Zapowiedzi/Nowości 2025
Moderator: mod-Tabor
- Adamczewski
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Trochę ryzykuję publikacją prospektu z oznaczeniem "tajne" - w razie co proszę moderatora o usunięcie. W każdym razie, wyciekła lista kolejnych nowości PIKO w skali TT. Z informacji które do mnie dotarły wynika, że pierwsze nowości mają się pojawić w sklepach 31 czerwca tego roku.
- przemcol
- Posty: 448
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
U Petra dostępny jest już wagon kryty z przesuwanymi ścianami, 6680010 Roco.
https://www.hobby-shop.cz/masinky/nakla ... mAfLls1wA#
https://www.hobby-shop.cz/masinky/nakla ... mAfLls1wA#
-
Peter_KR
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Chyba, nikt nie raportował, a pojawił się nowy mini-katalog: Arnold nowości Francuskie - będący czym innym niż arnold nowości 2025
https://www.trainsdepot.org/manufacture ... s-2025_pdf
O tyle ciekawy, że pozycja HN9081 - Class 66 EuroCargoRail - jest do tej pory najłatwiejszym do spolonizowania wydaniem 66.
Różni się on od eksploatowanych w Polsce niektórych maszyn DBSRP tylko numerem, logiem bocznym i światłami.
Wiem, że Hornby/Arnold opracowały parę możliwych wersji przednich reflektorów, czy innych detali, tak nie jestem przekonany, że będziemy mieć na pewno wersję z spolonizowanymi światłami DB ex EWS.
Pozatym kolejne malowania zbożówek Arnolda i platform.
https://www.trainsdepot.org/manufacture ... s-2025_pdf
O tyle ciekawy, że pozycja HN9081 - Class 66 EuroCargoRail - jest do tej pory najłatwiejszym do spolonizowania wydaniem 66.
Różni się on od eksploatowanych w Polsce niektórych maszyn DBSRP tylko numerem, logiem bocznym i światłami.
Wiem, że Hornby/Arnold opracowały parę możliwych wersji przednich reflektorów, czy innych detali, tak nie jestem przekonany, że będziemy mieć na pewno wersję z spolonizowanymi światłami DB ex EWS.
Pozatym kolejne malowania zbożówek Arnolda i platform.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 11052
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- wlodar
- Posty: 1294
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Może, o ile jest miejsce w środku na dodatkowy balast. Biorąc pod uwagę cenę, producent powinien ją tak zaprojektować (napęd, masa), by bez problemu pociagnęła / popchnęła typowy dla niej skład. I pod górę i na łuku.
- MonsterSale
- Posty: 715
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Może trzeba ją dociążyć?
- wlodar
- Posty: 1294
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
[12.03.2025]: Pewnie też mają zębatkę na jednej osi i wiązary z plastiku.

Odnośnie zarąbistego napędu BR78:
https://youtu.be/OLc0DIPgeRE?t=43 (min. 0:44). Zwracam uwagę, że lokomotywa jest luzem, bez składu. Fakt faktem nie wiem jaki tam jest promień łuku.
Odnośnie zarąbistego napędu BR78:
-
PiotrZ
- Posty: 733
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Przepraszam za offtopic.
Na prawdziwej kolei też jest problem z wiązarami
Zdjęcie zamieszczone na fb przez użytkownika "Train photography and videos"
Na prawdziwej kolei też jest problem z wiązarami
Zdjęcie zamieszczone na fb przez użytkownika "Train photography and videos"
- krzysztof
- Posty: 1744
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
tak - w Tillisiowej 95 tak jest i przepraszam za błąd. coprawda 3+2 jest lepsze niż solowa oś napedzana ale układ z nowej V36 (2+1) przy niewielkim dociśnięciu blaszek pobierajacych prąd (żeby pobierały ten prąd
natomiast Arnoldowa 95 ma napędzaą 1 oś i plastikowe wiązary. konsekwencje tego rozwiązania można zobaczyć na tt-board.
w tej plejadzie jednozębnych jest jeszcze Roco BR80 ale tam jakoś to gra - chyba przez tą tulejkę na skrajnej osi - lokomotywa nie myszkuje. ciekawe jak będa skonstruowane nowe tendrzaki Roco...
i to nas łączy... w bólu...
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Raczej pobożne życzenie.
Wykonanie takiej zębatki z metalu jest niewspółmiernie droższe. Finansiści na pewno nie zgodziliby się na to.
- Adamczewski
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
- wlodar
- Posty: 1294
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Mnie to wygląda na czarny plastik, ale może się mylę. Średnio chce mi się wierzyć żeby zrezygnowali z kilku dodatkowych zębatek plastikowych by wstawić jedną porządną, metalową.
Wiesz, nasze obawy nie biorą się znikąd, Tillig (i nie tylko) uczciwie na to zapracował. Niestety, jak znam siebie to i tak pewnie ją kupię (tylko poczekam na OKo1).
-
PiotrZ
- Posty: 733
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Czytam z przerażeniem Wasze obawy, bo sam się napaliłem na wersję T18 (ep.I), zapowiadaną na przyszły rok.
Jednak póki co, fakty nie są tak straszne. Lokomotywa jeździ i trakcyjnie radzi sobie całkiem dobrze, co widać na filmiku.
Na zdjęciach widać, że blaszki kontaktowe są doprowadzone do wszystkich kół, nawet tych "ogumowanych", bo przecież obrzeżem też można zbierać prąd.
Napęd na jedną oś upraszcza konstrukcję (konsensus między inżynierami i finansistami ;-)), ale się sprawdza np. w parowozach Hornby. Angole przecież w ogóle nie używają gumek, jeżdżą po swoich tortach z Vmax i nic się nie dzieje (czasem spalą silnik
).
I jeszcze jedno, choć to może tylko moje pobożne życzenie
zębatka na osi napędowej wygląda na metalową, a przynajmniej ma taki kolor :-).
Podsumowując - jestem dobrej myśli
Jednak póki co, fakty nie są tak straszne. Lokomotywa jeździ i trakcyjnie radzi sobie całkiem dobrze, co widać na filmiku.
Na zdjęciach widać, że blaszki kontaktowe są doprowadzone do wszystkich kół, nawet tych "ogumowanych", bo przecież obrzeżem też można zbierać prąd.
Napęd na jedną oś upraszcza konstrukcję (konsensus między inżynierami i finansistami ;-)), ale się sprawdza np. w parowozach Hornby. Angole przecież w ogóle nie używają gumek, jeżdżą po swoich tortach z Vmax i nic się nie dzieje (czasem spalą silnik
I jeszcze jedno, choć to może tylko moje pobożne życzenie
Podsumowując - jestem dobrej myśli
- wlodar
- Posty: 1294
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Blaszki na zdjęciach sugerują, że oba wózki zbierają prąd. Jeśli prawidłowo je interpretuję to miło że chociaż o tym pomyśleli.
Mogli zrobić jedno koło napędowe z gumkami, drugie elektryczne z blaszkami
Jeśli się zdecyduję na kupno (choć najpierw chyba poczekam na opinie / filmiki na jutubie), to pierwsze co zrobię to narysuję główny wiązar w Corelu i poproszę Rangera żeby wytrawił to z blaszki. Podkleję sobie od tyłu i będę mógł spokojnie czekać aż pękną zębatki.

Zastanawia mnie to delikatne kołysanie na filmie, ale mam nadzieję że to nie do końca równo ułożone tory, lub efekt pochodzący z niedoskonałości kamery. No chyba, że to symulacja usprężynowania czyli resorak.
Fakt faktem wagony też się w niektórych miejscach lekko kołyszą, więc może to rzeczywiście nie jest kwestia konstrukcji lokomotywy.
Zastanawia mnie to delikatne kołysanie na filmie, ale mam nadzieję że to nie do końca równo ułożone tory, lub efekt pochodzący z niedoskonałości kamery. No chyba, że to symulacja usprężynowania czyli resorak.
Jeżeli się nie mylę to w BR84/95 są trzy osie napędzane "normalnie", a pozostałe dwie dla ozdoby. Tu mamy napędzaną "normalnie" tylko jedną oś, w dodatku koła są większe niż w BR84/95.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 11052
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Serio 
Ja sobie heheszki, a to tak rzeczywiście działa
...MASAKRA
Ja sobie heheszki, a to tak rzeczywiście działa
...MASAKRA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości