EU46 (BR193) Piko
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 22 cze 2010, 12:11
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: EU46 (BR193) Piko
Dzięki za info
wziąłem Plux 22 ful wypas zimo
fakt różnica w cenie niewielka a dodatkowe funkcje kiedyś ja SUZI mogą się przydać.
wziąłem Plux 22 ful wypas zimo
fakt różnica w cenie niewielka a dodatkowe funkcje kiedyś ja SUZI mogą się przydać.
- Domiss
- Posty: 508
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: EU46 (BR193) Piko
Ma możliwość zapalania ich niezależnie od białych, lub przynajmniej wygaszenia. Być może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Dla mnie to jest oczywiste: 4 wyjścia, 4 niezależnie sterowane światła (lub coś innego).
- Borczy
- Posty: 2385
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: EU46 (BR193) Piko
Poprawcie mnie ale chyba Vectron ma możliwość wygaszenia czerwonych.
- Domiss
- Posty: 508
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: EU46 (BR193) Piko
To zależy, co chcesz osiągnąć. PLUX12 ma wyprowadzenia konieczne (tory, silnik, światła F0f F0r) i dodatkowo głośnik oraz AUX1 i AUX2. Nie ma wyprowadzonych na złącze AUX3, AUX4, AUX5 ani AUX6 (sam dekoder z tym złączem może te wyjścia mieć gdzieś indziej na płytce wyprowadzone do lutowania albo nawet nie mieć wcale). Nie ma też wyprowadzonego na złącze SUSI. Jeśli model obsługuje pozostałe wyjścia, to lepiej mieć PLUX22. Vectron PIKO ma ładnie wyprowadzone na płytkę lokomotywy pozostałe wyjścia (jeśli wierzyć opisom na płytce), ale raczej nie są wykorzystywane (ale łatwiej jest ich użyć, jeśli lutujemy do płytki lokomotywy, a nie bezpośrednio do dekodera - choćby dlatego, że pola lutownicze są zwyczajnie większe).
Wyjścia F0f, F0r, AUX1 i AUX2 wystarczają do obsługi świateł białych i czerwonych przy jeździe do przodu i do tyłu i nic więcej. Wykorzystując dwa dodatkowe wyjścia oraz modyfikując elektronikę lokomotywy tak, by rozdzielić białe światła można bez problemu uzyskać prawidłowe polskie światła manewrowe, kolejne dwa można wykorzystać na oświetlenie kabin (trzeba też jeszcze odpowiednio poustawiać dekoder - nie twierdzę, że każdy się da, nawet, jeśli ma właściwą liczbę wyjść).
Do funkcji przewidzianych przez producenta modelu powinien wystarczyć PLUX12. Porównaj (lewy obrazek):
https://forum.modelarstwo.info/threads/ ... st-1124180
Wyjścia F0f, F0r, AUX1 i AUX2 wystarczają do obsługi świateł białych i czerwonych przy jeździe do przodu i do tyłu i nic więcej. Wykorzystując dwa dodatkowe wyjścia oraz modyfikując elektronikę lokomotywy tak, by rozdzielić białe światła można bez problemu uzyskać prawidłowe polskie światła manewrowe, kolejne dwa można wykorzystać na oświetlenie kabin (trzeba też jeszcze odpowiednio poustawiać dekoder - nie twierdzę, że każdy się da, nawet, jeśli ma właściwą liczbę wyjść).
Do funkcji przewidzianych przez producenta modelu powinien wystarczyć PLUX12. Porównaj (lewy obrazek):
https://forum.modelarstwo.info/threads/ ... st-1124180
- Borczy
- Posty: 2385
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: EU46 (BR193) Piko
W Vectronie Piko jest Plux22 - są dosyć tanie. Co do funkcjonalności plux12 nie wypowiadam się bo nigdy nie używałem innych niż takie jakie jest gniazdo.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 22 cze 2010, 12:11
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: EU46 (BR193) Piko
Czy MX623P12 Zimo Plux 12 wystarczy do vectrona
czy musi być P16, czy to coś wnosi więcej ?
czy musi być P16, czy to coś wnosi więcej ?
- miano
- Posty: 654
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: EU46 (BR193) Piko
Trudno tu mówić o PKP i olewaniu polskiego rynku, gdyż lokomotywy są z zagraniczną rejestracją niepolskich przewoźników.
W przypadku Metransu zapewne zawiniło przygotowanie produkcji i kolor nie wyszedł
Przy Railpoolu wybór egzemplarza występującego z napisem PIKO pewnie w jednym egzemplarzu, zamiast bardziej uniwersalnego malowania.
Załączam jeszcze zdjęcia rzeczonych Vectronów, Metrans pojawia się od około roku, Raipool od listopada
W przypadku Metransu zapewne zawiniło przygotowanie produkcji i kolor nie wyszedł

Przy Railpoolu wybór egzemplarza występującego z napisem PIKO pewnie w jednym egzemplarzu, zamiast bardziej uniwersalnego malowania.
Załączam jeszcze zdjęcia rzeczonych Vectronów, Metrans pojawia się od około roku, Raipool od listopada
- piottrw
- Posty: 812
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: EU46 (BR193) Piko
Niestety, albo stety, Piko ruszyło rynek PKP w ho i się tego trzyma, dopóki będzie sprzedaż - rośnie im nasz rynek parę procent rok do roku w ogólnym bilansie - nie ruszą PKP w TT bo i po co. Takie wrażenie odniosłem po spędzeniu kilku dni obok stoiska PIKO na wystawie makiet w Krakowie.
Jedyna nadzieja teraz na PKP od MTB może od Roco... no i od Tilliga - ten zawsze czymś nas uszczęśliwi może jakiś kolejny TT start bo schodzą, albo seria ZOO, ech...
Roco trochę przespało boom na PKP w h0, może nie popełnią tego błędu w TT.
Jedyna nadzieja teraz na PKP od MTB może od Roco... no i od Tilliga - ten zawsze czymś nas uszczęśliwi może jakiś kolejny TT start bo schodzą, albo seria ZOO, ech...
Roco trochę przespało boom na PKP w h0, może nie popełnią tego błędu w TT.
- dejww
- Posty: 245
- Rejestracja: 25 cze 2013, 11:19
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: EU46 (BR193) Piko
Niestety później producenci dziwią się, że nie ma zbytu na TT samemu do tego doprowadzając. Często jest tak, że nie wielka zmiana malowania czy niewielka modyfikacja umożliwia spolszczenie modelu co przekładało by się na zbyt danej formy modelu w PL ale po co..... Po prostu mamy przedstawicieli TT na Polskę do d.... i tyle.....



- NemoTT
- Posty: 445
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: EU46 (BR193) Piko
Coś to PIKO często upraszcza (sobie) sprawy, ale ogólnie trzeba cieszyć się tymi małymi pięknymi lokami. Gratuluję zakupu.
- miano
- Posty: 654
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: EU46 (BR193) Piko
Jako że zbieram to co jeździ po torach niedaleko mnie, głównie współcześnie, przy skończeniu się 186 Metrans Tilliga ucieszyłem się widząc Vectrona w tych barwach w katalogu PIKO 2022. Ze względu na wysoką cenę około 1 tys zł do decyzji o zakupie musiałem jednak dojrzeć.
Skusiła mnie dopiero promocja w Modelmanii.
Niestety to co przyszło okazało się kolejnym bublem PIKO ze względu na kolor, który powinien być srebrny jak w 186 Metrans Tilliga, a jest brudnozłoty
PIKO zauważyło swój błąd (lub zwrócono im uwagę) drukując w katalogu 2023 wizualizację z kolorem ciemniejszym w stosunku do napisu oczywiście niezgodnym z rzeczywistością. Kolor dodatkowo wyjątkowo źle wygląda przy sztucznym oświetleniu, wchodząc w tzw stare złoto. Ostatnio pojawiły się też na mojej linii kolejowej Vectrony Railpool i ponieważ PIKO akurat w 2023 takiego zaoferowało też pomyślałem o nabyciu. Niestety model ma 2 pantografy i duży napis Ralpool z boku i to bym przeżył bo dałoby się zmodyfikować, ale najgorszy jest napis PIKO na drzwiach oraz Regio Bayern obok
Jak wiadomo w Bawarii (dawne RFN) TT jest bardzo popularna.
Optymistyczny akcent jest taki że Railpool pojawi się w wyprzedażach za jakiś czas to sobie przerobię...
Skusiła mnie dopiero promocja w Modelmanii.
Niestety to co przyszło okazało się kolejnym bublem PIKO ze względu na kolor, który powinien być srebrny jak w 186 Metrans Tilliga, a jest brudnozłoty

PIKO zauważyło swój błąd (lub zwrócono im uwagę) drukując w katalogu 2023 wizualizację z kolorem ciemniejszym w stosunku do napisu oczywiście niezgodnym z rzeczywistością. Kolor dodatkowo wyjątkowo źle wygląda przy sztucznym oświetleniu, wchodząc w tzw stare złoto. Ostatnio pojawiły się też na mojej linii kolejowej Vectrony Railpool i ponieważ PIKO akurat w 2023 takiego zaoferowało też pomyślałem o nabyciu. Niestety model ma 2 pantografy i duży napis Ralpool z boku i to bym przeżył bo dałoby się zmodyfikować, ale najgorszy jest napis PIKO na drzwiach oraz Regio Bayern obok

Jak wiadomo w Bawarii (dawne RFN) TT jest bardzo popularna.
Optymistyczny akcent jest taki że Railpool pojawi się w wyprzedażach za jakiś czas to sobie przerobię...
- MonsterSale
- Posty: 714
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: EU46 (BR193) Piko
Ogarnalem. Najważniejsze ze LEDy działają i nie trzeba zwracać 
Chodziło o mapowanie CV33 i CV34 - były źle podpięte funkcje. Gdyby ktoś miał wątpliwość pod bitami 0 i 1 są odpowiednio światła BIAŁE do przodu i do tylu. A czerwone są pod wyjściami funkcyjnymi odpowiednio A1 i A2. Wiec żeby czerwone światła z tylu włączały się równocześnie z białymi ale na przeciwległych stronach lokomotywy, to CV33 musi być 5 (a nie 1), a CV34 musi być 10 (a nie 2).

Chodziło o mapowanie CV33 i CV34 - były źle podpięte funkcje. Gdyby ktoś miał wątpliwość pod bitami 0 i 1 są odpowiednio światła BIAŁE do przodu i do tylu. A czerwone są pod wyjściami funkcyjnymi odpowiednio A1 i A2. Wiec żeby czerwone światła z tylu włączały się równocześnie z białymi ale na przeciwległych stronach lokomotywy, to CV33 musi być 5 (a nie 1), a CV34 musi być 10 (a nie 2).
- Borczy
- Posty: 2385
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: EU46 (BR193) Piko
Może trzeba przemapować funkcje oświetlenia , ja mam tak w jednej loce z DigiToolsem
- MonsterSale
- Posty: 714
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: EU46 (BR193) Piko
Instrukcja nie wspomina ani słowem ze czerwone światła są w ogóle do włączenia poprzez funkcje. Teoretycznie niemiecka instrukcja dekodera cyfrowego (od Piko) mówi ze kierunkowe światła włącza się F0 i wszystko powinno banglać zaraz po wyjęciu z pudełka.
Natomiast jest cała masa konfiguracji dekodera gdzie można coś WYŁĄCZYĆ. I może makieciarz (bo sztuka od niego) coś pokręcił podczas programowania dekodera.
Natomiast jest cała masa konfiguracji dekodera gdzie można coś WYŁĄCZYĆ. I może makieciarz (bo sztuka od niego) coś pokręcił podczas programowania dekodera.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: EU46 (BR193) Piko
... a co mówi instrukcja ?
Którymi Fn zapala się/gasi czerwone światło (gdy są podpięte wagony) ?
Czy przestawiałeś CV-ki ? Może reset do nastaw fabrycznych dekodera ?

Którymi Fn zapala się/gasi czerwone światło (gdy są podpięte wagony) ?
Czy przestawiałeś CV-ki ? Może reset do nastaw fabrycznych dekodera ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość