Można by się było pokusić o zamontowanie nowej płytki z dekoderem - tylko tam jest strasznie mało miejsca, jeśli masz jakieś doświadczenie z tą lokomotywką to chętnie wysłucham podpowiedzi. Co do samej płytki to wydaje mi się że może być to cała rama tak jak widać na drugim zdjęciu, płytka jest w pionie przyklejona do ramki i przylutowana. Jeśli masz to podeślij wykaz części. Napisze też do AMC i zobaczymy czy warto w to inwestować, bo może się okazać że element będzie droższy od całej lokomotywy
Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
zibi33
- Posty: 230
- Rejestracja: 19 gru 2006, 19:35
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 11045
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
zibi33
- Posty: 230
- Rejestracja: 19 gru 2006, 19:35
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Piszę tutaj, tak aby nie powielać wątków a sprawa dotyczy BR89. Jak widać rozebrałem kupioną niedawno uszkodzoną lokomotywkę i faktycznie ma drobne wady w płytce pcb, niestety była troszkę przegrzana lub zastosowano zbyt wysokie napięcie w analogu, tu pojawia się moje pytanie, czy można dokupić samą płytkę pcb lub posiada ktoś schemat tak aby można było sprawdzić jakie elementy są uszkodzone - jeśli taka opcja się nie uda to przerobię na analog
i będzie jako mała manewrowa lokomotywa analogowa
Schemat samego układu mam z datasheet , reszta to niewiadoma, chyba że ktoś rozbiera swoją do czyszczenia i uda mu się coś odczytać na elementach smd 
-
romanpumas
- Posty: 1036
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Jest odpowiedź na pw.Dzięki.PKP też jest do kupienia.
-
romanpumas
- Posty: 1036
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Tak w AMC leży na półce w secie a mi chodzi o samą lokomotywę.
- womo
- Posty: 2504
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
W secie jest. Chyba w AMC widziałem ...
-
romanpumas
- Posty: 1036
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Czy ktoś już widział w sprzedaży wersję DRG?
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2112
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
W rzeczywistości w stawidle Allana-Tricka wszystkie elementy (drążek wstecz, drążek naprzód oraz jarzmo) powinny poruszać się niezależnie na dwóch mimośrodach. Tillig zrobił spore uproszczenie, scalając je w sztywny trójkąt i osadzając na jednej korbie... Aby tylko coś tam się ruszało, choć kompletnie bez kinetycznego sensu...wicy pisze:...porusza się tylko przy jeździe w przód, w tył nie. Na drugim boku ten element działa przeciwnie. Czy tak macie i czy tak powinno być?
Brak ruchu tego elementu na twoim filmie jest spowodowany za dużymi luzami na tej fejkowej korbie. W jedną stronę luz całkowicie "kasuje" mimośrodowość korby. Musiałbyś jakoś ograniczyć ten luz, ale wtedy całość może przestać działać poprawnie...
- wicy
- Posty: 1711
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Światła manewrowe palą się "po skosie".
A mam inne pytanie. Ten element: porusza się tylko przy jeździe w przód, w tył nie. Na drugim boku ten element działa przeciwnie. Czy tak macie i czy tak powinno być?
https://youtu.be/CsAdeRCmfaI
A mam inne pytanie. Ten element: porusza się tylko przy jeździe w przód, w tył nie. Na drugim boku ten element działa przeciwnie. Czy tak macie i czy tak powinno być?
https://youtu.be/CsAdeRCmfaI
-
Century
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 lut 2016, 08:32
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Mam pytanie do posiadaczy tej Tkh1 czy światła manewrowe (Tb1) palą się wam po jednej stronie czy po przeciwnych jak się je załączy. Teoria mówi ze powinna palić się tylko po jednej stronie - przynajmniej do tej pory tak sądziłem, ale może ktoś bardziej obeznany to sprostuje.
Jeszcze takie moje spostrzeżenie jeśli chodzi o wartość CV dla klawiszy funkcyjnych:
Zapalenie świateł manewrowych to wartość 64 a jest 16, natomiast spowolnieni 16 a jest 32
Zresztą do F3 fabrycznie przypisane jest wartość 80 czyli (64+16) natomiast 32+16 jakoś tej wartości nie chce dać
Jeszcze takie moje spostrzeżenie jeśli chodzi o wartość CV dla klawiszy funkcyjnych:
Zapalenie świateł manewrowych to wartość 64 a jest 16, natomiast spowolnieni 16 a jest 32
Zresztą do F3 fabrycznie przypisane jest wartość 80 czyli (64+16) natomiast 32+16 jakoś tej wartości nie chce dać
-
adrian pander
- Posty: 465
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Zapraszam do Krakowa będzie kursował na makiecie.
- piottrw
- Posty: 842
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
nic nie schodzi, tak się światło lampy odbiło. A sam wiązar jest metalowy. reszta tworzywo.
- wicy
- Posty: 1711
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
W tym świetle, w tym ujęciu i perspektywie, wszystko wygląda OK, ale na foto z modelarstwo.info wiązar wygląda jakby już z niego farba schodziła.
- piottrw
- Posty: 842
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Złudzenie, nie mam teraz jak zrobić zdjęcia w świetle dziennym.
Fotki w świetle sztucznym
Fotki w świetle sztucznym
- wicy
- Posty: 1711
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Pozwolę sobie na link do innego forum i zapytam z przerażeniem - lokomotywa sztuka nówka i już tak ma zjechany wiązar? To złudzenie optyczne, czy złudzenie jakości?piottrw pisze:http://forum.modelarstwo.info/attachmen ... pg.521233/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości