Zapowiedzi/Nowości 2025
Moderator: mod-Tabor
- Ranger
- Posty: 3952
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Pożyjemy zobaczymy. Ja im kibicuję ale z tych renderow ja widzę masę detali, ktore komputer przyjmie ale juz gotowy model seryjnie produkowany nie. Nie bez przyczyny i w H0 ich nie ma.
Do tego widzę niepokojący skrętopysk.
Do tego widzę niepokojący skrętopysk.
- MonsterSale
- Posty: 715
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Pychotka
- Adamczewski
- Posty: 582
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Robo zamieściło właśnie na Facebooku aktualizację dotyczącą SM42 plus kilka renderów 3D. Okazuje się również, że będzie i SU42.
Pytacie co jakiś czas o nowe modele![]()
Czekamy już na pierwszy prototyp SM42/SU42 w skali TT, a tak prezentuje się projekt w 3D.
Planowany termin ukazania się modelu IV kw 2025r.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10922
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
elriwa-Newsletter 35/2025 (22.06.2025)
O tej firmie, Laffont Modellbau (laserowe wycinanki), chyba jeszcze nie było.
- Laffont T9401 - Dwustanowiskowa lokomotywownia
- Laffont T10301 - Duża węglownia Hunt's
- Laffont T12401 - Specjalny zderzak zatrzymujący do przesuniętych ładunków, 2 sztuki
Więcej na stronie elriwa.

- Laffont T9401 - Dwustanowiskowa lokomotywownia
- Laffont T10301 - Duża węglownia Hunt's
- Laffont T12401 - Specjalny zderzak zatrzymujący do przesuniętych ładunków, 2 sztuki

- MonsterSale
- Posty: 715
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Niedostępne i strasznie drogie. A ja kiedyś zamówiłem strasznie drogą cysternę Karsei to przyszła połamana - nigdy więcej.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10922
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Natknąłem się na takie cudo sprzed 2 tyg.:
Karsei 23290 - Platforma SSys z pojemnikami wapna, DR, Ep.III
https://www.youtube.com/watch?v=0LKNGUIBj0c
Jest też wersja w IV Ep. (23291).
Więcej na stronie elriwy.
Karsei 23290 - Platforma SSys z pojemnikami wapna, DR, Ep.III

Jest też wersja w IV Ep. (23291).

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10922
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2075
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Zmiana oznaczeń i renumeracja wagonów towarowych nastąpiła w 1980r., czyli na początku epoki IVc. Oznaczenia serii dostały wtedy "-x", które z czasem zaniko.Adamczewski pisze: ↑18 cze 2025, 22:17Marzy mi się taki skład jak na załączonym obrazku, datowanym na sierpień 1992 (autor: Piotr Klawczyński). Czyli już epoka V, choć (być może mylnie) zakładałem że takie wagony mogłyby jeszcze posiadać oznaczenia wg epoki IV.
Epoka V zasadniczo nie wprowadziła w tym zakresie żadnych istotnych zmian, nie licząc tych nieszczęsnych żółtych czół lokomotyw, które kalendarzowo też weszły jeszcze w epoce IVc, choć przypisuje się je do epoki V.
- Adamczewski
- Posty: 582
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Dokładnie tak. Marzy mi się taki skład jak na załączonym obrazku, datowanym na sierpień 1992 (autor: Piotr Klawczyński). Czyli już epoka V, choć (być może mylnie) zakładałem że takie wagony mogłyby jeszcze posiadać oznaczenia wg epoki IV.
A zdjęcie zostało zamieszczone jakiś czas temu na facebookowym profilu "Z krawędzi peronu":
Na zdjęciu: "sztywny" pociąg towarowy relacji Zajączkowo Tczewskie - Kwidzyn (prowadzony lokomotywą ST44 z MT Malbork) uchwycony na ostatniej prostej przed stacją końcową.
- piottrw
- Posty: 818
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
No to koniec epoki IV. A upowszechniły się już w V.
Tillig wypuścił swoją wersję PKP w V epoce, potem w VI tak jak Roco.
A z tymi epokami to wiadomo jak jest, przez jakiś czas funkcjonowały obok siebie, a u nas to w zasadzie poza żółtymi czołami nic się nie zmieniło tak jak DR w 1992 i potem DB w 1994, czy ČD i ŽS po rozpadzie Czechosłowacji w 1993. Akurat byłem wtedy na Słowacji i wracaliśmy pociągiem przez Czechy i nic ale to nic się nie zmieniło tego 1 stycznia 1993 r.
Tillig wypuścił swoją wersję PKP w V epoce, potem w VI tak jak Roco.
A z tymi epokami to wiadomo jak jest, przez jakiś czas funkcjonowały obok siebie, a u nas to w zasadzie poza żółtymi czołami nic się nie zmieniło tak jak DR w 1992 i potem DB w 1994, czy ČD i ŽS po rozpadzie Czechosłowacji w 1993. Akurat byłem wtedy na Słowacji i wracaliśmy pociągiem przez Czechy i nic ale to nic się nie zmieniło tego 1 stycznia 1993 r.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Pierwsze takie wagony do SNCF trafiły w 1987 roku. Dla DB Talbot serię takich wagonów wyprodukował w 1988 roku.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- wlodar
- Posty: 1257
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- piottrw
- Posty: 818
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
W 4 epoce chyba jeszcze takich wagonów PKP nie miało. Tak mi się wydaje, że w innych krajach też pojawiły się w epoce 5 dopiero.Adamczewski pisze: ↑18 cze 2025, 13:02... na takie same w IV epoce ale z napisem PKP to bym się nie obraził.
Ale może ktoś mnie poprawi.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Stopniowo przy okazji napraw głównych wymieniano obudowy reflektorów. Jednak kilka lat jeździły z fabrycznym wyglądem czoła.Garou pisze: ↑18 cze 2025, 10:08 Tak, ale czy później ich nie przebudowywano na wystające przy okazji napraw?
Na tej stronie: http://archeo.kolej.pl/jareks/pekape/htmls/sp45-1.htm ...zobaczyć można trochę zdjęć numerów do 31 z 'normalnymi' już reflektorami.
To jest pożądana wersja modelu, jeśli myślimy o SP45 z wczesnych lat 70. z niskim numerem.
A tu przykładowa już lubelska bądź jeszcze warszawska SP45-019 z wbudowanymi (zdjęcie z lat 70-tych z Warszawy -->
92152228_582675032343487_3432953529898106880_n.jpg
[Źródło]
To zdjęcie nie jest z Warszawy.
To jest Grodzisk Mazowiecki Radońska i nieudana próba wciągnięcia z pomocą EN80-16 zdefektowanego Fiata na teren lokomotywowni WKD, zakończona wykolejeniem.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Jak z IV to szukaj z EKA MODEL.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość