
Wagony są dostępne w sklepie:

Widzimy już także dwa kolejne Cynthia i Rosamund. Na zdjęciach mają lampki zgaszone, ale powinny mieć zainstalowane oświetlenie stolików.
W uzupełnieniu 1-go postu, tłumaczenie (google.translator) opisu ze strony producenta.
Przejmując elegancję luksusowych podróży koleją, wagon TT:120 Pullman First Class Kitchen Car jest wykończony w klasycznym malowaniu Pullman z wykwintnymi detalami i lampami stołowymi oświetlającymi wnętrze. Ten misternie wykonany wagon odzwierciedla wyrafinowanie i wygodę posiłków pierwszej klasy na brytyjskich kolejach.
Idealny do łączenia z innymi wagonami Pullman, „Rosamund”/„Cynthia” wnosi ponadczasowy styl i autentyczność do każdego składu TT:120.
Historia
Wagony Pullman pojawiły się po raz pierwszy na brytyjskich kolejach w 1874 roku i były obsługiwane przez Midland Railway między Bradford Forster Square a London St Pancras. Początkowo wagony były importowane z Ameryki, później, założona w 1882 roku brytyjska firma „Pullman Car Company”, nazwana na cześć amerykańskiego pioniera George'a Pullmana, zawarła umowy z różnymi ówczesnymi firmami kolejowymi, aby oferować luksusowe siedzenia pierwszej klasy, w tym obsługę stewarda przy stole.
Przywołując złoty wiek podróży Pullman, ten starannie wykonany wagon emanuje wyrafinowaniem, dzięki czemu jest wyróżniającym się dodatkiem do każdej kolekcji TT:120.
Wykończony w kultowym malowaniu Pullman z wykwintną podszewką i misternie wykonanymi napisami, „Cynthia” uosabia wyrafinowanie i komfort, które uczyniły wagony restauracyjne Pullman legendarnymi. Wnętrze jest misternie zdobione lampami stołowymi, odzwierciedlającymi bogate otoczenie, z którego kiedyś korzystali pasażerowie, podczas gdy dokładnie wymodelowana część kuchenna dodaje kolejną warstwę autentyczności. Każdy stół jadalny w wagonie ma lampę stołową, która zapewnia oświetlenie otoczenia wewnątrz wagonu.
Pullman Car Company wyniosła podróżowanie koleją na wyższy poziom luksusu w czasach, gdy podróżowanie koleją było już doświadczeniem premium. Usługi Pullman obsługiwane przez PCC trwały prawie sto lat, pierwsza usługa została uruchomiona w 1874 r., a ostatnia w 1972 r.
Usługi Pullman, z nielicznymi wyjątkami, składały się z własnego taboru PCC. Tabor ten składał się z wagonów w stylu amerykańskim, które były unikalne dla Wielkiej Brytanii, wykonane z drewna i pomalowane na umbrowo-kremowe barwy. Każdy wagon miał nazwę, nawet wagony trzeciej klasy, chociaż w tym przypadku nazwa zwykle była numerem wagonu. Nazwa ta zdobiła bok każdego wagonu na pomalowanym panelu podobnym do tabliczki znamionowej lokomotywy.
Usługi Pullman działały na każdej z sieci połączeń Wielkiej Czwórki i na późniejszej znacjonalizowanej sieci kolejowej. Operatorem najbardziej sprzeciwiającym się idei usługi był GWR, który uważał swoje własne wagony za wystarczająco luksusowe i nie widział sensu w obsłudze pociągów Pullman. Ostatecznie zlecili oni niektóre usługi. Wiele wagonów Pullman zostało zachowanych na całym świecie, a kilka trafiło do Stanów Zjednoczonych.
Ten elegancki wagon Pullman jest pomalowany w klasyczne barwy Pullman w odcieniach umbry i kremu i kontynuuje grecką konwencję nazewnictwa, nazywając się „Medusa”/„Iolante”. Dbałość o szczegóły jest widoczna w zasłonach nadrukowanych na wewnętrznej stronie okien i bogatym herbie zdobiącym bok wagonu.
Po nacjonalizacji Pullman Car Company została kupiona przez British Transport Commission w 1954 r., w którym to momencie, poza dziesięcioma niedawno zbudowanymi wagonami, flota stała się nieco przestarzała. Podjęto decyzję o modernizacji usług Pullman w ramach Planu modernizacji British Railways z 1955 r., z nowym taborem wagonowym i transportem spalinowym lub elektrycznym.
Choć usługi były umiarkowanie udane, spadły, a ostatnie pociągi Pullman kursowały pod BR w 1972 r. Wszystkie pociągi Pullman miały wagony kuchenne pierwszej klasy, w których pasażerom serwowano gorące posiłki przy stołach.
Wagon „Rosamund” został wprowadzony w 1924 r., a „Cynthia” została wprowadzona w 1925 r.