Zapowiedzi/Nowości 2024
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 sie 2020, 20:02
- Lokalizacja: Puławy (woj. lubelskie)
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Koledzy, mam pytanie dotyczące ciekawej jak dla mnie propozycji wagonowej od Tilliga nr kat 18139. Chodzi mianowicie o wagon platformę serii Res-x PKP - jak mniemam w epoce IVc, która ma się ukazać w 2024 roku.
Pytanie jest takie: Czy typ wagonu mający być odwzorowany w modelu to nie jest czasem tak naprawdę nie polski Res 676, który ma "naśladować" polski 424Z? Jak porównuję zdjęcia realnego 424Z z tym modelem, widzę pewne różnice. Pytam z ciekawości.
PS. Kiedyś chyba firma Fleischmann w wielkości H0 też wypuściła model Res-x PKP i nie wiem czy tez nie był to wagon Res676... (nr kat. 76981).
Pytanie jest takie: Czy typ wagonu mający być odwzorowany w modelu to nie jest czasem tak naprawdę nie polski Res 676, który ma "naśladować" polski 424Z? Jak porównuję zdjęcia realnego 424Z z tym modelem, widzę pewne różnice. Pytam z ciekawości.
PS. Kiedyś chyba firma Fleischmann w wielkości H0 też wypuściła model Res-x PKP i nie wiem czy tez nie był to wagon Res676... (nr kat. 76981).
Jarosław Franczyk
- wojtek_
- Posty: 478
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
O!krzysztof pisze: ↑09 lut 2024, 19:48 a propos dzisiejszych protestów na drogach:
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Fa ... 33112.html
Prośba o monitorowanie tematu oraz info jak model będzie dostępny na rynku. Dziękować!
- miano
- Posty: 618
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Ale dzisiaj to rolnicy już takimi praktycznie nie jeżdżąkrzysztof pisze: ↑09 lut 2024, 19:48 a propos dzisiejszych protestów na drogach:
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Fa ... 33112.html
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10340
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
a propos dzisiejszych protestów na drogach:
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Fa ... 33112.html
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Fa ... 33112.html
- brovarek
- Posty: 868
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Czekają na nową generację drukarek, ten raster na prototypie nie wygląda zachęcająco....
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10340
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Kres Neuheiten 2024.
Na stronach elriwa.de i Makieciarz, ukazały się informacje o nowościach KRESa w tym i Berliner S-Bahn - protoplasta trójmiejskich Modraków serii EW91.
Cena jednak, na poziomie 2,5 K - 3,4 K zł za 4 wagonowy skład (UVP 632,00 € - 863,00 €), będzie zapewne stanowiła zaporę dla większości amatorów TeTetki.
elriwa.de:
"Informacje od Kresa otrzymane 9 lutego 2024 r.:
„Ze względu na duże opóźnienie w przypadku BR 670 H0 poczyniliśmy jedynie niewielkie postępy w przypadku berlińskiej kolei miejskiej S-Bahn w wielkości TT i dlatego musieliśmy ponownie znacznie przesunąć planowany termin dostawy. Ale wszystko idzie do przodu (...) aby w końcu ponownie uszczęśliwić naszą liczną rzeszę fanów TT."
Fotki prototypu:
Na stronach elriwa.de i Makieciarz, ukazały się informacje o nowościach KRESa w tym i Berliner S-Bahn - protoplasta trójmiejskich Modraków serii EW91.
Cena jednak, na poziomie 2,5 K - 3,4 K zł za 4 wagonowy skład (UVP 632,00 € - 863,00 €), będzie zapewne stanowiła zaporę dla większości amatorów TeTetki.
elriwa.de:
"Informacje od Kresa otrzymane 9 lutego 2024 r.:
„Ze względu na duże opóźnienie w przypadku BR 670 H0 poczyniliśmy jedynie niewielkie postępy w przypadku berlińskiej kolei miejskiej S-Bahn w wielkości TT i dlatego musieliśmy ponownie znacznie przesunąć planowany termin dostawy. Ale wszystko idzie do przodu (...) aby w końcu ponownie uszczęśliwić naszą liczną rzeszę fanów TT."
Fotki prototypu:
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1906
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Nie mam tam konta. Na czym polega ta różnica? Zastanawia mnie, co można skopać w tak dobrze znanej formie?LemingAnadyrski pisze: ↑28 sty 2024, 00:37pojawił się także set 2-os. węglarek DR 01077, które wyglądają odrobinę inaczej niż na wizualizacji producenta.
Edit:
Już pogooglałem. Trzeci wagon z setu jest bez szczęk hamulcowych. Ale to w sumie jest OK, bo wagon ten ma białe paski na słupkach narożnych, czyli zamiast hamulca posiada tylko przewód powietrzny.
Aby było całkiem OK, to trzebaby mu jeszcze wyciąć skalpelem tablice przestawcze hamulca.
-
- Posty: 1242
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Tak wyszly jako TILLIG BR62 a MMS BR78.
- Borczy
- Posty: 2326
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Może wyjdę na słabeusza ale w katalogu Tilliga na 2004 rok była Br78 i Br62 - one się ukazały w ogóle ?
- Domiss
- Posty: 470
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Dla tych, którzy wolą przeczytać o tym po polsku: https://gazetawroclawska.pl/pociagi-spo ... ar/9052021LemingAnadyrski pisze: ↑28 sty 2024, 00:37 Czego zaś innego należałoby oczekiwać od ludzi którzy co roku kłopoczą się z "niewłaściwym rodzajem liści na torach" zamiast odkryć jak poprawnie użyć piasecznicy(...)
- LemingAnadyrski
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Czego zaś innego należałoby oczekiwać od ludzi którzy co roku kłopoczą się z "niewłaściwym rodzajem liści na torach" zamiast odkryć jak poprawnie użyć piasecznicy, a w umywalkach od czasów królowej Wiktorii mają dwa osobne krany (do wyboru: 1 - lodowata zimna, 2 - prawie wrzątek)?
Wracając do tematyki wątku: czy Tillig pochwalił się w katalogu 6,35% wzrostem cen od piątku? Zapomnieli? Och, przecież to nie nowość, więc po co o tym wspominać... :-> A braki w kontroli jakości dalej takie same.
ČSD ABm (16412) / ep.IV, oraz Bcm (16413) są już dostępne u Tilliga, pojawił się także set 2-os. węglarek DR 01077, które wyglądają odrobinę inaczej (link z TT-Board, wymaga zalogowania) niż na wizualizacji producenta.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1942
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Być może jest i tak. Wszak tak czy inaczej różnicowanie elementów produkcji a potem i wsparcia serwisowego życia nie ułatwia... Jakiś więc powód być musiał... Osobiście natomiast obstawiałbym, że to raczej kwestia swoistego wyspiarskiego podejścia do modeli kolejowych i swoistych dla nich rozwiązań... Otóż z bliżej nieznanego mi powodu, na wyspach mają uczulenie na gumki zwiększające przyczepność. Coś co u nas jest w zasadzie standardem a czasami wręcz oczekiwaniem rynku (patrz case Kaluga/PIKO i akcja z wymiennymi osiami z gumkami) - tam uchodzi za przejaw "czip plastiki modl". Model ma być ciężki (die-cast) i bez gumek - wtedy jest "primjum kłality modl" ... Nic to, że odstęp między lokomotywą a tendrem wynosi centymetr... Nic to że oś toczna wózka zawisa nad torem bo projekt ortodoksyjnie nie zakładał że zestaw kołowy ma się trzymać w torze... Nic to, że precyzja sprzęgów wprost odpowiada tej z 1950 roku a oświetlenie jest niezrozumiałą i niepotrzebną fanaberią... Imperialne modelarstwo kolejowe gumek nie lubi i już!T_Domagalski pisze: ↑24 sty 2024, 12:04Najwyraźniej założyli (wg mnie słusznie), że modele Class 66 UK będą jeździły głównie z modelami wagonów UK produkcji Hornby, czyli o znanych i kontrolowanych przez producenta oporach toczenia.
Natomiast warianty europejskie będą musiały sobie radzić z różnego rodzaju szrotem - z pozostałościami po BTTB oraz nieprzewidywalnymi wynalazkami Tilliga w postaci np. łożysk z "resoraków".
- DBv
- Administrator
- Posty: 1942
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
To już zdaje się nie pierwsze podejście Tilliga w ramach którego wiecznie żywe BTTB wraca we wcieleniu DRG/DRB. Miło natomiast, że tym razem LOWA sparowana została z innymi niż standardowo (Niesky) wózkami. Miejmy nadzieję, że nowy, dotychczas nie występujący u Tilliga wzór wózków (Einheitsbauart 1943 ?) stanowi zapowiedź nowych propozycji o genezie lat lat czterdziestych...oelka pisze: ↑26 sty 2024, 19:16A tymczasem można będzie mieć "Bromberga" (nr. kat. 15117) a dokładnie będzie to kryty wagon czteroosiowy wyprodukowany po wojnie dla kolei wschodnioniemieckich, który prawdziwego Bromerga z okresu wojny tylko przypomina.
Niemniej w ofercie będzie jako model z epoki II.
- wlodar
- Posty: 1006
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Wniosek superksięgowych: TT nie ma sensu produkować - nie sprzedaje się
Jestem ciekaw jak" schodziła" BR110 Roco po latach produkcji tej lokomotywy przez Tilliga. Aaa, przepraszam, Tillig miał wersję z gładkim dachem, Roco z trójprążkowym.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość