Przystanek Włoszczowa Północ

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2213
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Przystanek Włoszczowa Północ

Post autor: oelka »

Charakterek pisze:Warka - Radom też nie za różowo jest. I do tego jeden tor. Wstyd!
W ubieglym roku krazyly pomysly o modernizacji linii Warszawa-Radom z budowa drugiego toru od Warki, ale na razie ucichlo.
Ale przynajmniej dwupasmówkę robią, pociągi się wloką koło 2 godzin (100 km), to przynajmniej samochodem da się szybciej radę.
Od Bialobrzegow do Janek tak. A potem i tak odstoisz swoje w korku do Lopuszanskiej.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Przystanek Włoszczowa Północ

Post autor: Charakterek »

Warka - Radom też nie za różowo jest. I do tego jeden tor. Wstyd! Ale przynajmniej dwupasmówkę robią, pociągi się wloką koło 2 godzin (100 km), to przynajmniej samochodem da się szybciej radę.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2213
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Przystanek Włoszczowa Północ

Post autor: oelka »

Charakterek pisze:W związku ze stanem tej linii to wagony chyba będą ciągnięte przez zaprzęgi konne...
Jak na razie to ozyja zapewne kolejne ET22 ze Skarzyska. (Zdobycie zaprzegu konnego w Polsce nie jest taka prosta sprawa...). Jesli chodzi o stan linii to najgorzej prezentuje sie odcinek miedzy Piasecznem a Okeciem. A najlepiej miedzy Piasecznem a Zalesiem. W tym roku powinni sie wziac za prace miedzy Okeciem a Warszawa Zachodnia, gdzie za pieniadze UE ma byc prowadzona modernizacja i budowa polaczenia do MDL Okecie.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Przystanek Włoszczowa Północ

Post autor: Charakterek »

oelka pisze: W zwiazku z deficytem EZT w KM, na linii Warszawa - Radom mozna spodziewac sie kolejnych obiegow prowadzonych skladami wagonowymi.

Krzysztof
W związku ze stanem tej linii to wagony chyba będą ciągnięte przez zaprzęgi konne...
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2213
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Przystanek Włoszczowa Północ

Post autor: oelka »

maciej_kolej pisze:Teraz jadąc do Włoszczowej i ni etylko nie wolno palić - tytoniu ;)

Nowe połączenia znalazły się także w ofercie PKP Intercity. Wraz z nowym rozkładem jazdy w pociągach typu Intercity zaczął obowiązywać całkowity zakaz palenia.

Spółka poinformowała także, dotychczasowy podział na przedziały dla palących i niepalących nadal obowiązuje w pociągach ekspresowych i pociągów kategorii TLK.

Jak widac podczas podrozy do Wloszczowej i Wloszczowej Polnoc palic bedzie mozna. Pociagi klasy IC tam sie nie zatrzymuja.

Według Donaty Nowakowskiej z Kolei Mazowieckich, aby zapewnić połączenia pasażerom spoza Mazowsza spółka ma prowadzić przewozy również poza granicami woj. mazowieckiego, m.in. na terenie woj. świętokrzyskiego (trasa Szydłowiec-Skarżysko Kam.), łódzkiego (trasy do Skierniewic i Łowicza), lubelskiego (trasy Zajezierze- Dęblin i Radomyśl-Łuków i Mika-Dęblin) oraz warmińsko-mazurskiego (trasa Mława-Działdowo).

Pociagi do Skierniewic i Lowicza nie sa zadna nowoscia. Wiec czym tu sie chwalic?
Szkoda, ze nie prowadza zadnych pociagow na linii Plock- Kutno, gdzie PR zlikwidowaly wszystkie pociagi osobowe. Ostal sie jeden pospieszny jadacy z Poznania. Zreszta Plock-Sierpc to tez bylo by ciekawe polaczenie, zwlaszcza, ze szynobusy KM nie sa bardzo mocno wykorzystane.
Problem linii Plock-Kutno polega na tym, ze Plock jest na Mazowszu, a Kutno w wojedztwie Lodzkim.
W zwiazku z deficytem EZT w KM, na linii Warszawa - Radom mozna spodziewac sie kolejnych obiegow prowadzonych skladami wagonowymi.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3238
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Przystanek Włoszczowa Północ

Post autor: Maciej »

Teraz jadąc do Włoszczowej i ni etylko nie wolno palić - tytoniu ;)
Nie wolno palić w pociągach PKP Intercity
Od niedzieli obowiązuje nowy rozkład jazy na kolei. Zmiany objęły m.in. pociągi spółek PKP Przewozy Regionalne i PKP Intercity. W tej drugiej spółce zaczął obowiązywać całkowity zakaz palenia.
Jak podkreślają przewoźnicy, przy układaniu nowego rozkładu jazdy zostały wzięte pod uwagę głosy podróżnych, którzy przez cały rok mogli przesyłać swoje uwagi dotyczące kursowania pociągów m.in. pocztą elektroniczną oraz badania marketingowe.

PKP Przewozy Regionalne uruchomiły kilkadziesiąt nowych połączeń lokalnych. Jednocześnie kursowanie około 200 dotychczasowych pociągów tej spółki nie jest jeszcze przesądzone; kolej uzależnia ich utrzymanie od decyzji samorządów województw o dofinansowaniu tych przewozów.
W sumie w rozkładzie jazdy 2006/2007 spółka PKP Przewozy Regionalne uruchomiła ponad 3200 pociągów, w tym 2722 pociągi regionalne, 333 pociągi międzywojewódzkie krajowe, 146 pociągów w komunikacji przygranicznej i 38 pociągów międzynarodowych.

Marek Nitkowski z zarządu PKP PR powiedział dziennikarzom, że choć dostawcy usług dla PKP ostatnio podnoszą ceny to PKP PR "bardzo ostrożnie" będą zastanawiać się nad podwyżką cen biletów.

Nowe połączenia znalazły się także w ofercie PKP Intercity. Wraz z nowym rozkładem jazdy w pociągach typu Intercity zaczął obowiązywać całkowity zakaz palenia.

Jak wyjaśniła rzeczniczka prasowa spółki Adrianna Chibowska, wprowadzenie zakazu palenia w jednej kategorii pociągów zostało wymuszone przez podróżnych.

Z ankiety przeprowadzonej przez przewoźnika wśród pasażerów wynika, że 75 proc. pytanych popiera ten zakaz, a tylko 13 proc. pasażerów wybiera miejsca dla palących. Badania wykazały także, że 9 proc. palaczy dokonuje rezerwacji miejsc w przedziałach dla niepalących.

Spółka poinformowała także, dotychczasowy podział na przedziały dla palących i niepalących nadal obowiązuje w pociągach ekspresowych i pociągów kategorii TLK.

Od niedzieli również Koleje Mazowieckie wprowadziły nowy rozkład jazdy. W sezonie 2006/2007 przewoźnik ten wprowadził osiem nowych połączeń na trasie z Warszawy-Wileńskiej do Małkini. Zmniejszyła się natomiast liczba połączeń na trasie Warszawa Zachodnia-Dęblin i Warszawa Zachodnia-Łuków. W wyniku tych zmian liczba pociągów Kolei Mazowieckich wzrosła z 652 do 656.

Według Donaty Nowakowskiej z Kolei Mazowieckich, aby zapewnić połączenia pasażerom spoza Mazowsza spółka ma prowadzić przewozy również poza granicami woj. mazowieckiego, m.in. na terenie woj. świętokrzyskiego (trasa Szydłowiec-Skarżysko Kam.), łódzkiego (trasy do Skierniewic i Łowicza), lubelskiego (trasy Zajezierze- Dęblin i Radomyśl-Łuków i Mika-Dęblin) oraz warmińsko-mazurskiego (trasa Mława-Działdowo).

[glow=yellow]Żródło Onet.pl[/glow]
Ostatnio zmieniony 10 gru 2006, 18:25 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3238
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Przystanek Włoszczowa Północ

Post autor: Maciej »

A królem tego regionu będzie Lord Farquad ;)
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Przystanek Włoszczowa Północ

Post autor: Charakterek »

Obrazek
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2213
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Przystanek Włoszczowa Północ

Post autor: oelka »

miki pisze:A właśnie że w Modlinie
W Modlinie jest planowana budowa lotniska dla tanich linii lotniczych. Sprawa sie ciagnie, bo lotniskiem maja zarzadzac Polskie Porty Lotnicze, ktore nie moglo sie dlugo dogadac z Agencja Mienia Wojskowego w kwestii podzialu udzialow w spolce. Dodajmy jeszcze ze PPL jest miejscem gdzie wyladowala duza grupa spadochroniarzy z... Zarzadu Drog Miejskich w Warszawie, na czele z ex dyrektorem Tomaszem Szawlowskim.
Podobno PPL dogadalo sie juz z AMW w kwestiach finansowych, wiec moze inwestycja wreszcie ruszy z miejsca.
Natomiast budowa lotniska miedzynarodowego odciazajacego Okecie jest odrebna sprawa, ktora caly czas nie jest roztrzygnieta. To lotnisko moze zostac zbudowane zarowno w Mszczonowie, jak i w Modlinie.
I jeszcze troche historii:
W latach 70 planowano budowe lotniska miedzykontynentalnego. W zaleznosci od przyjetego planu rozwoju Warszawy przewidywano taka inwestycje w Zlotoklosie na poludnie od Warszawy lub we Wronie niedaleko Modlina. Poniewaz wygrala opcja rozbudowy pasma polnocnego (Tarchomin, Legionowo, Nowy Dwor) lotnisko mialo byc budowane we Wronie. Jednak na przyjeciu planu rozwoju sie skonczylo. Nie powstalo ani lotnisko, ani wielkie pasmo blokowisk miedzy Tarchominem a Nowym Dworem Mazowieckim.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Przystanek Włoszczowa Północ

Post autor: miki »

oczywiście dla wodnosamolotów, bo dla oszczędności połączy się je z zalewem rekreacyjnym, lepiej niż na Rivierze, lądowanie od razu na plaży

a Jagieliński - no coż, wreszcie postawił na niewłaściwego konia, najpierw siłował się z Kulczykiem, który obstawiał solidnie Sochaczew ( solidnie oznacza prewencyjny zakup kilku tysięcy ha) a potem karta się odwróciła i bęc. Nowa ekipa ma interesy z drugiej stony warsiawki
Ostatnio zmieniony 10 lis 2006, 17:51 przez miki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10812
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Przystanek Włoszczowa Północ

Post autor: ArturSchŁ »

miki pisze:... że w Modlinie .... że lotnisko fizycznie już tam jest, natomiast pod Mszczonowem leżą pola syna byłego wicepremiera Jagielińskiego,
To o czym piszesz najdobitniej świadczy o tym , że lotnisko powstanie w .... Włoszczowie Północ !!
:evil:
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Przystanek Włoszczowa Północ

Post autor: miki »

A właśnie że w Modlinie - choćby dlatego niegłupio, że lotnisko fizycznie już tam jest, natomiast pod Mszczonowem leżą pola syna byłego wicepremiera Jagielińskiego, nabyte w celu odsprzedania pod lotnisko po odpowiedniej cenie.....
W dodatku kolej do Modlina jest - linia którą wożono paliwo na lotnisko wojskowe i są plany użycia jej do obsługi portu. Zdaje się nawet, że nie jest w jakimś opłakanym stanie
Awatar użytkownika
Fantomas
Posty: 705
Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Przystanek Włoszczowa Północ

Post autor: Fantomas »

Lotnisko to będzie pewnie w Mszczonowie, a nie w Modlinie. Ale i w tym wypadku zabraknie torów.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3238
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Przystanek Włoszczowa Północ

Post autor: Maciej »

No własnie, mogli wydac 3 mln plnów na zalążek dworca w Modlinie, przecież do portów lotniczych najlepiej dostać się koleją. I jeżeli za kilkanascie lat powstanie tam port lotniczy to pewnie nasi "geniusze" zaczną drapac się po głowie jak poprowadzić tam kolej :lol:
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Przystanek Włoszczowa Północ

Post autor: Mariusz »

Warto dodac tutaj Krzyśku o planach budowy linii kolejowej począwszy od Sochaczewa przez Wyszogród-Płock-Włocławek-Inowrocław i dalej modernizowaną linią do Drawskiego Młyna aby miec dodatkowe połączenie Warszawy ze Szczecinem.
Co do CMK-północ, to był jeszcze wariant pójścia na wprost przez Kampinos do Modlina.
Tam przy okazji miano zahaczyc o planowane lotnisko.
Tymczasem lotnisko ma byc, a CMK nie :(
Oj byłoby troszkę więcej km torów :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość