Parowozy polskie do składów osobowych
Moderator: mod-Tabor
- wlodar
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Parowozy polskie do składów osobowych
Mam tego świadomość. Miałem na myśli jakąś tam bazę wyjściową, a nie gotowiec który można łatwo przerobić.
- Ranger
- Posty: 3850
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Parowozy polskie do składów osobowych
Przykro mi Cię rozczarować ale to nie jest takie proste jak się wydaje. Kocioł nie dość, że ma inny układ piasecznic i zbieralników pary to jeszcze ma inną średnicę.
Do tego dochodzi inny rozstaw kół, inny wózek przedni i półwózek pod budką. Pomost też do przeróbki. Budka maszynisty również.
W zasadzie jeśli to ma być model a nie malowanka to za parowozu można użyć koła + tender 34D44 o ile taki się trafi. BR01 raczej jeździły z 32D2. Takie Pm2 też były ale już raczej pojedyncze przypadki.
Piotrek Jako jedyny podjął się wykonania Pm2 z BR01 i chyba trochę w temacie utknął. Może napisać coś więcej.
-
- Posty: 236
- Rejestracja: 19 gru 2006, 19:35
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Parowozy polskie do składów osobowych
Taka ciekawostka stoi w Zagórzu na Podkarpaciu TKt48, pięknie odrestaurowana i zadbana lokomotywka
- piottrw
- Posty: 759
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Parowozy polskie do składów osobowych
Wszystkie parowozy które wyszły w oznaczeniu PKP były zatrudniane do prowadzenia pociągów osobowych lub pospiesznych. Do listy kolegów dodam Tr6 - z Jeleniej Góry nawet pośpiechy prowadził i Ty5, poza tym wspomniane TKt3 były z 2 nr, TKh1, OKl2, Ty2, Pm3, Ok1 -2 nr od Roco i jeden od tilliga i najnowsze piko - Tp1.
Na foto Tr6
Na foto Tr6
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Parowozy polskie do składów osobowych
Model bardzo fajny - a po udźwiękowieniu przez Artura (http://www.kolejowemodele.pl/kontakt/) dostał także "duszę". A na froncie (bowiem śmigał na kilku imprezach):
- mimo przygotowania (czyszczenie) musi się rozruszać... dobrze, jest go puścić na wolną jazdę przed rozkładem (bo w pierwszym ma zawsze kłopoty)
- jak ruszy to śmiga...
- do czasu kiedy nie ściągnie za dużo "syfu" i pod koniec dnia z epoką trzecią trzeba szukać podmianki.
Ale jest piękny i warto go mieć.
- mimo przygotowania (czyszczenie) musi się rozruszać... dobrze, jest go puścić na wolną jazdę przed rozkładem (bo w pierwszym ma zawsze kłopoty)
- jak ruszy to śmiga...
- do czasu kiedy nie ściągnie za dużo "syfu" i pod koniec dnia z epoką trzecią trzeba szukać podmianki.
Ale jest piękny i warto go mieć.
- Borczy
- Posty: 2328
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- MonsterSale
- Posty: 655
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Parowozy polskie do składów osobowych
Tam jest szwarc, mydło i powidło, ale fakt, że po ostrożnej lekturze da się coś wyłuskać. Dzięki Arturze
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10359
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Parowozy polskie do składów osobowych
A przeglądałeś TUMonsterSale pisze: ↑30 cze 2021, 22:03Jakie parowozy do składów osobowych (czyli pośpieszne i osobowe) ukazały się dotychczas w skali TT? Wiem o Ok1 (Tillig i 2x Roco) oraz Pm3. Było coś jeszcze?
- womo
- Posty: 2409
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Parowozy polskie do składów osobowych
A mi się podoba
W otoczeniu innych czajników z wagonami PKP schirmera wygląda super.
W otoczeniu innych czajników z wagonami PKP schirmera wygląda super.
- MonsterSale
- Posty: 655
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Parowozy polskie do składów osobowych
Racja, nity na łączeniach wiązarów wyglądają jak stare BTTB
- wlodar
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Parowozy polskie do składów osobowych
Nie wiem jak inni, ale jej nie wziąłem bo były b. podobne do TKt3, którą już miałem (ot, jedna oś wiązana mniej), poza tym wyglądała trochę jak z poprzedniej epoki (detale w większości wytłoczone razem z kotlem i przede wszystkim WIELKIE nity łączące blaszane wiązary). Może gdyby zrobili to wszystko bardziej filigranowo, to zbyt byłby większy. Cena też nie była jakaś okazyjna. Czy reflektory były oświetlone już nie pamiętam. TKh1 Tilliga jest piękna, OKl2 Schirmera toporna.
- womo
- Posty: 2409
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Parowozy polskie do składów osobowych
Był w tamtym roku na jebaju. Ale nie dodałem do obserwowanych i nie wiem za ile (i czy wogóle) poszedł.
A leżały po sklepach i nikt ich nie chciał ...
A leżały po sklepach i nikt ich nie chciał ...
-
- Posty: 1652
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Parowozy polskie do składów osobowych
Pewnie jeśli w dziale giełda dasz ogłoszenie i zaproponujesz odpowiednio wysoką kwotę to zdobędziesz
- MonsterSale
- Posty: 655
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Parowozy polskie do składów osobowych
No ale to już nie do zdobyciaBorczy pisze:Jeszcze gotowiec Okl2 Schirmera
- Borczy
- Posty: 2328
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Parowozy polskie do składów osobowych
Jeszcze gotowiec Okl2 Schirmera
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość