas leci a lokomotywy fajne ...
-
- Posty: 1691
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
- Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości