BR94.5, Kuehn-modell
Moderator: mod-Tabor
- BarTTmań
 - Posty: 596
 - Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
 - Lokalizacja: Poznań
 - Kontakt:
 
Re: BR94.5, Kuehn-modell
Ja mam oryginalnego Kuehna, ale...Kuehn już nie żyje.
Może Roco wypuści inne malowania, albo my wrócimy do tematu sprzed 5-ciu lat: Tkw 2 PKP....
			
			
									
																
						Może Roco wypuści inne malowania, albo my wrócimy do tematu sprzed 5-ciu lat: Tkw 2 PKP....
- Adamczewski
 - Posty: 585
 - Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
 - Lokalizacja: Pomorskie/UK
 - Kontakt:
 
- ArturSchŁ
 - Administrator
 - Posty: 10976
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
 - Lokalizacja: Rumia
 - Kontakt:
 
Re: BR94.5, Kuehn-modell
Myślisz Kolego całkowicie nie biznesowo
Też ostatnio kupiłem BR80 (z nowego wypusku), od zawsze produkcja Roco, w kuriozalnie wielkim pudełku Roco.
Jednak BR94 to jest produkcja Kuehn, ich opakowania. Nawet jeśli obecnie Roco dodaje coś z bieżącej produkcji, to dopóki nie zejdą przejęte od Kuehn'a stany magazynowe, będą one sprzedawane.
Pudełka, wytłoczki itd. zamawia się w grubych tysiącach. szt., no i trzeba je skonsumować.
Bez sensu było by opracowywanie nowego (Rocowskiego) opakowania, gdy w magazynie są jeszcze postKuehnowe.
- Adamczewski
 - Posty: 585
 - Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
 - Lokalizacja: Pomorskie/UK
 - Kontakt:
 
Re: BR94.5, Kuehn-modell
Dziwne że w takim plastiku w stylu PIKO - nabyłem ostatnio dwie spalinówki od Roco i obie są w ogromnych jak na wielkość samej lokomotywy pudłach z wypełnieniem z gąbki.
- ArturSchŁ
 - Administrator
 - Posty: 10976
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
 - Lokalizacja: Rumia
 - Kontakt:
 
- 
				kbosak
 - Posty: 74
 - Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
 - Lokalizacja: Wrocław
 - Kontakt:
 
Re: BR94.5, Kuehn-modell
Od siebie dodam, że ten model ma bardziej filigranowe lecz wytrzymałe (dobry plastik lub drucik) orurowanie i wygląda lepiej w realu niż na zdjęciu. Pod tym względem niecoi lepsza od P8 tilliga, BR52 Reko czy nawet BR65 gutzolda.
Przeciętnei wykonany węgiel (tu liderem jest BR83 piko z jakiś naklejonym antracytem, niestety gruboziarnistym bo kawałki wielkości łopaty).
Największa wada: mimo że jeździ płynnie, chałasuje napęd na wstecznym. Niby taki fajny manewrowy, a dźwiękowo fatalnie. I brak czerwonych świateł jak i kombinacji manewrowej.
			
			
									
																
						Przeciętnei wykonany węgiel (tu liderem jest BR83 piko z jakiś naklejonym antracytem, niestety gruboziarnistym bo kawałki wielkości łopaty).
Największa wada: mimo że jeździ płynnie, chałasuje napęd na wstecznym. Niby taki fajny manewrowy, a dźwiękowo fatalnie. I brak czerwonych świateł jak i kombinacji manewrowej.
- MonsterSale
 - Posty: 715
 - Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
 - Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
 - Kontakt:
 
Re: BR94.5, Kuehn-modell
Nie tyle chodziło mi o jakość dźwięku co bardziej dobór dźwięków oraz ich zaprogramowanie. Np w momencie hamowania większość odgłosów znika i po chwili słychać dopiero krótki pisk. W BR65 nie ma tej sztuczności.
A trybiki po prostu słychać znacznie wyraźniej niż w większości innych moich lokomotyw.
			
			
									
																
						A trybiki po prostu słychać znacznie wyraźniej niż w większości innych moich lokomotyw.
- ArturSchŁ
 - Administrator
 - Posty: 10976
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
 - Lokalizacja: Rumia
 - Kontakt:
 
Re: BR94.5, Kuehn-modell
IMHO: Dźwięk jest zależny od użytego dekodera i oczywiście głośnika (oraz jego sposobu zainstalowania). Wsad dźwiękowy też się bardzo liczy.MonsterSale pisze: ↑30 kwie 2021, 13:02... tyle dźwięk nadal bezsprzecznie najlepszy w BR65 Gützolda.
Sam werk lokomotywy nie ma tu kompletnie wpływu na doznania dźwiękowe, chyba że ...zagłusza dźwięki z głośniczka.
- MonsterSale
 - Posty: 715
 - Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
 - Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
 - Kontakt:
 
Re: BR94.5, Kuehn-modell

Od dziś mam ją i ja - wersja z elriwy z dźwiękiem. O ile pod kątem wyglądu jest to jedna z lepszych lokomotyw, zwłaszcza pod kątem realizmu i szczegółów, o tyle dźwięk nadal bezsprzecznie najlepszy w BR65 Gützolda. No i dość głośno słychać trybiki napędu.
Niemniej cieszy oko.
- ArturSchŁ
 - Administrator
 - Posty: 10976
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
 - Lokalizacja: Rumia
 - Kontakt:
 
- wlodar
 - Posty: 1280
 - Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
 - Lokalizacja: Łódź
 - Kontakt:
 
Re: BR94.5, Kuehn-modell
Dodam jeszcze, że na youtube można znaleźć sporo filmików z tą lokomotywą.
			
			
									
																
						- piottrw
 - Posty: 831
 - Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Re: BR94.5, Kuehn-modell
Dzięki
			
			
									
																
						- wlodar
 - Posty: 1280
 - Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
 - Lokalizacja: Łódź
 - Kontakt:
 
Re: BR94.5, Kuehn-modell
Ja też nie zauważyłem jakichkolwiek problemów z wchodzeniem w łuki. Bardzo fajny tendrzak.
			
			
									
																
						- 
				gemol
 - Posty: 1055
 - Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
 - Lokalizacja: Radom
 - Kontakt:
 
Re: BR94.5, Kuehn-modell
Na łukach nie zwalnia.
			
			
									
																
						Sądzę, że jednak w większości zachowana była nadbudówka, co i tak przy ilości posiadanych egzemplarzy przez PKP nie ma znaczenia, gdyż znajdzie się kilka numerów odpowiadających niemal w pełni modelowi Kuehna. Warto też zwrócić uwagę, że niektóre egzemplarze nie miały drugiego zbieralnika, a zatem układ zaworów i orurowania był ciut inny niż w modelu.
- piottrw
 - Posty: 831
 - Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Re: BR94.5, Kuehn-modell
A jak jazda po łukach ?
Taka BR95 tilliga potrafi na 310 mm zastanowić się na małej prędkości przejadę czy nie ? A efekt jest taki że z jednego kierunku przejedzie ale z drugiego już ewidentnie zwalnia
			
			
									
																
						Taka BR95 tilliga potrafi na 310 mm zastanowić się na małej prędkości przejadę czy nie ? A efekt jest taki że z jednego kierunku przejedzie ale z drugiego już ewidentnie zwalnia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość