Zespół Arnold chce dać ci najwyższy priorytet.
Dziękujemy za cierpliwość, jaką okazujecie w ostatnich tygodniach. Z powodu Covid-19 i Brexitu doznaliśmy szeregu opóźnień, które skomplikowały dwustronny dialog z Wami, na którym bardzo nam zależy. Dziś sytuacja się odwraca, a my jesteśmy silniejsi niż dotychczas.
Do połowy marca wysyłki wrócą na właściwe tory i wszystko, co się spodziewało, zostanie przywrócone."
Link do katalogu nowości: "- Pełna lista wszystkich naszych nowości" [Tłumaczenie FB]
Kuehn modell & digital 1 marca 2021 12:55 poinformował (w uzupełnieniu publikacji katalogu) na FB:
"Drodzy Przyjaciele Modeli,
Również w tym roku chcielibyśmy przedstawić Wam jeszcze raz interesujące nowości z naszego programu modeli kolejowych.
W ciągu ostatnich 1,5 lat oprócz parowozu serii BR94.5 mogliśmy dostarczyć również całą rodzinę wagonów 2 i 3-osiowych Reko DR oraz środkowe wagony wejściowe Altenberger. Również zapowiadany już od dawna Ellok serii 111 stoi teraz u zadowolonych klientów.
W tym roku planujemy dostawy nowoczesnej lokomotywy Diesla ′′Effiliner 1600′′ (seria 753.6) i wagony silnikowe M152.
Nasze nowe formy 2021 okrążają istniejący asortyment i obejmują wariant BR84. 5 ze spawaną skrzynią wodną DR oraz Nurka (seria T48. 3) z lampami na czole.
Art. 31920 Parowóz BR84. 5 z spawanymi skrzynkami na wodę, okrągły dach, hamulec Riggenbach, DR, epoka IV. 33360 Diesellok seria 753 (ex. T48. 3) z lampami, czerwonymi / słoniowymi, CD, epoka V
Art. 33362 Diesellok seria 750 (ex. T48. 3) z lampami prostymi, czarno-żółtymi, Viamont, epoka V
Art. 33364 Diesellok seria 750 (ex. T48. 3) z lampami po prostu niebieskimi, CD Cargo, epoka V
Nowości kształtowe uzupełniają wiele ciekawych wariantów kolorystycznych.
Art. 31922 Parowóz BR84. 5 z rozkoszowanymi skrzynkami na wodę, DB, epoka IV
Art. 31634 Ellok serii 211, zielony, 6 wentylator pojedynczy, DR, epoka IV
Art. 31722 Ellok serii 242, lakier szparagowy, 4 podwójne wentylatory, DR, epoka IV
Art. 31732 Ellok serii E11, kolorystyka S-Bahn Lipsk, 4 podwójne wentylatory, DR, epoka III
Pasuje do tej lokomotywy w barwach Lipska S-Bahn, zestaw wagonów ′′ Altenberger ′′
Inne nowości dotyczą diesellok T48. 1 i ′′ prasa do pierogów ′′ (seria BR180/ 371).
Art. 32826 Ellok serii 180, czerwony, DR, epoka V
Art. 32922 Ellok serii 371, Koloryzacja Najbrt2, CD, Epoka V
Art. 32932 Ellok serii 371, czerwona / słoniowa z żółtym paskiem, CD, epoka V
Art. 32934 Ellok serii 371, czerwony / słoniowy, CD, epoka V Art. 32940 Ellok serii 371, ′′ Lok flagowy ", CD, epoka V
Art. 33418 Diesellok seria 751 (ex. T48. 1) zielony / beżowy, CD, epoka V
Art. 33420 Diesellok seria 749 (ex. T48. 1) niebieski / żółty, AZD Praha, epoka V
Art. 33422 Diesellok seria 749 (ex. T48. 1) czerwony / beżowy, CD, epoka V
Na życzenie wielu naszych klientów ponownie założyliśmy podwójne wagony stokowe w kolorze jelenia brązowym ′′ garnki musztardowe ′′ (kolorystyka pasująca do istniejących produktów) oraz podwójne wagoniki w kolorze miętowym zielonym.
Art. 41130 podwójne wagony sterujące DBmq, rehbraun, DR, epoka IV
Art. 41140 dwustopniowy wóz siedzący DBmu, Rehbrown, DR, Epoka IV
Art. Zestaw 51538 kotłów typu Uerdingen, Minol, żółty, druk reklamowy, DR, epoka IV
Nasze dekodery cyfrowe rodziny T125 zostały całkowicie przebudowane i wyposażone w RailCom, a teraz łącznie 6 wyjścia funkcjonalne. Powierzchnia bazowa dekodera została zmniejszona, a także nadaliśmy dekoderowi nową nazwę: T62!
Na koniec chcielibyśmy podziękować Wam, drodzy kolejarze modelu, za wsparcie i wiele konstruktywnych opinii na temat naszych produktów i życzymy Wam teraz dobrej zabawy z naszymi nowymi produktami!" [Tłumaczenie FB]
W katalogu na rok 2020 Arnold przedstawił 4 sety po 4 wagony Reko (str. 59-62).
Dziś na FB pokazał więcej szczegółów i (chyba) zachęca do składania zamówień.
Dwa zestawy z III Ep: DR (HN9509 i HN9510):
oraz dwa z IV Ep, DR (HN9511 i HN9512):
"Pod koniec lat 1950 DR miał w slużbie wiele rodzajów dwu / trzyosiowych wagonów osobowych, których wiek wynosił 30 lub więcej lat.
Wiele z nich zostało niemal całkowicie odnowionych w ′′programie rekonstrukcji", począwszy od 1959. roku. Efektem programu Reko są 2-osiowe lub 3-ośmiowe wagony pasażerskie, 3-osowe bagażowe i 3-osiowe pocztowe.
Można je było spotkać na prawie wszystkich liniach Deutsche Reichsbahn do końca lat 80 / początku lat 90"
Węglarki tak jak napisał Pamelar, pochodzą jeszcze z kolei KKStb, na PKP były już przed 2 wojną, część pochodziła z zarządu KKStb, część otrzymaliśmy w ramach reparacji z kolei MAV, a także nowe z fabryk węgierskich. Większość kolei z rodowodem KKStb użytkowała takie węglarki, stąd spora ich ilość również po II wojnie w tej części europy, a także u nas.
"371" która ma się ukazać dzięki firmie Kuehn prowadziła BWE i jest alternatywą dla Taurusa IC (a także dla tej samej serii w malaturze DB czy Ludmił, które te składy prowadziły)
Wydaje mi się, że to opracowanie Pana Krzysztofa Koja.
Te wagony mają rodowód K.K. St. B, budowane w Czechosłowacji przed wojną. Zostały wcielone do różnych zarządów po wojnie. Były obecne na PKP.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2021, 22:19 przez pamelar, łącznie zmieniany 1 raz.
pamelar pisze: ↑02 mar 2021, 10:00Zestaw przygotowany dla AMC.
A czy te wagony rzeczywiście u nas jeździły, czy to fikcja? Pytam, bo byłbym zainteresowany jednym zestawem. No i dlaczego budka jest niemal ślepa? To jakaś wojenna konstrukcja?
to 1:160 czyli N ale zabawny jest cytat z opisu platform: ARNOLD HN6421 RENFE, 2-częściowy zestaw 2-osiowy płaski wózek, szara wątroba, załadowany z 2 pojemnikami Central Lechera Asturiana, Period IV rolka
popili że tak wątroba zszarzała?