Historia TeTetki

Cała reszta o naszej skali

Moderator: mod-Ogółem

Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2218
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Historia TeTetki

Post autor: oelka »

Za to w latach 60. XX wieku modele Zeukego i Rokala pod względem wykonania szczegółów wyprzedzały innych producentów w pozostałych wielkościach modelarskich.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1284
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Historia TeTetki

Post autor: wlodar »

Wszystko się zgadza, co nie zmienia faktu, że część modeli była zaprojektowana po prostu groteskowo. Na przełomie lat 70-tych i 80-tych zbierałem też troszkę N-ki (PIKO) i prawda jest taka, że stare enkowskie Y-ki można bez problemu postawić na makiecie obok współczesnych i nie ma jakiejś uderzającej w oczy różnicy. Nie mówię tutaj o elementach wynikających z postępu technicznego typu oddzielne poręcze, czy ultra czytelne oznaczenia. Mówię tylko i wyłącznie o sylwetce modelu widocznej z daleka. O ile skrócenie Y-ków można tłumaczyć dostosowaniem do produkowanych torów (choć powinno być odwrotnie), to podcięcia przy drzwiach z 2 mm szparą między wózkiem i pudłem już wtedy wyglądały fatalnie. To samo jest z lokomotywami. Ludmiła na podwoziu NOHABa to jakiś żart. BTTB szło totalnie na skróty, choć wagony dwuosiowe w większości bronią się do tej pory. Oczywiście sentyment do Czuj-Czynów (CSH) pozostał, ale nawet spora część modeli do N-ki już w latach 80-tych wyprzedziła TT pod względem zgodności z pierwowzorem.
piotrek092
Posty: 946
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Historia TeTetki

Post autor: piotrek092 »

Teraz wygląda groteskowo, ale wtedy to było marzenie wielu TT-kowców, to ciągłe oglądanie katalogu było frajdą, a jeszcze większą zdobycie wymarzonego modelu w Składnicy Harcerskiej czy na giełdzie, ech to były czasy, ludki z epoki internetu, gier, FB tego nie zrozumieją :roll:
Pamiętam 1989 rok pustki w SH w Radomiu, dosłownie żadnego modelu, za to w sklepie GS w pobliskiej wsi stały pudła z modelami TT - tory, wagony, lokomotywy, ekspedientka aż skakała z radości, że się tego pozbyła ze stanu sklepu, bo leżało rok i musiała się z tym użerać !! Absurd końca PRL tzw centralne rozdzielnictwo, ale to już historia !! Histoeia TeTetki.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1284
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Historia TeTetki

Post autor: wlodar »

No sentyment jest bez dwóch zdań, ale z drugiej strony na tych zdjęciach wyraźnie widać, że część modeli wyglądała naprawdę groteskowo (Ludmiła, Y-ki, Reko czterosiowe, Anglik...). Nasza skala zrobiła ogromny postęp od tamtego czasu i tylko należy się z tego cieszyć.
marcin r
Posty: 221
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Historia TeTetki

Post autor: marcin r »

Ojej super katalog. Az sie lezka w oku zakrecila. Pamietam jak na targowisku w Gdansku w tamtym okresie zobaczylem w pudelku 110ke orange. To byla dla mnie nowosc wtedy bo mialem jak praktycznie kazdy tylko czerwona.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1359
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Historia TeTetki

Post autor: golab »

Piękne :) Brakujące ogniwo z krokodylami, NoHabami i 110 w rożnych malowaniach :) Jest też Rostock :)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10982
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Historia TeTetki

Post autor: ArturSchŁ »

b00.jpg

"- BTTB reprint catalogue from 1989. This is not technically official: the story goes that this catalogue was created but never printed in 89, only one pilot copy remained.
Tillig Club reprinted that pilot copy for its members recently, you could see some for sale if you’ll search for “1989” word in “spur TT” section of ebay.de."

Na e-Bayu pojawił się w sprzedaży Katalog BTTB z 1989 roku.
Z tego co wróbelki doniosły wynika, że ten katalog powstał w 1989 roku, ale nie został oficjalnie wydany.
Podobno pojawił się jego reprint Tilliga dla Klubowiczów.

Zainteresowanych zapraszam do przejrzenia: 1989.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3252
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Historia TeTetki

Post autor: Maciej »

Borczy pisze:Aż przykro patrzeć. Wytwórnia zapachu nowej lokomotywy otwieranej po zakupie w centralnej składnicy harcerskiej... :/
Obiektów nie ma, zgadza się, ale mam woreczek z ziemią z tego miejsca :(

Added in 22 minutes 50 seconds:
Trafiłem na coś takiego
http://pxtr.de/tt4u/bahnfrank/viewpage.php?page_id=2
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2386
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Historia TeTetki

Post autor: Borczy »

Aż przykro patrzeć. Wytwórnia zapachu nowej lokomotywy otwieranej po zakupie w centralnej składnicy harcerskiej... :/
grzesiek767
Posty: 59
Rejestracja: 31 paź 2008, 01:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Historia TeTetki

Post autor: grzesiek767 »

Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Historia TeTetki

Post autor: Wojtek_Kraków »

Pewnie masz rację.
Dopiero teraz zobaczyłem że street view jest z 2008.
Nie sądziłem że nie mają tego zaktualizowanego.
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: Historia TeTetki

Post autor: Ołgierd »

Z tego, co pamiętam, to budynek został już wyburzony. Były nawet jakieś filmiki z tej operacji. Na widoku z satelity widać, że na parceli 156 jest pusty plac.
Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Historia TeTetki

Post autor: Wojtek_Kraków »

Borczy pisze:Ależ kombinat :shock: :shock: . Produkcja jak w fabryce tekstyliów, aż miło popatrzeć.
Z ciekawości pogrzebałem po googlach i ten kombinat wygląda teraz tak
https://www.google.pl/maps/@52.5312154, ... 312!8i6656
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 835
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Historia TeTetki

Post autor: piottrw »

Ciekawe dane. 300000 lokomotyw w rok i 1,25 mln wagonów. Ciekaw jak to dzisiaj jest. :mrgreen:
Pewnie te dwa zera trzeba obciąć.
Jest tam zdanie jeden silnik dla wszystkich lokomotyw, od 1957 roku ten sam.
Dlatego zostawię sobie ten artykuł na pamiątkę i ze 3 beciory. :mrgreen:
Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Historia TeTetki

Post autor: Wojtek_Kraków »

Piękny Kawał historii.

Niestety nie znam niemieckiego żeby sobie poczytać ale choć zdjęcia pooglądałem.
Ciekawe czy jak robili zdjęcia w tym opuszczonym budynku czy gdzieś nie znalazł się chociaż jeden zapomniany wagonik, lokomotywka albo cuś. To byłyby piękny fant jak to mówią eksploratorzy :)

Z historycznych materiałów mam tylko katalog BTTB 85/86 w polskiej i niemieckiej wersji językowej (niestety trochę nadszarpnięty zębem czasu). Ten, który na Twojej stronie jest po niemiecku i rosyjsku
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogółem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości