It is recommended to turn analog mode off when operating strictly on DCC!
The actual behavior during analog operation, however, is strongly influenced by the locomotive controller (power pack). Especially in conjunction with a weak transformer, it is easily possible that the track voltage collapses when the decoder (motor) starts to draw power which, in the worst case, may lead to intermittent performance [Źródło: instrukcja ZIMO].
Zaleca się, aby wyłączyć tryb analogowy podczas pracy wyłącznie na DCC!
Możliwość pracy lokomotywy cyfrowej przy zasilaniu analogowym, wydaje się być fajną funkcją, jednak ZIMO zaleca, by tą funkcjonalność WYŁĄCZYĆ (tzn ustawić Bit 2 w CV29 na 0).
Czemu ?
Dekoder to mały komputerek. Podczas każdego startu, tak jak w naszych dużych komputerach, laptopach czy tabletach, uruchamiają się procedury startowe, które sprawdzają między innymi rodzaj zasilania.
Jeśli napięcie w torach jest poniżej wartości progowej (nie znam tej wartości, załóżmy że jest to np 5 V) to dekoder uznaje, że w torach jest zasilanie ANALOGOWE !
Czyli mamy analog i to 5 V (ok 50% zasilania), no to ruszamy z kopyta na pół gwizdka.
Jednak powodem spadku napięcia do tak niskiej wartości mogą być kiepskie połączenia do centralki DCC i chwilowe wjechanie innej lokomotywy na rozprucie rozjazdu.
Kilkakrotnie zaobserwowałem na imprezach, że z niewiadomego powodu składy, które stały na bocznych torach, "same" ruszają z niewiadomego powodu

To właśnie taka sytuacja, gdy składy stojące na boku (nastawa dla ich adresu = ZERO prędkości) z powodu jakiegoś błędu w jeździe innego składu (wjazd na rozprucie rozjazdu, wykolejona oś wagonu lub "coś" położone na zwarcie torów) powoduje chwilowy zanik lub spadek napięcia w torach poniżej progu, a centralka nie wykrywa tego jako zwarcie i dalej zasila tory. Dekodery wykrywają to niskie zasilanie i ruszają w analogu - wszystkie w tą samą stronę.
Wnioski:
- 1. Ustawiamy bit 2 w CV29 na 0 (chyba, że jeździmy także analogowo) = nawet gdy napięcie spadnie poniżej progu to lokomotywa nie ruszy,
2. Krzyżownice rozjazdów zasilamy przez żarówkę 12V 5W (było o tym na FTT) by uniknąć zwarć podczas najazdu na rozprucie,
3. Zapewniamy prawidłowe połączenia magistrali zasilającej by w przypadku zwarcia na torach (w dowolnym miejscu) ZAWSZE centralka wykrywała zwarcie.