BR 23, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10957
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR 23, Tillig
Przeróbka - TT BR 23 001 Tillig Zimo A.Mayer Sound, Palenisko, cyfrowy sprzęg
https://www.youtube.com/watch?v=fU-jTJSVCI0
napisy, tłumaczenie na polski.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3249
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
-
et22
- Posty: 556
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR 23, Tillig
Nie mam modelu, ale była tez wersja (nawet dwie) z wiatrownicami Wagnera, więc pewnie jest to możliwe.
Wersja którą pokazałeś to DR, wagony typu Umbau do niej niej nie pasują. Szukaj wagonów DR. Ja bym podczepił Eilzugi, albo reko lub Mod-wageny w epoce III.
Wersja którą pokazałeś to DR, wagony typu Umbau do niej niej nie pasują. Szukaj wagonów DR. Ja bym podczepił Eilzugi, albo reko lub Mod-wageny w epoce III.
-
bankier
- Posty: 479
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: BR 23, Tillig
Tak odświeżając temat - pytanie czy w modelu:
Tillig 02102 http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02102
wchodzi w grę wymiana wiatrownic z Wittego na Wagnera?
ps. i jaki skład pasowałby do tego parowozu - wagony typu "Krüger: 4-Achsiger Umbauwagen" ciężko dostępne...
Tillig 02102 http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02102
wchodzi w grę wymiana wiatrownic z Wittego na Wagnera?
ps. i jaki skład pasowałby do tego parowozu - wagony typu "Krüger: 4-Achsiger Umbauwagen" ciężko dostępne...
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10957
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10957
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR 23, Tillig
BR 23.0
Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR 23.0, DRG, Ep. II / Parowóz BR 23.0 kolei DRG, Ep.II
Liczba osi
1' C 1' (1+ 3 + 1)
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02101
Zarząd kolejowy
DRG
Epoka
II
Oznaczenie modelu
BR 23 001
Stacjonowanie/Data
RBD Berlin Bw Grunewald / 23.09.1941
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
02100 - BR 23 002, DR, Ep. III,
02101 - BR 23 001, DRG, Ep. II
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Napęd
Silnik Mashima z jedna masą kinetyczną, 4 gumki przyczepnościowe na 2 ostatnich osiach tendra
Oświetlenie
2 białe (ciepłe) LED zgodne z kierunkiem jazdy
DCC:
Gniazdo NEM651 w tendrze, istnieje możliwość udźwiękowienia lokomotywy, do tendra wchodzi bez większych problemów mały dekoder dźwiękowy, natomiast w kabinie maszynisty można zainstalować głośnik "kostka cukru".
Uwagi
Tender identyczny z BR 50/Ty5
Podsumowanie:





Dampflok BR 23.0, DRG, Ep. II / Parowóz BR 23.0 kolei DRG, Ep.II
1' C 1' (1+ 3 + 1)
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Model gotowy
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Model wielkoseryjny
02101
DRG
II
BR 23 001
RBD Berlin Bw Grunewald / 23.09.1941
Brak
02100 - BR 23 002, DR, Ep. III,
02101 - BR 23 001, DRG, Ep. II
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Silnik Mashima z jedna masą kinetyczną, 4 gumki przyczepnościowe na 2 ostatnich osiach tendra
2 białe (ciepłe) LED zgodne z kierunkiem jazdy
Gniazdo NEM651 w tendrze, istnieje możliwość udźwiękowienia lokomotywy, do tendra wchodzi bez większych problemów mały dekoder dźwiękowy, natomiast w kabinie maszynisty można zainstalować głośnik "kostka cukru".
Tender identyczny z BR 50/Ty5





- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR 23, Tillig
Burdel na kółkach Panie Macieju... szkoda słów
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3249
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 23, Tillig
Puk Puk Pan moderator śpi? W tytule trzeba zmienić Parowóz osobowy 
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR 23, Tillig
Ja się tam nie wtrancam
, ale mi się bardziej wersja Deutsche Bundesbahn podoba


źródło "Drehscheibe"

źródło "Drehscheibe"
Ostatnio zmieniony 12 mar 2012, 10:12 przez Marcin, łącznie zmieniany 3 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3249
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3249
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 23 Tillig
Pospieszny to on nie jest ale .....BR 23 002 ma wiele do zaoferowania jako modelSudovia pisze:BR 23
Dokładna nazwa modelu
Schnellzuglokomotive BR 23 / Parowóz pośpieszny BR 23 kolei DR
Pierwszorzędna jazda, szybkość i subtelne ruszanie - jak trzeba
-
JanuszTT
- Posty: 44
- Rejestracja: 12 lut 2011, 18:01
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR 23, Tillig
Witam,
jak ten model radzi sobie na zwrotnicach EW1, IBW i łukach 267 ?
I jeszcze jedno pytanie do powyższego: czy może ktoś wie jaki dekoder dźwiękowy + głośnik/obudowa będzie do tego modelu pasowały? Czy jest gdzieś opis montażu ?
Dzięki
Janusz
jak ten model radzi sobie na zwrotnicach EW1, IBW i łukach 267 ?
I jeszcze jedno pytanie do powyższego: czy może ktoś wie jaki dekoder dźwiękowy + głośnik/obudowa będzie do tego modelu pasowały? Czy jest gdzieś opis montażu ?
Dzięki
Janusz
Ostatnio zmieniony 16 mar 2011, 20:38 przez JanuszTT, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR 23, Tillig
I tak samo jest w literaturze, jeśli zajrzeć do twórczości panów Obermayera, czy WeisbrodaFuria pisze:Można łatwo zidentyfikować to oznaczenie*:
(...)
*zaznaczam - to tylko wynik moich obserwacji
W sumie Niemcy podobnie jak Polacy dzielili lokomotywy biorąc pod uwagę wielkość kół napędnych. U nas podział był taki:
do 1450mm - towarowe
1500 - 1750mm - osobowe
od 1850mm - pośpieszne
Ponadto Niemcy stosowali podwójny system oznaczeń. Na ścianie budki można bowiem w pobliżu oznaczeń serii zobaczyć dużą literę i cyfry (Betriebsgattung). Litera wskazuje przeznaczenie lokomotywy:
od 01 do 19 - pośpieszne - S
od 20 do 39 - osobowe - P
od 40 do 59 - towarowe - G
od 60 do 79 - tendrzaki osobowe - Pt
od 80 do 96 - tendrzaki towarowe - Gt
97 - Koleje Zębate - Z
98 - Koleje Lokalne - L
99 - Wąski Tor - K
Cyfry za literą oznaczają ilość osi wiązanych, ilość osi parowozu i średnią masę przypadająca na oś lokotywy.
Na zdjęciu budki 23.002 widać niezbyt wyraźnie P35.18, a na rocowskiej 44 1040 G56.20
Ot1 ma koła o średnicy 1600mm i dlatego w Polsce dostał oznaczenie serii lokomotywy pasażerskiej. Niemcy z kolei budowali go z myślą o szybkich pociągach towarowych.Ogólnie system niemiecki jest prosty jak udowa cepa. Jedyne różnice (jakie wyłapałem) w naszym i ich rozumowaniu to Ot1 - Br 41 i OKz32 - Br 95. Pewnie będzie tego więcej:)
A z Okz32 jest dokładnie na odwrót. Jako tendrzak na górskie linie posiada małe koła o średnicy 1450mm, czyli takie jak parowozy towarowe, ale budowano go na potrzeby ruchu pasażerskiego.
Po wojnie tendrzak do ruchu pasażerskiego lokalnego, czyli TKt48 oznaczono już konsekwentnie jako TKt48, bo średnica kół wynosiła 1450mm.
Krzysztof
-
Furia
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: BR 23, Tillig
Ogólnie system niemiecki jest prosty jak budowa cepa. Jedyne różnice (jakie wyłapałem) w naszym i ich rozumowaniu to Ot1 - Br 41 i OKz32 - Br 95. Pewnie będzie tego więcej:)
Można łatwo zidentyfikować to oznaczenie*:
od 01 do 19 - Pośpieszne
od 20 do 39 - Osobowe
od 40 do 59 - Towarowe
od 60 do 79 - Tendrzaki Osobowe
od 80 do 96 - Tendrzaki Towarowe
97 - Koleje Zębate
98 - Koleje Lokalne
99 - Wąski Tor
*zaznaczam - to tylko wynik moich obserwacji
Można łatwo zidentyfikować to oznaczenie*:
od 01 do 19 - Pośpieszne
od 20 do 39 - Osobowe
od 40 do 59 - Towarowe
od 60 do 79 - Tendrzaki Osobowe
od 80 do 96 - Tendrzaki Towarowe
97 - Koleje Zębate
98 - Koleje Lokalne
99 - Wąski Tor
*zaznaczam - to tylko wynik moich obserwacji
Ostatnio zmieniony 06 lut 2011, 20:02 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Kilkujadek
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: BR 23, Tillig
Podział przytoczony przez Artura jest słuszny.
Model polecam. Nie testowałem go co prawda na ostrych łukach i rozjazdach ale tak z grubsza mogę go określić jako bardzo udany, zbliżony wykonaniem do najnowszych BR01 i 50.
Model polecam. Nie testowałem go co prawda na ostrych łukach i rozjazdach ale tak z grubsza mogę go określić jako bardzo udany, zbliżony wykonaniem do najnowszych BR01 i 50.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


