BR182, PIKO

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 815
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: piottrw »

Wydaje się że pantografy te z brązowymi izolatorami to przeszczep np z tilliga br101. Wszystkie Taurus Piko ale też tilliga mają takie same ślizgacze a na tych z górnego zdjęcia są inne.
Te całe czerwone plastikowe to rasowe Piko.
Jak kupowałeś z drugiej ręki, czy komisowa w sklepie to ktoś majstrował przy nich.
Może też sommefeldt takie robił.
Moje Taurusy/Husarz mają takie:
IMG_20220115_103900_copy_3156x2340.jpg
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 573
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: Adamczewski »

ArturSchŁ pisze: 25 sie 2025, 07:30 Albo są z różnych okresów produkcji, albo od innego podwykonawcy.
W trakcie całego okresu produkcji artykułu, pojawiają się modyfikacje
Tym bardziej, że pierwsze Taurusy od Piko zaraz skończą 20 lat.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10901
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: ArturSchŁ »

Albo są z różnych okresów produkcji, albo od innego podwykonawcy.
W trakcie całego okresu produkcji artykułu, pojawiają się modyfikacje,
bo taniej, taniej, taniej ...
Za DDR, BTTB co chwilę borykało się z brakiem komponentów do produkcji.
Czemu dziś miało by być inaczej ?
:lol:
romanpumas
Posty: 1004
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: romanpumas »

Czy TAURUSY tego samego modelu miały różne pantografy.
Dziś przy zakładania dekoderów to zauważyłem?
Załączniki
IMG_3265.jpeg
IMG_3266.jpeg
Awatar użytkownika
NemoTT
Posty: 457
Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: NemoTT »

Borczy pisze: 19 sty 2024, 20:27
NemoTT pisze: 19 sty 2024, 12:27 W mojej lokomotywie podczas jazdy występuje nieprzyjemny dźwięk. Taka mieszanka drgań i rezonansu. Po zdjęciu budy występuje troszkę mniej, jednak nadal jest. Mam pytanie, czy wiecie może jaka jest przyczyna i jak zaradzić? Wg mnie dźwięk wydają wózki. Co może w nich być nie tak? IMG_20240118_183559.jpgI jeszcze jedno pytanie (bo nie chcę rozkalibrować lokomotywy) jak umiejętnie zdjąć wózki żeby im się przyjrzeć.
Ta mieszanka drgań może być powodem suchości napędu ( buda lokomotywy jest jak obudowa głośnika ). Słusznie kombinujesz z rozebraniem wózków.
Miałem przypadek kiedy tender parowozu jechał jak pijany. Po przesmarowaniu wszystkie objawy zniknęły.
Dzięki serdeczne za podpowiedź i inspirację. Z budą jest dokładnie tak jak napisałeś. Bez budy loko jedzie zdecydowanie ciszej, założyłem przed chwilą - zdecydowanie głośniej (znowu jakieś dziwne rezonanse i terkotania). Dobieram się do wózków. :P Mam instrukcję, mam nadzieję że dam radę. 😄
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2385
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: Borczy »

NemoTT pisze: 19 sty 2024, 12:27 W mojej lokomotywie podczas jazdy występuje nieprzyjemny dźwięk. Taka mieszanka drgań i rezonansu. Po zdjęciu budy występuje troszkę mniej, jednak nadal jest. Mam pytanie, czy wiecie może jaka jest przyczyna i jak zaradzić? Wg mnie dźwięk wydają wózki. Co może w nich być nie tak? IMG_20240118_183559.jpgI jeszcze jedno pytanie (bo nie chcę rozkalibrować lokomotywy) jak umiejętnie zdjąć wózki żeby im się przyjrzeć.
Ta mieszanka drgań może być powodem suchości napędu ( buda lokomotywy jest jak obudowa głośnika ). Słusznie kombinujesz z rozebraniem wózków.
Miałem przypadek kiedy tender parowozu jechał jak pijany. Po przesmarowaniu wszystkie objawy zniknęły.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2385
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: Borczy »

Odwróć do góry kołami lokomotywę i zerknij na osłony wózków. Po obydwóch stronach są one zatrzaśniętę na "klik". Trzeba podważyć z jednej strony a z drugiej powinno już zejść łatwo.
Powinna też być instrukcja pod plastikową wypraską.

"I jeszcze jedno pytanie (bo nie chcę rozkalibrować lokomotywy)" - rozebranie wózków nie spowoduje żadnych zmian - chyba ,że złożysz z powrotem przy pomocy młotka :P
Awatar użytkownika
NemoTT
Posty: 457
Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: NemoTT »

W mojej lokomotywie podczas jazdy występuje nieprzyjemny dźwięk. Taka mieszanka drgań i rezonansu. Po zdjęciu budy występuje troszkę mniej, jednak nadal jest. Mam pytanie, czy wiecie może jaka jest przyczyna i jak zaradzić? Wg mnie dźwięk wydają wózki. Co może w nich być nie tak?
IMG_20240118_183559.jpg
I jeszcze jedno pytanie (bo nie chcę rozkalibrować lokomotywy) jak umiejętnie zdjąć wózki żeby im się przyjrzeć.
glowasiek
Posty: 51
Rejestracja: 15 lis 2013, 18:39
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: glowasiek »

Dziękuję bardzo. Jako powód bardziej obstawiam moja stara makietę, która odkurzyłem ale swoje lata ma :)
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 815
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: piottrw »

Tak, to jest to, pasuje tez do Herkulesa.
Co do kół, to oryginalne bttb aluminiowe, czy ciężkie tilliga, bo to jest jednak duża różnica
glowasiek
Posty: 51
Rejestracja: 15 lis 2013, 18:39
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: glowasiek »

Tabor BTTB mam z metalowymi kolami ale dziekuje za info odnosnie adaptera. Czy to jest to: Piko 46040 ?
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 815
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: piottrw »

Raz to stary tabor bttb wyposażamy w metalowe koła tilliga lub innego producenta i juz nie będzie wykolejał;
Dwa do nowego sprzegu trzeba zakupić adapter Piko, wydłużający nieco dyszel i juz nie wykoleja.
Ten problem znany od tych 18 lat.
glowasiek
Posty: 51
Rejestracja: 15 lis 2013, 18:39
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: glowasiek »

Piko 71403 ICE - faktycznie lokomotywa bardzo szybko jezdzi. Jednak nie jest do konca za tak pieknie.

Na sprzegach jakie byly w lokomotywie - potrafi wykolejac stary tabor BTTB na lukach.
Po wymianie sprzegu na standardowy do zlacza NEM358 (Tillig 08840) - wykoleja wagon za lokomotywa. Nawet nowy tabor co mnie zdziwilo.
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2501
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: womo »

W zeszłym tygodniu znalazłem jedną w domu :lol:
Nie wiem kiedy i po co ją kupiłem ale pomysł jakiś musiał być :lol:
Ale ten czas leci a lokomotywy fajne ...
IMG_20230118_221227.jpg
eg_ptmkż
Posty: 1691
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: eg_ptmkż »

piottrw pisze: 31 gru 2022, 10:37 Ale zleciało, jest u mnie jak tylko się pojawiła, 199 PLN kosztowała :)
Oczywiście cały czas na chodzie
Ja swoją pierwszą kupiłem czerwoną DB w promocyjnej cenie 175 zł ;) teraz to średnio 450 ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości