Cytat:
"Zbudowano by tez poludniowa linie obwodowa od linii radomskiej wzdluz ulicy Woronicza, przez Siekierki, Goclaw w rejon Olszynki Grochowskiej."
O tym nie miałem pojęcia!
Interesujące, a coś na temat reszty kraju?
Wiesz? Napisz proszę.
Dzięki.
Kolejowe rocznice
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Kolejowe rocznice
Jesli chodzi o WWK to wiadomo, ze do konca lat 40. zelektryfikowano by wszystkie trasy wylotowe z WWK do pierwszej duzej stacji wezlowej. Linie radomska wprowadzonoby na obecny przebieg, zamiast owczesnego tymczasowego. Zbudowano by tez poludniowa linie obwodowa od linii radomskiej wzdluz ulicy Woronicza, przez Siekierki, Goclaw w rejon Olszynki Grochowskiej. Przejazd w kierunku Gdanska bylby duzo szybszy, gdyz nie zostala by zniszczona i calkowicie rozebrana linia z Legionowa do Nasielska przez Skrzeszew i Wojtostwo, z ominieciem Nowego Dworu i Modlina, oddana do ruchu w 1939 roku. W Warszawie funcjonowalby ukonczony Dworzec Glowny w miejscu obecnego przystanku Warszawa Srodmiescie.Mariusz pisze:Zawsze mnie intryguje pytanie: jak nasza kolej by się rozwijała gdyby nie ta wojna?
Najprawdopodbniej juz jesienia 1939 roku skasowano by miejskie odcinki waskotorowek: jablonowskiej (Most -Wawer) i grojeckiej (Belwederska - Wilanow).
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Kolejowe rocznice
Zawsze mnie intryguje pytanie: jak nasza kolej by się rozwijała gdyby nie ta wojna?
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Kolejowe rocznice
Z jednodniowym opoznieniem, ale jednak.
15 grudnia 1936 roku uruchomiono zelektryfikowana trase Otwock - Warszawa - Pruszkow. Bylo to 70 lat temu. Elektryfikacja tej trasy pozwolila w pelni wykorzystac mozliwosci tunelu srednicowego, oraz znacznie ulatwila dojazd do Warszawy z okolicznych miejscowosci. Rok pozniej pociagi pod siecia zaczely docierac takze do Zyrardowa i Minska Mazowieckiego.
Do obslugi tych tras wykorzystano lokootywy elektryczne serii EL100 (po 1959 r. - EP01) i EL200, oraz EZT serii E91/92000 (od 1959 EW51).
75 lat temu powolano do zycia Muzeum Kolejnictwa. Jego dzialalnosc przerwala II wojna swiatowa. Muzeum powrocilo w 1972 roku umiejscowione w budynku powojennego Dworca Glownego przy Towarowej w Warszawie. Do dzis wegetuje w jego ruinie.
Krzysztof
15 grudnia 1936 roku uruchomiono zelektryfikowana trase Otwock - Warszawa - Pruszkow. Bylo to 70 lat temu. Elektryfikacja tej trasy pozwolila w pelni wykorzystac mozliwosci tunelu srednicowego, oraz znacznie ulatwila dojazd do Warszawy z okolicznych miejscowosci. Rok pozniej pociagi pod siecia zaczely docierac takze do Zyrardowa i Minska Mazowieckiego.
Do obslugi tych tras wykorzystano lokootywy elektryczne serii EL100 (po 1959 r. - EP01) i EL200, oraz EZT serii E91/92000 (od 1959 EW51).
75 lat temu powolano do zycia Muzeum Kolejnictwa. Jego dzialalnosc przerwala II wojna swiatowa. Muzeum powrocilo w 1972 roku umiejscowione w budynku powojennego Dworca Glownego przy Towarowej w Warszawie. Do dzis wegetuje w jego ruinie.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 20 gru 2006, 15:36 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości