408s czyli Uacs
Moderator: mod-Tabor
- Ciora
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 408s czyli Uacs
Tadziu, ale w historii firmy i na fotkach jest „CEMET”, nie „CEMENT”. Tak na marginesie.
Ale kwestia zasadnicza, o której piszesz: nie było w epoce IV loga na gruszkach, tylko pełna nazwa przedsiębiorstwa w formie napisów, małą czcionką.
Ale kwestia zasadnicza, o której piszesz: nie było w epoce IV loga na gruszkach, tylko pełna nazwa przedsiębiorstwa w formie napisów, małą czcionką.
Maciej
- Ciora
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 408s czyli Uacs
Tadziu, ale w historii firmy i na fotkach jest „CEMET”, nie „CEMENT”. Tak na marginesie.
Ale kwestia zasadnicza, o której piszesz: nie było w epoce IV loga na gruszkach, tylko pełna nazwa przedsiębiorstwa w formie napisów, małą czcionką.
Ale kwestia zasadnicza, o której piszesz: nie było w epoce IV loga na gruszkach, tylko pełna nazwa przedsiębiorstwa w formie napisów, małą czcionką.
Maciej
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1910
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 408s czyli Uacs
Od "zawsze", czyli wg mojej rachuby od połowy lat 70-tych , wagony te były jednolicie szare. Na zbiornikach miały tylko numery zbiorników (1-4).
Napis "Cement" był umieszczany na wagonie w konteście rodzaju ładunku, do którego był on przeznaczony. Oprócz tego z prawej strony wagonu, zgodnie z przepisami, była podana nazwa właściciela wagonu (wagony Uacs były wagonami "prywatnymi", tj. nie należały do PKP), w nazwie tej też zawierało się później słowo "CEMENT" (pełna nazwa pod koniec lat 80-tych brzmiała: Przedsiębiorstwo Transportu i Spedycji Cementu Luzem "CEMENT".).
Ale wszystkie te napisy były namalowane tą samą czcionką i tym samym kolorem, co pozostałe oznaczenia zgodne z UIC. Nie miały one charakteru loga.
- Ciora
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 408s czyli Uacs
Pytanie z którego roku jest fotka? Logo inne niż to od Wojtka, ale nazwa już „Cemet S.A.”, a więc już po zmianie w 1992 roku (wcześniej (od 1978) było: Przedsiębiorstwo Transportu i Spedycji Cementu Luzem.
Maciej
- Domiss
- Posty: 470
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: 408s czyli Uacs
Gdzieś w międzyczasie było jeszcze tak:
Wydaje mi się, że na tego typu wagonach "od zawsze" (czyli realnie od drugiej połowy lat osiemdziesiątych) był jakiś napis "cemet", ale... pamięć ludzka jest zawodna, więc nie dam sobie za to uciąć nawet włosów ani paznokci.
Zdjęcie linkowane bezpośrednio z https://www.bsk.isdr.pl/wagony_u.php skąd pochodzi.
Wydaje mi się, że na tego typu wagonach "od zawsze" (czyli realnie od drugiej połowy lat osiemdziesiątych) był jakiś napis "cemet", ale... pamięć ludzka jest zawodna, więc nie dam sobie za to uciąć nawet włosów ani paznokci.
Zdjęcie linkowane bezpośrednio z https://www.bsk.isdr.pl/wagony_u.php skąd pochodzi.
- brovarek
- Posty: 870
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: 408s czyli Uacs
Logo Cemet pojawiło się dopiero po zmianie nazwy firmy, czyli tak jak napisałeś. Wcześniej (4b-4c) na zbiornikach były numery kolejne zbiorników 1-4. Zerknij w wątek o tych wagonach na modelarstwo.info Albert Modell.
Powinien dać Ci pełną odpowiedź przynajmniej co do lat 1978-2023
Powinien dać Ci pełną odpowiedź przynajmniej co do lat 1978-2023
- Ciora
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 408s czyli Uacs
Witam!
Czy ktoś ma fotki tego wagonu z lat 70-80-tych? Interesuje mnie ep. IV b lub c i chodzi o logo firmy. To, które Wojtek prezentuje - "CEMET" funkcjonuje chyba dopiero od lat 90-tych lub nawet później (przekształcenia i zmiana nazwy przedsiębiorstwa). Dołączam link do strony firmy. Niestety tam starych fotek nie ma, jest za to krótko opisana historia, galeria i używany tabor. Czy logo było inne, czy w ogóle nie było go na gruszkach?
https://www.cemet.pl/pl/o-firmie/historia
Czy ktoś ma fotki tego wagonu z lat 70-80-tych? Interesuje mnie ep. IV b lub c i chodzi o logo firmy. To, które Wojtek prezentuje - "CEMET" funkcjonuje chyba dopiero od lat 90-tych lub nawet później (przekształcenia i zmiana nazwy przedsiębiorstwa). Dołączam link do strony firmy. Niestety tam starych fotek nie ma, jest za to krótko opisana historia, galeria i używany tabor. Czy logo było inne, czy w ogóle nie było go na gruszkach?
https://www.cemet.pl/pl/o-firmie/historia
Maciej
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 408s czyli Uacs
Ogólnie jak jest zmontowany z drabinkami to tak
Ale rozmontowany łatwo.nawet wtedy ten czarny pas.nie jest ciężki.
Ale rozmontowany łatwo.nawet wtedy ten czarny pas.nie jest ciężki.
- Ranger
- Posty: 3841
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 408s czyli Uacs
Właśnie miałem o tym wspomnieć bo masz trochę powietrza pod spodem. Przynajmniej tak to wyglada.Wojtek_Kraków pisze: ↑20 cze 2023, 17:30 Całe dwa. Przy czym drugi jeżdżący.
Ale dzięki temu model śmiga bez problemów. Nie ma problemów.
W zasadzie wszystko jest plug&play.
Najdłużej trwa okalkowanie bo jest tego sporo.
To jest chyba ciężki wagon do malowania bo trzeba to maskować.
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 408s czyli Uacs
Całe dwa. Przy czym drugi jeżdżący.
Ale dzięki temu model śmiga bez problemów. Nie ma problemów.
W zasadzie wszystko jest plug&play.
Najdłużej trwa okalkowanie bo jest tego sporo.
Ale dzięki temu model śmiga bez problemów. Nie ma problemów.
W zasadzie wszystko jest plug&play.
Najdłużej trwa okalkowanie bo jest tego sporo.
- Ranger
- Posty: 3841
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 408s czyli Uacs
Podziwiam Cię, że chciało Ci się to wszystko za każdym razem obrabiać bo przecież zrobiłeś ileś wagonów. Szacunek.Wojtek_Kraków pisze: ↑20 cze 2023, 16:19Jasne, zrobię fotki.T_Domagalski pisze: ↑20 cze 2023, 15:59 Wojtek, a mógłbyś pokazać zdjęcie od podwozia? Jak rozwiązałeś kwestię ażurowej ramy i spodów zbiorników?
Ja jestem raczej zainteresowany zestawami do składania. Epoka IV, najlepiej a lub b.
Nie ma niestety ażurowej ramy Zdecydowałem się na taki krok gdyż podłoga jest pewnego rodzaju wzmocnieniem góry.
Największy problem druków 3d to niekontrolowane naprężenia a przez to wygięcia.
Ponieważ wypracowałem sobie swój sposób utwardzania druku na razie nie zauważyłem takiego problemu. Jednakże chuchając na zimne, wolę dokleić płytę podłogi by dodatkowo usztywnić konstrukcję.
Nawet myślałem przez chwilę o metalowej płycie.
Dodatkowo podłoga zakrywa kratownicę w środku.
Mniej więcej wygląda to tak:
20230508_180711.jpg
To jest jedną z poprzednich wersji.
Trochę pozmieniałem potem i podłoga wygląda tak
20230518_191325.jpg
Zbiorniki są puste od spodu.
Chce jeszcze zrobicnkilka małych zmian żeby łatwiej było ustawiać zbiorniki w linii ltakie małe pozycjonery).
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 408s czyli Uacs
Jasne nie ma problemu. Każdy wybiera najbardziej optymalne rozwiązanie dla siebie.T_Domagalski pisze: ↑20 cze 2023, 16:54 Dzięki za wyjaśnienia.
Nie wiem dlaczego, ale założyłem błędnie, że podwozie jest blaszkowe. Poczekam w takim razie, co zaproponuje Konrad.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1910
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 408s czyli Uacs
Dzięki za wyjaśnienia.Wojtek_Kraków pisze: ↑20 cze 2023, 16:19Nie ma niestety ażurowej ramy
[...]
Największy problem druków 3d to niekontrolowane naprężenia a przez to wygięcia.
Nie wiem dlaczego, ale założyłem błędnie, że podwozie jest blaszkowe. Poczekam w takim razie, co zaproponuje Konrad.
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 408s czyli Uacs
Jasne, zrobię fotki.T_Domagalski pisze: ↑20 cze 2023, 15:59 Wojtek, a mógłbyś pokazać zdjęcie od podwozia? Jak rozwiązałeś kwestię ażurowej ramy i spodów zbiorników?
Ja jestem raczej zainteresowany zestawami do składania. Epoka IV, najlepiej a lub b.
Nie ma niestety ażurowej ramy Zdecydowałem się na taki krok gdyż podłoga jest pewnego rodzaju wzmocnieniem góry.
Największy problem druków 3d to niekontrolowane naprężenia a przez to wygięcia.
Ponieważ wypracowałem sobie swój sposób utwardzania druku na razie nie zauważyłem takiego problemu. Jednakże chuchając na zimne, wolę dokleić płytę podłogi by dodatkowo usztywnić konstrukcję.
Nawet myślałem przez chwilę o metalowej płycie.
Dodatkowo podłoga zakrywa kratownicę w środku.
Mniej więcej wygląda to tak: To jest jedną z poprzednich wersji.
Trochę pozmieniałem potem i podłoga wygląda tak
Zbiorniki są puste od spodu.
Chce jeszcze zrobicnkilka małych zmian żeby łatwiej było ustawiać zbiorniki w linii ltakie małe pozycjonery).
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1910
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 408s czyli Uacs
Wojtek, a mógłbyś pokazać zdjęcie od podwozia? Jak rozwiązałeś kwestię ażurowej ramy i spodów zbiorników?
Ja jestem raczej zainteresowany zestawami do składania. Epoka IV, najlepiej a lub b.
Ja jestem raczej zainteresowany zestawami do składania. Epoka IV, najlepiej a lub b.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości