Bocznica do kamieniołomu
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- wlodar
- Posty: 1228
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Bocznica do kamieniołomu
To, że na prawdziwych bocznicach jest ręczne to wiem, makieta to jednak makieta. Mniejsza o to. A jaki rozjazd krzyżowy podwójny planujesz zastosować? Anglik (iglice wewnątrz rombu), czy baesler (iglice na zewnątrz)? Na takim bocznym torze to chyba raczej anglik. Baeslery to chyba w ogóle rzadko spotykane są w Polsce (jeden jest u nas w Łodzi, na dworcu kaliskim).
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2065
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bocznica do kamieniołomu
Dlatego, że na tego typu bocznicach to sterowanie ręczne jest zwyczajne. Tak samo jest też w Strzelinie. Bambuły zwrotników rozjazdów są przekładane ręcznie przez manewrowych. "Piłkarzyki" i zamki zwrotnicowe będą imitować właśnie ten ręczny sposób obsługi bocznicy.
Ponadto "piłkarzyki" mają dodatkowe zalety. Są praktycznie bezawaryjne. Nie wymagają też żadnego zasilania, dzięki czemu moduł będzie w pełni funkcjonalny od razu po jego rozstawieniu na zloTTcie.
Nie bardzo rozumiem. W obecnym układzie lokomotywa, która przyprowadziła skład, może oblecieć wagony przez żeberko i bez problemu wrócić z powrotem na szlak i dalej na stację obsługującą tę bocznicę. To tylko kwestia przyjęcia właściwego regulaminu obsługi bocznicy.
- Scio
- Posty: 748
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Bocznica do kamieniołomu
Loka w barwach kopalni obowiązkowo. 

- NemoTT
- Posty: 438
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Bocznica do kamieniołomu
Ambitny projekt. Powodzenia! Strzelin kojarzy mi się bardzo pozytywnie, ze względów turystyczno-kolejowych (połączenie z Brzegiem). No i te sławne kamieniołomy. 
- wlodar
- Posty: 1228
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Bocznica do kamieniołomu
Dlaczego sterowanie ręczne, a nie zwyczajne elektryczne i pulpit?
- Borczy
- Posty: 2385
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bocznica do kamieniołomu
Nie myślałeś żeby można było wrócić z powrotem na szlak?
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2065
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Bocznica do kamieniołomu
Na początku tego roku rozpocząłem prace nad nowym projektem.
Będzie to bocznica do kamieniołomu, bardzo mocno wzorowana na rzeczywistej bocznicy do kamieniołomu w Strzelinie:
https://www.google.com/maps/@50.7792188 ... FQAw%3D%3D
W stosunku do oryginału bocznica będzie krótsza i będzie bocznicą szlakową, a nie odchodzącą od stacji.
Będzie to oczywiście moduł sTTandardowy. Zbudowany będzie z 3 segmentów łukowych o wypadkowym promieniu R=5100mm i kącie 30 stopni. Segmenty są tak zaprojektowane, że na czas trasnsportu będą składane w dość ścisłą "kanapkę". Budynek wieży do załadunku kruszywa będzie demontowalny i montowany w poziomie we wnętrzu jednego z segmentów.
Jesli chodzi o sterowanie, to będzie ono całkowicie ręczne. Przestawianie rozjazdów będzie odbywało się za pomocą "piłkarzyków". Natomiast urządzenia SRK w postaci kluczowych zamków zwrotnicowych będa imitowane przez zamki meblowe wbudowane w ścianki modułu.
Obecnie zakończyłem etap projektowania skrzynek. Będą one wycinane ze sklejki. Ale najpierw, w celu weryfiacji poprawności projektu, złożyłem całość w programie 3D. Poniżej zamieszczam kilka wizualizacji:
Będzie to bocznica do kamieniołomu, bardzo mocno wzorowana na rzeczywistej bocznicy do kamieniołomu w Strzelinie:
https://www.google.com/maps/@50.7792188 ... FQAw%3D%3D
W stosunku do oryginału bocznica będzie krótsza i będzie bocznicą szlakową, a nie odchodzącą od stacji.
Będzie to oczywiście moduł sTTandardowy. Zbudowany będzie z 3 segmentów łukowych o wypadkowym promieniu R=5100mm i kącie 30 stopni. Segmenty są tak zaprojektowane, że na czas trasnsportu będą składane w dość ścisłą "kanapkę". Budynek wieży do załadunku kruszywa będzie demontowalny i montowany w poziomie we wnętrzu jednego z segmentów.
Jesli chodzi o sterowanie, to będzie ono całkowicie ręczne. Przestawianie rozjazdów będzie odbywało się za pomocą "piłkarzyków". Natomiast urządzenia SRK w postaci kluczowych zamków zwrotnicowych będa imitowane przez zamki meblowe wbudowane w ścianki modułu.
Obecnie zakończyłem etap projektowania skrzynek. Będą one wycinane ze sklejki. Ale najpierw, w celu weryfiacji poprawności projektu, złożyłem całość w programie 3D. Poniżej zamieszczam kilka wizualizacji:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość