Moje projekty polskiego taboru
Moderator: mod-Tabor
- Jerzyr
- Posty: 343
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
- Lokalizacja: Łapy
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Testy na makiecie w Łapach:
https://youtu.be/zbwchW_Hj1Y
https://youtu.be/zbwchW_Hj1Y
-
- Posty: 946
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Może będzie zestaw blaszek jako waloryzacja modelu /dla chętnych/ 

- golab
- Posty: 1359
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Jakiś czas była w moim posiadaniu wersja prototypowa z avatara Kamila. Moge powiedzieć tylko tyle, że na żywo lokomotywy wykonane w tej technologii wyglądają znacznie lepiej niż na zdjęciach.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10874
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
W Łapach loka cały czas stała na makiecie. Można było ją testować czy fotografować:
Model sprawia dobre wrażenie, jazda jest płynna, cicha. Dźwięk wypada bardzo pozytywnie choć na Fredach problemem były dźwięki na wysokich Fn.
Szczególnie zapowiedź słowna, która powinna być wyzwalana pojedynczym naciśnięciem F7, a nie On/Off (czyli zapal, a potem zgaś), gdyż po chwilowej przerwie w zasilaniu loka nieproszona ponownie uruchamiała (długą) zapowiedź.
Na MM widać, ze F7 jest ON, na Fredach brak sygnalizacji stanu Fn.
Testy prędkości wykazały, że Vmax jest trochę za duża.Model sprawia dobre wrażenie, jazda jest płynna, cicha. Dźwięk wypada bardzo pozytywnie choć na Fredach problemem były dźwięki na wysokich Fn.
Szczególnie zapowiedź słowna, która powinna być wyzwalana pojedynczym naciśnięciem F7, a nie On/Off (czyli zapal, a potem zgaś), gdyż po chwilowej przerwie w zasilaniu loka nieproszona ponownie uruchamiała (długą) zapowiedź.

- winner_xp
- Posty: 394
- Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
- Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Pozwolę sobie odpowiedzieć na pytanie Konrada w Twoim wątku. 
Z bliska wygląda bardzo dobrze, jednak jak się przyglądałem znalazłem pewne mankamenty. Pierwsza sprawa to żaluzje, nie można wytrawić odpowiednich oraz zrobić w wydruku 3D zagłębień?. Podniosło by to bardzo wygląd modelu. Druga sprawa że żaluzje wentylatora są nie takie jak trzeba(kratka a pod kratką poprzeczne). Trzecia to skosy na dachu, te trójkąty strasznie rzucają się w oczy, a w rzeczywistości trochę inaczej to wyglądało. Jednak model bardzo fajny i pewnie nie wielu zwróciło na to uwagęA SU45 od Kamila jak wygląda z bliska. Nic nie widać na fotkach.

- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Odpowiadając na pytania o "nowości" na ten rok: w przygotowaniu są lokomotywy ET22 i SM31. Pierwszy gotowy egzemplarz każdej z lokomotyw, zdjęcia na forum i odpowiednie tematy powinny być jeszcze w lutym jak tylko odrobię się z zaległościami.
Na drugą połowę roku chciałbym przygotować wagon motorowy SN61 i być może jeśli się uda to wagony "ryflak" do składu.
Lokomotywy i SN61 będą korzystały z autorskich napędów - co do wagonów to jeśli czegoś nie wymyślę to będą one korzystały z Tilligowskich dawców. Wszystkie z tych pozycji będą dostępne tylko jako modele gotowe - nie będzie wersji do samodzielnego montażu.
Pozdrawiam Kamil
Na drugą połowę roku chciałbym przygotować wagon motorowy SN61 i być może jeśli się uda to wagony "ryflak" do składu.
Lokomotywy i SN61 będą korzystały z autorskich napędów - co do wagonów to jeśli czegoś nie wymyślę to będą one korzystały z Tilligowskich dawców. Wszystkie z tych pozycji będą dostępne tylko jako modele gotowe - nie będzie wersji do samodzielnego montażu.
Pozdrawiam Kamil
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 27 kwie 2012, 09:26
- Lokalizacja: ok. Krakowa
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Czy jest przewidziana możliwość kupienia EU07 do samodzielnego montażu?
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Patrzę i podziwiam w jakim tempie produkujesz modele polskiego taboru. Sypiesz jak z rękawa
I z jakim skutkiem! Na tych ujęciach wygląda rewelacyjnie, jak markowy produkt wielkoseryjny.

Ostatnio zmieniony 18 gru 2014, 08:23 przez jafrap, łącznie zmieniany 4 razy.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
- BarTTmań
- Posty: 590
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Spoko, czekamy czekamy
...

- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Żeby każdemu z osobna nie pisać tego samego zamieszczam tutaj trochę moich wyjaśnień odnośnie projektów EU07 i ET41.
Na chwilę obecną wygląda na to, że nie uda mi się skończyć wszystkich lokomotyw do końca tego roku za co bardzo przepraszam, chodź staram się i będę się starał aby ukończyć ich jak najwięcej.
Na taki stan rzeczy złożyło się kilka czynników. Pierwszym z nich była decyzja o nielimitowaniu ilości wykonywanych lokomotyw (jak to pierwotnie zakładałem) tak, żeby każdy chętny mógł swoją lokomotywę otrzymać. Wynikało to częściowo z obawy, że Tillig może zakończyć produkcję BR218 w wersji START co poważnie utrudniło by późniejsze wykonanie kolejnych lokomotyw.
Także suma summarum ilość lokomotyw do zrobienia wzrosła kilkukrotnie w stosunku do tego co pierwotnie sobie zakładałem.
Do tego dołożyło się to co zawsze każdemu piszę, że oprócz modelarstwa pracuję także na pełen etat w branży motoryzacyjnej co też ogranicza ilość czasu, który jestem w stanie przeznaczyć na modele. Do tego doszła w tym roku także budowa domu, którą przypłaciłem sporymi kłopotami z rękami w połowie roku, co skutecznie na prawie trzy miesiące wyłączyło mnie z prac modelarskich. W międzyczasie zacząłem także „odrestaurowywanie” domagającego się prac samochodu. Przez parę lat narobiło się przy nim sporo zaległości (szczególnie w zakresie korozji) i niestety trzeba było się tym w końcu zająć. A fakt, że w końcu miałem komfortowe miejsce do takich prac przesądził o tej decyzji. Pech chciał, że jak auto już było rozebrane na śrubki, w drugim jak na złość awarii uległa automatyczna skrzynia biegów. I tym sposobem zostałem bez sprawnego samochodu. Dlatego musiałem w trybie pilnym zakończyć prace przy pierwszym, żeby mieć się czym poruszać. W drugim samochodzie awaria okazała się na tyle poważna, że podjąłem decyzje o zamianie skrzyni na manualną, w czego nadal niestety jestem trakcie (od lipca notabene). Pod koniec roku okazało się, że natychmiastowej wymiany wymaga pokrycie na dachu garażu co też zabrało mi sporą ilość wolnego czasu.
To tak w kwestii usprawiedliwienia się. Po prostu za wiele rzeczy na siebie wziąłem, przeliczyłem się głównie w tempie wykonywania tych prac, zawsze wydaje mi się, że uda się wszystko skończyć szybciej niż jest potem w rzeczywistości – najkorzystniej dla mnie było by gdyby doba miała tak ze 48 godzin
.
A teraz trochę może odrobinę lepszych wieści, na temat projektów.
ET41 otrzyma KKS pomiędzy człony. Myślałem, że prototyp dostanę w tym tygodniu ale niestety muszę czekać do przyszłego. Miejsca w lokomotywie było naprawdę bardzo mało, tym bardziej cieszę się, że udało się go upchnąć bo lokomotywa wygląda z nim o wiele lepiej. Będzie też opcja zamontowania KKS-u na czołach w EU07 i ET41, ale z racji tego, że wymaga on wycięcia części zgarniacza, to będzie to opcja do wyboru bo wg mnie nie wygląda to zbyt dobrze wizualnie. Ale to kwestia gustu. Dla tych którzy lokomotywy już dostali, jest opcja założenia KKS-u na życzenie, bezpłatnie.
Na prośbę kilku kolegów, którzy zamówili lokomotywy EU07 i ET41 dostaną białe, ciepłe oświetlenie zamiast stosowanego żółtego. Odpowiednie diody udało mi się znaleźć w Wielkiej Brytanii, przelew za nie poszedł w zeszłym tygodniu, też czekam na przesyłkę.
Także podsumowując: proszę jeszcze o trochę cierpliwości, wyrozumiałości i czasu na ukończenie lokomotyw. Tak jak pisałem na wstępie, chciałbym jak najwięcej z nich zrobić do końca roku na ile pozwoli mi czas. Pozostałe niestety kończył bym dopiero po Nowym Roku.
Jakby ktoś miał jakieś pytania odnośnie albo tego co tutaj napisałem albo terminu realizacji swojej lokomotywy to też proszę pisać na pw. Staram się pomimo ilości korespondencji każdemu w miarę rzeczowo odpisać. Jeśli zdarza mi się, kogoś pominąć to przypomnijcie się proszę. Przy takiej ilości pw jaką dostaję czasami łatwo o jakieś przeoczenie.
W tej chwili kończę partię kolejnych 8 EU07 i parę innych rzeczy. Wieczorem wrzucę trochę zdjęć z bieżących prac.
Na chwilę obecną wygląda na to, że nie uda mi się skończyć wszystkich lokomotyw do końca tego roku za co bardzo przepraszam, chodź staram się i będę się starał aby ukończyć ich jak najwięcej.
Na taki stan rzeczy złożyło się kilka czynników. Pierwszym z nich była decyzja o nielimitowaniu ilości wykonywanych lokomotyw (jak to pierwotnie zakładałem) tak, żeby każdy chętny mógł swoją lokomotywę otrzymać. Wynikało to częściowo z obawy, że Tillig może zakończyć produkcję BR218 w wersji START co poważnie utrudniło by późniejsze wykonanie kolejnych lokomotyw.
Także suma summarum ilość lokomotyw do zrobienia wzrosła kilkukrotnie w stosunku do tego co pierwotnie sobie zakładałem.
Do tego dołożyło się to co zawsze każdemu piszę, że oprócz modelarstwa pracuję także na pełen etat w branży motoryzacyjnej co też ogranicza ilość czasu, który jestem w stanie przeznaczyć na modele. Do tego doszła w tym roku także budowa domu, którą przypłaciłem sporymi kłopotami z rękami w połowie roku, co skutecznie na prawie trzy miesiące wyłączyło mnie z prac modelarskich. W międzyczasie zacząłem także „odrestaurowywanie” domagającego się prac samochodu. Przez parę lat narobiło się przy nim sporo zaległości (szczególnie w zakresie korozji) i niestety trzeba było się tym w końcu zająć. A fakt, że w końcu miałem komfortowe miejsce do takich prac przesądził o tej decyzji. Pech chciał, że jak auto już było rozebrane na śrubki, w drugim jak na złość awarii uległa automatyczna skrzynia biegów. I tym sposobem zostałem bez sprawnego samochodu. Dlatego musiałem w trybie pilnym zakończyć prace przy pierwszym, żeby mieć się czym poruszać. W drugim samochodzie awaria okazała się na tyle poważna, że podjąłem decyzje o zamianie skrzyni na manualną, w czego nadal niestety jestem trakcie (od lipca notabene). Pod koniec roku okazało się, że natychmiastowej wymiany wymaga pokrycie na dachu garażu co też zabrało mi sporą ilość wolnego czasu.
To tak w kwestii usprawiedliwienia się. Po prostu za wiele rzeczy na siebie wziąłem, przeliczyłem się głównie w tempie wykonywania tych prac, zawsze wydaje mi się, że uda się wszystko skończyć szybciej niż jest potem w rzeczywistości – najkorzystniej dla mnie było by gdyby doba miała tak ze 48 godzin

A teraz trochę może odrobinę lepszych wieści, na temat projektów.
ET41 otrzyma KKS pomiędzy człony. Myślałem, że prototyp dostanę w tym tygodniu ale niestety muszę czekać do przyszłego. Miejsca w lokomotywie było naprawdę bardzo mało, tym bardziej cieszę się, że udało się go upchnąć bo lokomotywa wygląda z nim o wiele lepiej. Będzie też opcja zamontowania KKS-u na czołach w EU07 i ET41, ale z racji tego, że wymaga on wycięcia części zgarniacza, to będzie to opcja do wyboru bo wg mnie nie wygląda to zbyt dobrze wizualnie. Ale to kwestia gustu. Dla tych którzy lokomotywy już dostali, jest opcja założenia KKS-u na życzenie, bezpłatnie.
Na prośbę kilku kolegów, którzy zamówili lokomotywy EU07 i ET41 dostaną białe, ciepłe oświetlenie zamiast stosowanego żółtego. Odpowiednie diody udało mi się znaleźć w Wielkiej Brytanii, przelew za nie poszedł w zeszłym tygodniu, też czekam na przesyłkę.
Także podsumowując: proszę jeszcze o trochę cierpliwości, wyrozumiałości i czasu na ukończenie lokomotyw. Tak jak pisałem na wstępie, chciałbym jak najwięcej z nich zrobić do końca roku na ile pozwoli mi czas. Pozostałe niestety kończył bym dopiero po Nowym Roku.
Jakby ktoś miał jakieś pytania odnośnie albo tego co tutaj napisałem albo terminu realizacji swojej lokomotywy to też proszę pisać na pw. Staram się pomimo ilości korespondencji każdemu w miarę rzeczowo odpisać. Jeśli zdarza mi się, kogoś pominąć to przypomnijcie się proszę. Przy takiej ilości pw jaką dostaję czasami łatwo o jakieś przeoczenie.
W tej chwili kończę partię kolejnych 8 EU07 i parę innych rzeczy. Wieczorem wrzucę trochę zdjęć z bieżących prac.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2014, 10:16 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
- elvis
- Posty: 105
- Rejestracja: 08 kwie 2010, 10:35
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10874
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Poprosimy prezentację dźwięków "07", było już



- elvis
- Posty: 105
- Rejestracja: 08 kwie 2010, 10:35
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Tak, siódemka w skali H0, to już kwestia dostarczenia jej z Chin do sklepów i to od dwóch producentów. A dźwięk już dawno mam u siebie. Choć w czasie Targów dostałem od Esu jeszcze jeden ostateczny plik.
w przypadku tej lokomotywy mamy do dyspozycji dekoder LokSound Mikro v4.0 ze złączem Plux16 w cenie 420zł z dźwiękiem EU07. Złącze jest na kabelkach.
w przypadku tej lokomotywy mamy do dyspozycji dekoder LokSound Mikro v4.0 ze złączem Plux16 w cenie 420zł z dźwiękiem EU07. Złącze jest na kabelkach.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2014, 18:46 przez elvis, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość