Pytanie o wagon typu "Dresden" - Tillig 14166

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: Pytanie o wagon typu "Dresden" - Tillig 14166

Post autor: pamelar »

fred3rg pisze:Z usunięciem napisów zawsze mialem kłopot. Nie zmywałem ich z Tiliga, bo staram sie przerabiać starsze (tańsze) wagony,ale możliwe, że wygląda to podobnie. We wszystkich starych wagonach, Zeuke, BttB, z różnych okresów produkcji nie mogłem zmyć samych napisów. Przy eksperymentach z różnymi rozpuszczalnikami zdażało się za to, że zmywał sie lakier wokoło napisu, ale tampodruk zostawał...może kiedyś zanajdę ten cudowny środek.
Póki co pozostaje pomalować na wierzch, ale czasami (na szczęście nie zawsze) widać pod nową farbą stare lekko wypukłe napisy.
Z tilliga tampodruk pięknie się zmywa zmywaczem do akryli Wamodu. I zmywa się tylko same oznaczenia... farba jest praktycznie nie do ruszenia...
p.s. radzę najpierw wypróbować zmywacz na wewnętrznej ściance wagonu, czasami zdarza sie, że różne partie produkcyjne zmywacza róznią sie składem chemicznym( zawierają aceton lub inne g..wno żrące plastik).
Pozdrawiam,
Wojtek Świątkowski
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 358
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pytanie o wagon typu "Dresden" - Tillig 14166

Post autor: fred3rg »

Z usunięciem napisów zawsze mialem kłopot. Nie zmywałem ich z Tiliga, bo staram sie przerabiać starsze (tańsze) wagony,ale możliwe, że wygląda to podobnie. We wszystkich starych wagonach, Zeuke, BttB, z różnych okresów produkcji nie mogłem zmyć samych napisów. Przy eksperymentach z różnymi rozpuszczalnikami zdażało się za to, że zmywał sie lakier wokoło napisu, ale tampodruk zostawał...może kiedyś zanajdę ten cudowny środek.
Póki co pozostaje pomalować na wierzch, ale czasami (na szczęście nie zawsze) widać pod nową farbą stare lekko wypukłe napisy.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2006, 13:25 przez fred3rg, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

kks tilliga

Post autor: krzysztof »

witam,
i to jest właśnie cały tillig o którym pisałem że robi więcej knotów niż bttb.
zatrzaski budy to pół biedy. nie na codzień rozbiera się wagony, choć czasami tak sam ratowałem jakiś wagon. kks wadzi o nie, a dodatkowo u mnie nawet w dwóch przypadkach te metalowe blaszki na których osadza się osie były zwichrowane.
nie dziwię się też że któryś z Kolegów sprzedaje nowe sprzęgi tilliga na allegro. sam nie wiem jak działają, czy da się samoczynnie zczepić wagony itp. te od bttb, chociaż ustalały duże odległości m. wagonami jakoś bardziej mi przypominają prawdziwe sprzęgi i węże.
Awatar użytkownika
NOVAXIM
Posty: 57
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:09
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pytanie o wagon typu "Dresden" - Tillig 14166

Post autor: NOVAXIM »

Znam to poniekąd - kiedyś wyłamałem sobie jeden zatrzask w zupełnie nowej chłodni - ale byłem zły. :evil:
Jedynie wagony Dresden i GBS jeszcze łatwo dają się ściągać, ale te kubełkowe to bardzo ciężko. Mam też jeden Reko i trochę boję się go otwierać. :|
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Pytanie o wagon typu "Dresden" - Tillig 14166

Post autor: Marcin »

Tak. Tak samo jest mocowana. Zatrzaski są jeszcze słabsze niż w BTTB, ten sam problem dotyczy chłodni dwuosiowych. Wczoraj sobie dwa wyłamałem podczas poprawiania kinematyki która zahaczała o te właśnie zatrzaski. Kolejna niespodzianka Tilliga.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Pytanie o wagon typu "Dresden" - Tillig 14166

Post autor: DBv »

NOVAXIM pisze:Nie mam ani jednego tego wagonu od Tilliga i dlatego, pragnę zapytać, czy ten wagon (w wersji z NEM 358) ma takie samo mocowanie góry wagonu jak te wersje od BBTB?
Nie dokonywałem jego rozbiórki, ale z tego co sie zorientowąłem i zdołałem dopatrzec pod mechanizmem KKS, to buda równiez jest mocowana na zatrzaski.
Awatar użytkownika
NOVAXIM
Posty: 57
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:09
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Pytanie o wagon typu "Dresden" - Tillig 14166

Post autor: NOVAXIM »

Nie mam ani jednego tego wagonu od Tilliga i dlatego, pragnę zapytać, czy ten wagon (w wersji z NEM 358) ma takie samo mocowanie góry wagonu jak te wersje od BBTB?

Jesli dałoby mi się wymienić budę, to mam dodatkowe pytanie: czy da się łatwo, nie uszkadzając powierzchni zmyć oznaczenie na tym wagonie?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2006, 14:42 przez NOVAXIM, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość