MarcinR 21 czerwca 2021 21:07 na Miniaturowy świat kolejek TT@FB napisał:
"Końcówka trzeciej epoki. Na DR, podobnie jak na PKP, tłum ludzi w przewozach. Długie składy są nie tylko w pociągach dalekobieżnych, ale i niektórych osobowych na liniach głównych. Kto ma własne auto ten jest gość. E42 z długim składem osobowym ok 15 wagonow typu REKO z Drezna do Zwickau. 1967r."
MarcinR 17 czerwca 2021 8:16 na Miniaturowy świat kolejek TT@FB napisał:
"Chyba najbardziej wypasiony skład w ruchu krajowym NRD jaki sympatyczne skutery 211ki prowadziły w swoim żywocie. StadtExpress Stoltera z Rostocku do Berlina. Kwiecień 1986r epoka czwarta. Jestem na etapie kompletowania pociągu. Jakby ktoś z kolegów miał na zbyciu, oczywiście używane, wagony Modista 210135 /210155 w ilości po dwie sztuki to chętnie przygarnę."
MarcinR 28 maja 2021 6:58 na Miniaturowy świat kolejek TT@FB napisał:
"Z serii model i oryginał. Tillig nr kat 02102 czyli seria 23 001. Oryginalna 23ka wyprodukowana w dwóch egz. w Elblągu w 1941r. Planowane 800szt które miały docelowo zastępować serie 38/Ok1 zostało anulowanie. Po wojnie obie sztuki oryginału zostały w NRD. Koleje DB oraz DR wyprodukowały serie swoich 23ek w 105ciu na zachodzie i 113tu na wschodzie egz. Takie niemieckie oelki. Natomiast dwa oryginały 001 i 002 z racji swojej liczby nie odegrały większej roli. Tillig wypuścił wersje z wiatrownicami dużymi w DR i DRG czyli nr kat 02100 /02101 oraz w krótkim czasie była dostępna wersja z małymi wiatrownicami 02102. Widziałem tą wersję w Modelmanii. Potem żałowałem że nie kupiłem. Model ten jak w oryginale miał zmieniony tender później nie jak z typowej 50ki ale na typ znormalizowany co serie 01. Oryginał 001 zakończył służbę w 1974r natomiast 002 szybciej w 1967r." 02102
MarcinR 28 maja 2021 21:35 na Miniaturowy świat kolejek TT@FB napisał:
"Z serii model w katalogu i oryginał. Tillig 02050 czyli nowa wersja serii 23/35. Stary model był symbolem tetetki od powstania. Wpierw Zeuke potem BTTB przez długie lata. Jakiś czas później wczesny Tillig podrasował ale praktycznie wiele się nie zmienił. W końcu model odszedł na emeryturę w zaciszu kolekcjonerów. Nowy prezentuje maszynę o nr 1061. Wyprodukowana w 1959r, a wycofana w 1975r. Jak na warunki DR seria długo nie jeździła. Wyparły diesle 110ki i 118ki 6osiowe. W monografii o tych maszynach jest też opis polskiej 23ki czyli Ol49. Jest również w formie żartu rysunkowego jadąca stara maszyna babcia która ledwie drepcze, a jej mechanik marzy o nowej młodej lokomotywie czyli 23ce tej powyżej." 02050
Typowe dla linii kolejowej nr 274 Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra domki dróżnika. Na zdjęciach model oraz dwa różne oryginały jako pierwowzory. W sumie na linii 274 jest takich domków znacznie więcej - większość ma już wymienione okna, część ma zmienioną funkcję niektórych pomieszczeń (np. okna WC/łazienki zamiast drzwi do wychodka lub komórki), niektóre są ocieplone i otynkowane całkowicie tracąc tym samym pierwotny wygląd, ale po bryle budynku i rozmieszczeniu okien można je jeszcze doskonale rozpoznać (no i oczywiście po tym, że stoją obok przejazdu kolejowego). Model w oryginale będzie można zobaczyć w Stacji Muzeum w Warszawie w dniach 4 czerwca - 6 czerwca bieżącego roku .
MarcinR 13 maja 2021 14:32 na Miniaturowy świat kolejek TT@FB napisał:
"Z serii model i oryginał. Elektryk BR 218 019 z czwartej epoki DR czyli Tillig 02450. Oryginał w ruchu od 1936r. Obecnie ma status loki muzealnej. W 1983r w ramach cyklu naprawczego otrzymała jasno zielone malowanie które prezentuje model. Jakby ktoś z kolegów miał na zbyciu ten model to chętnie przygarnę."
MarcinR 14 maja 2021 16:18 na Miniaturowy świat kolejek TT@FB napisał:
"Z serii model i oryginał. Tillig nr kat 02503 czyli BR 220 012. W eksploatacji od 1957r pierwsza szopa Hamburg. Wycofana w 1983r i sprzedana."
MarcinR 12 maja 2021 7:14 na Miniaturowy świat kolejek TT@FB napisał:
"Z serii model i oryginał. Znana wszystkim z BTTB Ludmiła. Skrócona z podwoziem NOHABa. Typowy koń roboczy starych makiet. Też byłem kiedyś w niej zakochany. Mój egzemplarz prawie szorował brzuchem po torach i rozjazdach. Potem jak kupiłem wersję Roco to już dla niej była szuflada. Oryginał 130 007 przyjęta na stan lokomotywowni Halle w 1971r. Wycofana z ruchu już jak br230 w 1994r. Natomiast fizyczna kasacja nastąpiła 3 lata później."
MarcinR 12 maja 2021 8:34 na Miniaturowy świat kolejek TT@FB napisał:
"Z serii model i oryginał. Znana wszystkim z BTTB 250ka. Jak kupiłem ją to była radością. W domu na torach zimny prysznic. Wersja powszechna 112 i rzadsza 245. Zdjęć oryginałów niestety nie posiadam z czwartej epoki. Br 250 112 w ruchu od 1980r. Wedle danych z 2016r nadal w eksploatacji. Drugi oryginał z nr 245 wejście do ruchu w 1984r. Wycofana w 2001r. Kasacja 3 lata później."
MarcinR 10 maja 2021 7:16 na Miniaturowy świat kolejek TT@FB napisał:
"Dla tych co lubią koleje DR. Mały dodatek do omówionego już udanego setu starszego Tilliga z końca trzeciej epoki czyli właściwie dwuset 01476 i 01477 oraz wagonu dodatkowego 13884. Nowy Tillig po sukcesie starego zrobił kontynuację z wczesnej epoki czwartej. Dla zbieraczy NRD wartość ma. Oryginał w tym malowaniu z wagonami E5 długo nie jeździł. Wytypowane były 3szt elektryków E11 z nr 032/35/36. Później skład został zastąpiony nowszymi piętrowymi wagonami które swego czasu wypuścił Kuehn wraz ze swoją warsja elektryka. Kilka fotek oryginału na trasie i w peronie. Skład przystosowany na ruch zmiennokierunkowy. Miejska kolej Lipska. Już w tamtym okresie w NRD niektóre regiony miały składy osobowe malowane inaczej jak tutaj w Lipsku. Również węzeł kolejowy Halle miał skład piętrowy długi w malowaniu czerwonym który oferował Kress a także znany z końca bttb klasyczna bipa w malowaniu kremowo niebieskim typu Rostock."
MarcinR 1 maja 2021 7:16 na Miniaturowy świat kolejek TT@FB napisał:
„Z serii model i oryginał. Tym razem modele w katalogu i ich odpowiedniki. Maszyny E44 ulubione reprezentujące stara szkołę budowy elektrowozów. Odpowiednik setu na fotce oryginału z czwartej epoki. Koleje DRG i DR oraz DB.”
Jest kilku miłośników patyczaków „starej szkoły”, pośród nich i ja: