Zapowiedzi/Nowości 2025

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3952
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: Ranger »

Pożyjemy zobaczymy. Ja im kibicuję ale z tych renderow ja widzę masę detali, ktore komputer przyjmie ale juz gotowy model seryjnie produkowany nie. Nie bez przyczyny i w H0 ich nie ma.
Do tego widzę niepokojący skrętopysk.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 715
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: MonsterSale »

Pychotka
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 582
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: Adamczewski »

Robo zamieściło właśnie na Facebooku aktualizację dotyczącą SM42 plus kilka renderów 3D. Okazuje się również, że będzie i SU42.
Pytacie co jakiś czas o nowe modele :)
Czekamy już na pierwszy prototyp SM42/SU42 w skali TT, a tak prezentuje się projekt w 3D.
Planowany termin ukazania się modelu IV kw 2025r.
IMG_4941.jpeg
IMG_4942.jpeg
IMG_4943.jpeg
IMG_4944.jpeg
IMG_4945.jpeg
IMG_4946.jpeg
IMG_4947.jpeg
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10922
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

elriwa-Newsletter 35/2025 (22.06.2025)

:arrow: O tej firmie, Laffont Modellbau (laserowe wycinanki), chyba jeszcze nie było.
T10301a.jpg
- Laffont T9401 - Dwustanowiskowa lokomotywownia
- Laffont T10301 - Duża węglownia Hunt's
- Laffont T12401 - Specjalny zderzak zatrzymujący do przesuniętych ładunków, 2 sztuki

:idea: Więcej na stronie elriwa.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 715
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: MonsterSale »

Niedostępne i strasznie drogie. A ja kiedyś zamówiłem strasznie drogą cysternę Karsei to przyszła połamana - nigdy więcej.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10922
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

Natknąłem się na takie cudo sprzed 2 tyg.:

Karsei 23290 - Platforma SSys z pojemnikami wapna, DR, Ep.III

:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=0LKNGUIBj0c

Jest też wersja w IV Ep. (23291). :arrow: Więcej na stronie elriwy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10922
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

elriwa-Newsletter 34/2025 (20.06.2025)

:arrow: Pierwsze wersje cystern Uahs/Zas (od Saxonia):
kachelbild_1200px_neu.jpg
:idea: Wiecej na stronie.

:arrow: Nowe zdjęcia • Model wyłączny TT • Tillig Dual-Mode Vectron 248 032-5, Captrain, Ep.VI
tillig_200625_exklu_nl.png
:idea: Więcej na stonie.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2075
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: T_Domagalski »

Adamczewski pisze: 18 cze 2025, 22:17Marzy mi się taki skład jak na załączonym obrazku, datowanym na sierpień 1992 (autor: Piotr Klawczyński). Czyli już epoka V, choć (być może mylnie) zakładałem że takie wagony mogłyby jeszcze posiadać oznaczenia wg epoki IV.
Zmiana oznaczeń i renumeracja wagonów towarowych nastąpiła w 1980r., czyli na początku epoki IVc. Oznaczenia serii dostały wtedy "-x", które z czasem zaniko.
Epoka V zasadniczo nie wprowadziła w tym zakresie żadnych istotnych zmian, nie licząc tych nieszczęsnych żółtych czół lokomotyw, które kalendarzowo też weszły jeszcze w epoce IVc, choć przypisuje się je do epoki V.
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 582
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: Adamczewski »

piottrw pisze: 18 cze 2025, 21:02 No to koniec epoki IV. A upowszechniły się już w V.
Dokładnie tak. Marzy mi się taki skład jak na załączonym obrazku, datowanym na sierpień 1992 (autor: Piotr Klawczyński). Czyli już epoka V, choć (być może mylnie) zakładałem że takie wagony mogłyby jeszcze posiadać oznaczenia wg epoki IV.

A zdjęcie zostało zamieszczone jakiś czas temu na facebookowym profilu "Z krawędzi peronu":
Na zdjęciu: "sztywny" pociąg towarowy relacji Zajączkowo Tczewskie - Kwidzyn (prowadzony lokomotywą ST44 z MT Malbork) uchwycony na ostatniej prostej przed stacją końcową.
Załączniki
482319529_667735005605231_206078653641197545_n.jpg
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 818
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: piottrw »

No to koniec epoki IV. A upowszechniły się już w V.
Tillig wypuścił swoją wersję PKP w V epoce, potem w VI tak jak Roco.
A z tymi epokami to wiadomo jak jest, przez jakiś czas funkcjonowały obok siebie, a u nas to w zasadzie poza żółtymi czołami nic się nie zmieniło tak jak DR w 1992 i potem DB w 1994, czy ČD i ŽS po rozpadzie Czechosłowacji w 1993. Akurat byłem wtedy na Słowacji i wracaliśmy pociągiem przez Czechy i nic ale to nic się nie zmieniło tego 1 stycznia 1993 r.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: oelka »

piottrw pisze: 18 cze 2025, 15:44Ale może ktoś mnie poprawi.
Pierwsze takie wagony do SNCF trafiły w 1987 roku. Dla DB Talbot serię takich wagonów wyprodukował w 1988 roku.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1257
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

piottrw pisze: 18 cze 2025, 15:44W 4 epoce chyba jeszcze takich wagonów PKP nie miało. Tak mi się wydaje, że w innych krajach też pojawiły się w epoce 5 dopiero. Ale może ktoś mnie poprawi.
Ja cię poprawię. W czwartej, piątej pisze się z kropką (4., 5. odpowiednio). :lol:
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 818
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: piottrw »

Adamczewski pisze: 18 cze 2025, 13:02... na takie same w IV epoce ale z napisem PKP to bym się nie obraził.
W 4 epoce chyba jeszcze takich wagonów PKP nie miało. Tak mi się wydaje, że w innych krajach też pojawiły się w epoce 5 dopiero.
Ale może ktoś mnie poprawi.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: oelka »

Garou pisze: 18 cze 2025, 10:08 Tak, ale czy później ich nie przebudowywano na wystające przy okazji napraw?
Na tej stronie: http://archeo.kolej.pl/jareks/pekape/htmls/sp45-1.htm ...zobaczyć można trochę zdjęć numerów do 31 z 'normalnymi' już reflektorami.
Stopniowo przy okazji napraw głównych wymieniano obudowy reflektorów. Jednak kilka lat jeździły z fabrycznym wyglądem czoła.
To jest pożądana wersja modelu, jeśli myślimy o SP45 z wczesnych lat 70. z niskim numerem.

A tu przykładowa już lubelska bądź jeszcze warszawska SP45-019 z wbudowanymi (zdjęcie z lat 70-tych z Warszawy -->
92152228_582675032343487_3432953529898106880_n.jpg
[Źródło]
To zdjęcie nie jest z Warszawy.
To jest Grodzisk Mazowiecki Radońska i nieudana próba wciągnięcia z pomocą EN80-16 zdefektowanego Fiata na teren lokomotywowni WKD, zakończona wykolejeniem.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
romanpumas
Posty: 1007
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: romanpumas »

Jak z IV to szukaj z EKA MODEL.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość