
Tory (odcinki izolowane)
Moderator: mod-Elektryka i DCC
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Tory (odcinki izolowane)
O, i koszt minimalny takiego rozwiązania. 

Ostatnio zmieniony 31 paź 2006, 22:39 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Tory (odcinki izolowane)
Oczywiście że się da:BarTTek pisze:Dzięki za dobre rady ale czy da się to zrobić jakimiś domowymi sposobamibo nie mam na stanie takowych przekaźników

odcinek nie załączony

odcinek załączony
100% odporności na brak zasilania

Ostatnio zmieniony 13 lut 2010, 09:04 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Tory (odcinki izolowane)
Dzięki za dobre rady ale czy da się to zrobić jakimiś domowymi sposobami
bo nie mam na stanie takowych przekaźników 


- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Tory (odcinki izolowane)
Dokładnie jak poprzednik pisał.BarTTek pisze:Nie chciałbym tworzyć niepotrzebnego topicu to tu się zapytam- jak zrobić takie cuś: włączam sobie odcinek izolowany za pomocą klawiaturek (mam je wydzielone tak że muszę podnieść dwa klawisze dla dwóch szyn) i w momencie podłączenia chciałbym aby zapalała sie dioda niezależnie od napięcia na torach. Jak to zrobić i czy w ogóle się da?
Musisz zmienić logikę: przyciskami włączasz diody i przekaźnik, a przekaźnik dopiero włącza prąd do torów. Wtedy będzie to działało niezależnie od napięcia podawanego na tory. Nawet przy 0V.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2010, 09:04 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Tory (odcinki izolowane)
Przekaźniki, nawet te najprostsze BTTB Ci pomogą. Szukałem jakiegoś konkretnego skanu, znalazłem troszkę inny ale górny rysunek odpowiada na Twoje pytanie.
Pozdrowienia dla Was wszystkich, Maciek

Pozdrowienia dla Was wszystkich, Maciek

Ostatnio zmieniony 13 lut 2010, 09:03 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Tory (odcinki izolowane)
Nie chciałbym tworzyć niepotrzebnego topicu to tu się zapytam- jak zrobić takie cuś: włączam sobie odcinek izolowany za pomocą klawiaturek (mam je wydzielone tak że muszę podniesć dwa klawisze dla dwóch szyn) i w momencie podłączenia chciałbym aby zapalała sie dioda niezależnie od napięcia na torach. Jak to zrobić i czy wogóle się da?
-
- Posty: 440
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
- Lokalizacja: wlkp
- Kontakt:
Re: Tory (odcinki izolowane)
Tego już się nie da zrealizować. Podobnie jak przy składzie z lokiem. Jeżeli pchasz wagony to nie ma cudu nie zatrzymają się przy peronie w tym samym miejscu gdy je ciągniesz. Nawet w DCC przy zastosowaniu ABC też tego nie uzyskasz przy jednym odcinku izolowanym. Można by się pokusić o dwa i w zależności czy pchamy czy ciągniemy hamować na różnych odcinkach.ArturSch pisze:Pamiętaj, że ICE musi się zachowywać identycznie w obie strony (pchany i ciągnięty)...jak Desiro
Teraz przy zasileniu ICE tylko przez jedna głowicę przynajmniej w jednym kierunku będzie ok. Przy firmowym rozwiązaniu nie da się tego w ogóle zrealizować.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2010, 09:02 przez Cobrix, łącznie zmieniany 2 razy.
- myszka
- Posty: 299
- Rejestracja: 27 wrz 2006, 21:35
- Lokalizacja: Rumia Janowo
- Kontakt:
Re: Tory (odcinki izolowane)
ArturSch bym wolał DCC ale u mie krucho z kasą, więc niestety jestem zmuszony do sterowania analogowego, a co do ICE to nie będę miał, bo jest za nowoczesne do mojej makiety. Moja makieta to ma być wieś
. A co do izolacji to zaizoluje chyba tylko 2 odcinki stacyjne i 1 szlakowy kupię 3 zasilacze i 3 tory startowe co o tym sądzicie?

Ostatnio zmieniony 13 lut 2010, 09:00 przez myszka, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10871
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Tory (odcinki izolowane)
Pamiętaj, że ICE musi się zachowywać identycznie w obie strony (pchany i ciągnięty)Cobrix pisze:Napedzana glowica poprawnie zachowuje sie na odcinku izolowanym i juz.


-
- Posty: 440
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
- Lokalizacja: wlkp
- Kontakt:
Re: Tory (odcinki izolowane)
Nie jeżeli odlutuje mu ten biegun z Dummy od sprzęguArturSch pisze:Zwróć uwagę, że jak założysz dodatkowe blaszki, to ICE przez odcinek izolowany po prostu ...przejedzie, tzn w ogóle go nie zauważyMoże właśnie dlatego Tillig odstąpił od instalowania obu blaszek w głowicy

Dekoder prąd dostanie bo założę w obydwu głowicach blaszki zbierające prąd.
Jedynie z oświetleniem wagonów będzie kłopot, ale myślę, że jak odlutuje połączenie na ostatnim sprzęgu przed głowicą z silnikiem będzie ok.
Jak nie ma oświetlenia to w ogóle nie ma problemu. Jedyny powód, dla którego Tillig tak to wymyślił, to chyba kwestia sprawdzenia czy skład jest kompletny. Przy tym rozwiązaniu nie można ruszyć składem z jedną głowicą. Ale w H0 inni producenci tym się nie przejmują więc nie wiem dlaczego akurat Tillig się na to uparł. Zasilasz obydwie głowice i nie ciągniesz przewodów w środku i nie ma kłopotu. Napędzana głowica poprawnie zachowuje się na odcinku izolowanym i już. Mam nadzieje ze poprawi to tez jej zachowanie w DCC.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2010, 08:59 przez Cobrix, łącznie zmieniany 3 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10871
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Tory (odcinki izolowane)
Zwróć uwagę, że jak założysz dodatkowe blaszki, to ICE przez odcinek izolowany poprostu ...przejedzie, tzn wogóle go nie zauważyCobrix pisze:Ze uklad jest do bani wyszlo takze przy DCC i juz w weekend zajme sie jego przerobka.


-
- Posty: 440
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
- Lokalizacja: wlkp
- Kontakt:
Re: Tory (odcinki izolowane)
To wszystko zalezy od ukladu torow. I co kto chce uzyskac.Charakterek pisze:Ale! Jak podasz czerwone na semaforze, zatrzymasz pociąg pod semaforem i zmienisz kierunek jazdy, to pociąg spod tego semafora zwieje jadąc do tyłu! Zatem te diody to chybiony pomysł!
Wystarczy jeszcze jeden przelacznik na odcinku zasilajacym z dioda.
Jezeli operuje tylko w jednym kierunku to zostawiam odcinki zasilone przez diode. Jezeli po zatrzymaniu mam ochote na zmiane kierunku a chce zostawic loki pod semaforem to przelaczam hebelek i wtedy odcinek jest na stale niezasilony (sterowany przez sygnal z semafora) i lok stoi.
U siebie mialem 3 "tryby" pracy:
1. Odcinki pod semaforem zasilone przez diody - jazda odbywa sie tylko w jednym kierunku.
2. Odcinki nie zasilane przed diody - jazda mozliwa w obu kierunkach loki nie zbiegaja spod semaforow.
3. Wszystki odcinki zasilone bezposrednio z trafo - bez wzgledu na to co pokazuja semafory jazda manewrowa mozliwa w obu kierunkach.
I nie bylo to ani bez sensu, ani chybione i calkowicie spelnialo moje potrzeby w przypadku zasilania analogowego wiec nie bylbym tak dosadny w ocenie tego rozwiazania.
Oczywiscie ICE to inna bajka wynikajaca z chorego moim zdaniem ukladu zasilania zastosowanego przez Tilliga (prad brany przez dwie glowice). Ze uklad jest do bani wyszlo takze przy DCC i juz w weekend zajme sie jego przerobka. Co prawda wtedy i tak pozostanie problem przy jezdzie "do tylu".
Takie sa ograniczenia analogu i trudno to przeskoczyc. Ja sterujac lokami nigdy nie "ruszalem z kopyta" spod semaforow. Odcinki izolowane sluzyly mi do wyhamowania loka a potem i tak zawsze dawalem na trafo 0 i po podniesieniu semafora powoli zwiekszalem napiecie. W przypadku nowych lokow z masami kinetycznymi nie ma juz stawania w miejscu.
Wnioskuje ze pytajacy to mlody czlowiek wiec pewnie nie dysponuje wlasnymi duzymi funduszami. Cyfrowka to jednak spory wydatek.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2006, 16:56 przez Cobrix, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10871
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Tory (odcinki izolowane)
TakCharakterek pisze:Zaletą jest, że przy dojechaniu do czerwonego pociąg zatrzyma się automatycznie.



To tak tylko na początku wygląda. Jak Twoja makieta będzie miała więcej stacji i torów przy peronach, to ilość kabli, przekaźników i takiego tam badziewia pod deską, zmieni Twoje zdanie. Dla jednego, dwóch składów, 2-3 rozjazdów ..to TAK.myszka pisze:DCC jest drogie i jeszcze dekodery do tego na taką przyjemność trzeba mieć masę pieniędzy.
Jeszcze jedno ! Odcinki izolowane są najczęściej na jednym tylko torze i np Desiro, albo ICE zatrzymuje się dopiero końcem składu.
A dwa Desiro spięte razem



A skład piętrusów PCHANY



Ostatnio zmieniony 19 paź 2006, 16:45 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 9 razy.
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Tory (odcinki izolowane)
Pomysł dobry.... ale go musisz połączyć z podzieleniem stacji na odcinki izolowane. Całej stacji. Tak abyś nie dawał napięcia w drugą stronę, o ile rzeczywiście nie chcesz zabrać lokomotywy spod tego czerwonego semafora.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Tory (odcinki izolowane)
Z tą diodą to jest tak: Owszem, jak podam czerwone pociąg nie zatrzyma się. Ale! Jak podasz czerwone na semaforze, zatrzymasz pociąg pod semaforem i zmienisz kierunek jazdy, to pociąg spod tego semafora zwieje jadąc do tyłu! Zatem te diody to chybiony pomysł!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości