Odniosę się do tej archiwalnej już wypowiedzi, bo mam swoje doświadczenie (może się komuś przyda). MTB stosuje dwa rodzaje dyszli do sprzęgów, jedne powinny być mocowane do SN61, inne do lokomotyw spalinowych. Zdarza się i mnie się to oczywiście zdarzyło, że w SU46 miałem obydwa rodzaje i ten prawidłowy i ten z SN61, który powoduje problem opisany przez wlodara. Jeśli nie chcemy piłować zgarniacza trzeba wyciągnąć dyszel i wypiłować jego część opierającą się o wózek oraz szczelinę płytki pracującej w kinematyce. Warto również obydwa końce wspomnianej szczeliny kinematyki zakleić ok. 1mm klejem (poxipol) bądź wypełnić drobinami plastiku na podaną wartość. Wiem, że opis jest mało intuicyjny ale po rozebraniu kinematyki sprzęgu w lokomotywie wszystko będzie jasne. Po zabiegu pasują wszystkie rodzaje sprzęgów no i nie widać ingerencji w zgarniacz.
SU46 produkcji MTB
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
- Ciora
- Posty: 471
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Ostaszator
- Posty: 82
- Rejestracja: 13 lip 2018, 07:21
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Petr napisał, że może je zamówić.
- Ostaszator
- Posty: 82
- Rejestracja: 13 lip 2018, 07:21
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Czy jest opcja żeby gdzieś zakupić/zdobyć te 2 czarne kolankowe rury, które powinny być pod szybami? Jako mistrz kleju CA nie rozumiem, dlaczego odpadły, oraz znikły na dywanie.
- Domiss
- Posty: 508
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
- NemoTT
- Posty: 445
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- Domiss
- Posty: 508
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Podrasowany, to wygląda mniej więcej tak:


- NemoTT
- Posty: 445
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- NemoTT
- Posty: 445
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Wznawiam temat SU46. Cargo i ciemnozielona ogólnie bardzo pozytywnie, ale... jedna "ciekawostka". Ktoś "ukradł"
poręcz. Patrzę, no nie! Niemożliwe! A jednak. 

- Ostaszator
- Posty: 82
- Rejestracja: 13 lip 2018, 07:21
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Dzięki za info.
Szukałem miejsc, gdzie możnaby wkleić te stopnie, ale oczywiście nie znalazłem, ale teraz jak już wiem gdzie mają być to sprawa jest oczywista.
Szukałem miejsc, gdzie możnaby wkleić te stopnie, ale oczywiście nie znalazłem, ale teraz jak już wiem gdzie mają być to sprawa jest oczywista.
- piottrw
- Posty: 812
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
To nie okienka, to stopnie Dokleja sie je do wózków pod drzwiami do kabiny tam są na nie miejsca.
Jak na foto.
Ja kleję zwykłą kropelką, tylko nalewam kapkę kleju, gdzieś i po chwili nakładam i kleje. Nie robią się wtedy białawe zacieki.
Jak na foto.
Ja kleję zwykłą kropelką, tylko nalewam kapkę kleju, gdzieś i po chwili nakładam i kleje. Nie robią się wtedy białawe zacieki.
- Ostaszator
- Posty: 82
- Rejestracja: 13 lip 2018, 07:21
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Mam pytanie - jakim klejem przykleić detale do su46, CA rzadkim?
I może ktoś wie po co są te 2 kwadratowe okienka w lewym górnym rogu, czy to jest do czegoś potrzebne?
I może ktoś wie po co są te 2 kwadratowe okienka w lewym górnym rogu, czy to jest do czegoś potrzebne?
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Ja miałem dokladnie ten sam problem co Ty i ustawienia, które Ci napisalem pomogły.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 06 lip 2007, 18:36
- Lokalizacja: Pleszew
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Dziękuję wszystkim za informacje i próbę pomocy.
Wróciłem do analogu. Zlutowałem jumpera. Zadziałały wszystkie światła (górne też).
Po zamontowaniu dekodera zostałem przy tej koncepcji (połączony jumper). Efekt: świecą trzy światła, kabinę oświetlam przyciskiem F5, długie włączam F6. Działają także postojowe. Nie wiem co tracę przez ponowne zlutowanie jumpera, ale ja jestem usatysfakcjonowany.
Grzegorz
Wróciłem do analogu. Zlutowałem jumpera. Zadziałały wszystkie światła (górne też).
Po zamontowaniu dekodera zostałem przy tej koncepcji (połączony jumper). Efekt: świecą trzy światła, kabinę oświetlam przyciskiem F5, długie włączam F6. Działają także postojowe. Nie wiem co tracę przez ponowne zlutowanie jumpera, ale ja jestem usatysfakcjonowany.
Grzegorz
- piottrw
- Posty: 812
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Albo zimny lut się zrobił przy LEDzie. Ja tak miałem w eu05. Poprawa lutowania lutownicą i świeci.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość