Napęd zwrotnicowy.
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- Niejeden
- Posty: 470
- Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Ja kiedyś popełniłem takie coś, chociaż ten procek w obudowie DIP jest obecnie sporo droższy. Ale może przyda się jako inspiracja.
viewtopic.php?t=12250
viewtopic.php?t=12250
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Sterownik dostępny na forum/modelarstwo.info od czasu do czasu albo pisać do https://forum.modelarstwo.info/members/lucky.392/
też ok. 30zł (jak brałem w lipcu 2024)
https://www.youtube.com/watch?v=kKdZIE5Za10
też ok. 30zł (jak brałem w lipcu 2024)
https://www.youtube.com/watch?v=kKdZIE5Za10
- Borczy
- Posty: 2385
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy PIKO 55272
...lub zmontować samemu np. z Arduino, jedno na na kilka serw. W Sieci są już opisy takich rozwiązań.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy PIKO 55272
Moim zdaniem to zwykłe serwo modelarskie, jakie można kupić za kilkanaście PLN. Tyle, że PIKO opakowało je w ładny plastikowy uchwyt.
I tak najważniejszym elementem układu jest sterownik do serwa (PIKO 55274), który kosztuje majątek, a którego zamiennik pewnie też da się kupić o połowę taniej.
- BarTTmań
- Posty: 590
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy PIKO 55272
Panowie, czy ktoś z Was używał/testował nowe napędy serwo PIKO 55272 ?
Czy pasują/nadają się do naszej skali ?
Czy pasują/nadają się do naszej skali ?
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Zasada generalna jest taka, że do rozjazdu prawego pasuje prawy napęd, a do lewego - lewy.
Reszta (kształt napędu, położenie "cycka") to konsekwencja tej ogólnej reguły. Jak sobie wyobrazisz prawy rozjazd, z torem zwrotnym odchodzącym w prawo, to napęd musi znajdować się z lewej strony, a "cycek" do ręcznego przestawiania - w pobliżu iglic tego rozjazdu.
Nie ma znaczenia, czy rozjazd jest prosty czy łukowy. Wyjątkiem jest rozjazd podwójny angielski, gdzie wchodzą dwa napędy prawe.
Reszta (kształt napędu, położenie "cycka") to konsekwencja tej ogólnej reguły. Jak sobie wyobrazisz prawy rozjazd, z torem zwrotnym odchodzącym w prawo, to napęd musi znajdować się z lewej strony, a "cycek" do ręcznego przestawiania - w pobliżu iglic tego rozjazdu.
Nie ma znaczenia, czy rozjazd jest prosty czy łukowy. Wyjątkiem jest rozjazd podwójny angielski, gdzie wchodzą dwa napędy prawe.
- Przemo_TT
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 cze 2020, 09:34
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Czyli jeżeli "cycek" do ręcznego przestawiania jest po lewej stronie, to napęd jest prawy (bo trzpień do mocowania "ściągu iglicowego" jest po prawej stronie).
i vice wersa
Dziękuję
i vice wersa
Dziękuję
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.

Przyjrzyj się obrazkom.
W obu napędach występuje u góry guziczek do ręcznego przestawienia, w każdym po przeciwnej stronie.
Pod tym guziczkiem znajduje się otwór mechanizmu przesuwającego belkę z iglicami. Drugi otwór jest ślepy.
To wskazuje jak zamontować napęd do rozjazdu.
W sekcji rozjazdów EW1 przy lewej/prawej podano nr właściwego napędu.
W przypadku DKW zobacz: 83300.
- Przemo_TT
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 cze 2020, 09:34
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Panowie jak rozróżnić napęd Tilliga. 83531 to napęd prawy; 83532 to napęd lewy. A jak je w praktyce rozróżnić?
Czy do rozjazdu łukowego lewego to napęd lewy czy prawy? A jakie napędy do r. krzyżowego?
Czy do rozjazdu łukowego lewego to napęd lewy czy prawy? A jakie napędy do r. krzyżowego?
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 17:25
- Lokalizacja: Bergstadt Tarnowitz
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Opis napędu MP7 (MTB) w MIBA 2018-03 str.32-34.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 11 sie 2015, 08:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
NIe skacze na sucho, tylko pod zwrotnica. Skok potrzebny zwrotnicy to jakies 2mm. Ale skoro u innych działa bez problemu to musze jeszcze nad regulacja w takim razie popracowac.swiderskik pisze:Jeśli na sucho słyszysz trzask przeskakującej zębatki to jest to dziwne tym bardziej ze mechanizm działa poprzez ruch po okręgu. Przeskakiwanie zębatki może pojawić się gdy napęd masz zamontowany i jest źle ustawiony względem jednej ze skrajnych pozycji ( ale możliwości regulacji są na tyle duże ze łatwo można to zniwelować).
Może źle założyłeś przy zmianie skoku ten czerwony element który pracuje w poziomie? jeśli dasz go odwrotnie to jest źle spasowany i po dokręceniu obudowa blokuje przesuw.
dzieki
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 10 sty 2014, 13:55
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Jeśli na sucho słyszysz trzask przeskakującej zębatki to jest to dziwne tym bardziej ze mechanizm działa poprzez ruch po okręgu. Przeskakiwanie zębatki może pojawić się gdy napęd masz zamontowany i jest źle ustawiony względem jednej ze skrajnych pozycji ( ale możliwości regulacji są na tyle duże ze łatwo można to zniwelować).
Może źle założyłeś przy zmianie skoku ten czerwony element który pracuje w poziomie? jeśli dasz go odwrotnie to jest źle spasowany i po dokręceniu obudowa blokuje przesuw.
Może źle założyłeś przy zmianie skoku ten czerwony element który pracuje w poziomie? jeśli dasz go odwrotnie to jest źle spasowany i po dokręceniu obudowa blokuje przesuw.
- womo
- Posty: 2500
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Reklamuj ...
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 11 sie 2015, 08:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Napęd zwrotnicowy.
Ja to rozbierałem, wiem jak jest zbudowane.womo pisze:3 mm jest ok.
Tam nie ma szansy przeskoczyć zębatka. Ten trzask to przełączanie mikrowyłączników . Tam niżej są moje zdjęcia. Na ostatnim widać czerwony wał który naciska te czerwone łapki odpowiedzialne za nacisk na włączniki. I to one trzaskają.
Przeskakuje zębatka. Odróżniam odgłos przełącznika od przeskakującej zębatki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości