Zapowiedzi/Nowości 2025

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1294
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

krzysztof pisze: 03 mar 2025, 16:31 a czy to pierwszy taki napęd w modelach tendrzaków? Arnold BR95, Tillig BR 84/95, Kuehn BR94, Piko BR106, BR55
Nie mam tych lokomotyw to się nie znam, natomiast w BR94 i BR55 główny wiązar jeśli dobrze pamiętam jest metalowy (muszę to sprawdzić w domu).
et22
Posty: 561
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: et22 »

Z rysunku wynikałoby, że miejsce na zębatkę jest też przewidziane przy pierwszej osi. Widocznie z niej jednak zrezygnowano.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1744
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: krzysztof »

wlodar pisze: 03 mar 2025, 16:08 Naprawdę aż tak podbiłoby koszty wyposażenie w napęd zębaty wszystkich trzech kół napędowych? Ew. zrobienie głównego wiązaru z metalu? Tyle lat czekania i taki babol. :evil: BR78 podwozie.jpg
a czy to pierwszy taki napęd w modelach tendrzaków? Arnold BR95, Tillig BR 84/95, Kuehn BR94, Piko BR106, BR55 i pozostałe parowozy... i pewno jeszcze by sie znalazło kilka. przy tych przykładach to BTTB naprawde wydaje sie byc solidną robotą.
przed BTTB to tylko w BR23/35 Zeuke miało 1 oś napędzana ale metalowe wiązary. BTTB szybko zmieniło w niej napęd.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1294
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

Tillig opublikował (do ściągnięcia) instrukcję do BR78 https://www.tillig.com/Produkte/produktinfo-04203.html. Na jednym z rysunków widać, że napędzana z silnika (poprzez zębatki) jest tylko środkowa oś, na pozostałe napęd przenoszony jest poprzez PLASTIKOWE (sic!) wiązary. Biorąc pod uwagę, że lokomotywa jest dość spora (co aż się prosi żeby tych wagonów podłączyć do niej więcej niż dwa) średnio widzę wytrzymałość tego rozwiązania. Coś jak napęd na dwie osie jednego wózka w BR119 i BR250 w końcówce BTTB. To, że te plastikowe wiązary nie są z jakiegoś super plastiku, elastycznego acz super wytrzymałego wydaje się oczywiste. Z pewnością jest taki jak w pozostałych parowozach Tilliga (w BR01, tej nowszej, kiedyś mi pękł, mimo że napęd jest w tendrze a więc wiązary dźwigały jedynie lokomotywę, a o skład "martwił się" tender).
Zakładam, że będzie to pękać w skutek naprężeń szybciej niż nam się wydaje (i szybciej niż zębatki w Husarzach i Vectronach). Naprawdę aż tak podbiłoby koszty wyposażenie w napęd zębaty wszystkich trzech kół napędowych? Ew. zrobienie głównego wiązaru z metalu? Tyle lat czekania i taki babol. :evil:
BR78 podwozie.jpg
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 11052
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

elriwa-Newsletter 16/2025 (01.03.2025)
saxonia_280225_nl.png
O cysternach już było, ale jak ktoś zainteresowany to:
TT-Exklusivprojekt mit Saxonia • Kesselwagen Uahs/Zas • 8109 und 8106
:arrow: Szczegóły na stronie


70007.jpg
Schirmer Neuheiten 2025-02
:arrow: Szczegóły na stronie


502430-64.jpg
TT-Exklusivmodell von Tillig in Auslieferung • 101 001-6 "Rheingold"
:arrow: Szczegóły na stronie.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 11052
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek Hädl :arrow: 28.02.2025 poinformował w newsleterze:
"Szanowni TeTetkowicze z ForumTT.pl,
Prezentacja wiosennych nowości odbyła się niedawno, a pierwsze modele już trafiły do ​​produkcji.
Ale najpierw mamy dla Was kolejny wagon: Kkt jest dostępny od dziś. Zamówienia w przedsprzedaży są przetwarzane natychmiast.
Ponadto: Wspólnie z Fischer-Modell wprowadzamy na rynek kilka modeli specjalnych. Trzy z nich przedstawiamy w tym newsletterze.
Wasz zespół Hädl"


113413-01H_019.jpg
Wagon samowyładowczy KKT z dolną częścią siodłową i kabiną hamulcową jest już dostępny. Model ten wprowadzono na rynek w erze III DR. Na wagonie widnieje numer 22-10-92.
:arrow: Szczegóły na stronie haedl.de.


haedl-25003-gueterwagenset-i-offene-gueterwagen-ep-iv-dr-exklusivmodell-nr-4.jpg
HÄDL 25003 Güterwagenset I, 2 offene Güterwagen Ep. IV DR Exklusivmodell Nr. 4
:arrow: Szczegóły na stronie fischer-modell.de.


haedl-25051-gueterwagenset-ii-offene-gueterwagen-ep-iv-dr-exklusivmodell-nr-5.jpg
HÄDL 25051 Güterwagenset II, 2 offene Güterwagen Ep. IV DR Exklusivmodell Nr. 5
:arrow: Szczegóły na stronie fischer-modell.de.

haedl-25064-ifa-w50-safari-ifa-werbefahrzeug.jpg
HÄDL 25064 IFA W50 LA "Safari" IFA Werbefahrzeug Exklusivmodell Nr. 6
:arrow: Szczegóły na stronie fischer-modell.de.
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 587
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: Adamczewski »

manfred pisze: 28 lut 2025, 16:41 Jakieś nie europejskie te pracownice...
Przecież Piko nie kryje się z tym, gdzie powstają ich produkty. A nawet zaczęli się w pewien sposób tym chwalić, wstawiając nagrania z fabryki. Ostatnio przecież była obszerna wideo relacja z produkcji EP09 w H0.
manfred
Posty: 300
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg/gdańsk
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: manfred »

Jakieś nie europejskie te pracownice...
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 11052
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

Produktion der TT E-Lok BR 243


:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=awyPh2l-fOc

:idea: napisy, tłumaczenie na PL.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2386
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: Borczy »

Cysterna Saxonia zalatuje starym Herisem :P
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 11052
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

elriwa-Newsletter 15/2025 (26.02.2025)

:arrow: TT-Exklusivprojekt mit Saxonia • Neubaukesselwagen Uahs/Zas
saxonia_260225_nl.png
:idea: elriwa

:arrow: Karsei Neuheiten 2025-02
Przechwytywanie.jpg
:idea: elriwa

:arrow: HornbyTT Neuheiten 2025-02
hornbytt_nh2502.png
:idea: elriwa


:arrow: TT-Exklusivset von Tillig • Schrottpendel Malchow-Rostock
tillig_110225_exklu_nl.png
:idea: elriwa
Awatar użytkownika
NemoTT
Posty: 470
Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: NemoTT »

T_Domagalski pisze: 26 lut 2025, 19:09A mnie ciekawi, jak oni kalkulują te ceny.
Cena lokomotywy nr kat. 47441 jest niecałe 2,5x wyższa od ceny dwuosiowego wagonika nr 47757.... :roll:
Czy to lokomotywy jest taka tania, czy raczej wagonik tak absurdalnie drogi? :lol:
👍
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2113
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: T_Domagalski »

ArturSchŁ pisze: 26 lut 2025, 16:39 Neuheiten März 2025:
A mnie ciekawi, jak oni kalkulują te ceny.
Cena lokomotywy nr kat. 47441 jest niecałe 2,5x wyższa od ceny dwuosiowego wagonika nr 47757.... :roll:
Czy to lokomotywy jest taka tania, czy raczej wagonik tak absurdalnie drogi? :lol:
PiotrZ
Posty: 733
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: PiotrZ »

ArturSchŁ pisze: 26 lut 2025, 16:39 Neuheiten März 2025:
MonsterSale pisze: 26 lut 2025, 16:55 Czyli absolutnie NIC
A ślicznotka G7.1 ?? Wreszcie nowa lokomotywa dla lubiących starocie ;-).
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 715
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: MonsterSale »

Jeśli ktoś - jak ja - liczył, że niebawem będzie BR 86 z dźwiękiem od Roco, to srogi zawód na stronie Roco: będzie najwcześniej w Q1 2026.
Załączniki
Screenshot 2025-02-26 at 16.59.24.png
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości