merry pisze:Dwa żółte kable z obrotnicy (normalnie przeznaczone do zasilania) łączę z modułem pętlowym (np MP02) a tenże z drugiej strony z pozostałym systemem torowym. Czy tak?
Tak
merry pisze:A co z odcinkami torów w lokomotywowni czyli po drugiej stronie pomostu (opisuję sytuację gdy obrotnica stanowi przedsionek lokomotywowni wachlarzowej). Czy muszę do nich podpiąć zasilanie (jak wynika z rysunku Lenza)? Jeżeli tak, to jak?
Standardowym rozwiązaniem jest podłączenie ich normalnie do zasilania.
Ale widziałem jedno takie rozwiązanie, że tory do lokomotywowni były zasilane z obrotnicy, czyli tylko wtedy, gdy była ustawiona na dany tor.
Plusy:
- tory pozostałe do lokomotywowni nie były zasilane, co powodowało, że ogólne zapotrzebowanie na energię na makiecie było niższe, bo lokomotywy odstawione nie pobierały go.
- nie można było wjechać lokomotywą na obrotnicę, jak była źle ustawiona
Minusy:
- lokomotywy odstawione nie świeciły światłami, nie grała muzyczka itp
- nie można było ruszać lokami w lokomotywowni