BR86 BTTB na Tkt3? - a jednak!
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 22 sie 2006, 09:13
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Re: BR86 BTTB na Tkt3? - a jednak!
"... żeby pasowała konstrukcja Twojej klasy lub kogoś innego, to tak czy tak trzeba modyfikować podwozie... "
Nie tak do końca... jednak. :-)
Pomysł polega właśnie na tym aby nowe nadwozie pasowało do podwozia BR86 bez drastycznych zmian. W każdym razie: na tyle aby trzeba było poważnie przebudowywać to ostatnie. Bo w takim wypadku - lepiej robić od podstaw wszystko. To jest właśnie kompromis o którym pisałem: podwozie i napęd zostaje (no, może poza rozrządem pary i stawidłami - bo te są dość różne - ale to też: w opcji...) Przymierzałem się do podobnej zabawy w 1/87 - i wiem, że się da... :-)
Pozdr,
S.
Nie tak do końca... jednak. :-)
Pomysł polega właśnie na tym aby nowe nadwozie pasowało do podwozia BR86 bez drastycznych zmian. W każdym razie: na tyle aby trzeba było poważnie przebudowywać to ostatnie. Bo w takim wypadku - lepiej robić od podstaw wszystko. To jest właśnie kompromis o którym pisałem: podwozie i napęd zostaje (no, może poza rozrządem pary i stawidłami - bo te są dość różne - ale to też: w opcji...) Przymierzałem się do podobnej zabawy w 1/87 - i wiem, że się da... :-)
Pozdr,
S.
- maxeus
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 maja 2006, 21:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR86 BTTB na Tkt3? - a jednak!
Przynajmniej jeden odważny, który konkretnie wypowiada się na czym polega ów kompromis dla którego warto mieć coś co jeździ, aczkolwiek modelom Sheparda nie mam nic do zarzucenia, jak by mnie był stać to wszystkie trzy wersji full czekały by u mnie na zakończenie budowy parowozowni, bo lokomotywy ładnie wyglądają na makiecie, w gablotce to sobie można trzymać suszone motyle
Co do dłubania
No Shepard jeśli chodzi o sama obudowę do BR86 BTTB to fajnie, ale
niestety żeby pasowała konstrukcja Twojej klasy lub kogoś innego, to tak czy tak trzeba modyfikować podwozie, co też nie każdy potrafi zrobić, żeby nie zniszczyć lokomotywy.
Jest to wystarczajacy powód, dla którego podjąłem się modyfikacji tych leciwych modeli za rozsądną cenę, co też ma nie małe znaczenie, nawet jeśli dłubię ręcznie każdy model, to nie ukrywam, że lubię dłubać przy modelach
a czas, cóż nic nie ma za darmo i od razu, więc warto czekać na efekty, prawda J.R.


Co do dłubania

niestety żeby pasowała konstrukcja Twojej klasy lub kogoś innego, to tak czy tak trzeba modyfikować podwozie, co też nie każdy potrafi zrobić, żeby nie zniszczyć lokomotywy.
Jest to wystarczajacy powód, dla którego podjąłem się modyfikacji tych leciwych modeli za rozsądną cenę, co też ma nie małe znaczenie, nawet jeśli dłubię ręcznie każdy model, to nie ukrywam, że lubię dłubać przy modelach



- J.R.
- Posty: 85
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 22:27
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: BR86 BTTB na Tkt3? - a jednak!
Widziałem ten model w sobotę i wyglądał bardzo ładnie. Nie moja epoka bo bym go pewnie chciał ale dla tego Maxeus pracuje nad TKt48 dla mnie.
Co do przeróbek - model zawsze pozostanie tylko modelem. Owszem są modele doskonałe (przeważnie nadające sie tylko do gablotki) ale ich cena odstrasza i uważam że wolę mieć mniej dokładny model (wiązary, różnica 2 czy 3 mm w wymiarach) ale model któy ma sprawdzone właściwości jezdne, nie będzie sie wykolejał a wiązary nie odpaną przy przechodzeniu przez łuk.
Wiem że modele Maxeusa posiadają wiele drobnych szczegółów i że prezentują się bardzo dobrze. Gdy tylko dostanę w moje łapki TKt48 porobię trochę zdjęć, wpadnę tez do Karola i zrobimy zdjęcia z nimi na jego makiecie.
Co do przeróbek - model zawsze pozostanie tylko modelem. Owszem są modele doskonałe (przeważnie nadające sie tylko do gablotki) ale ich cena odstrasza i uważam że wolę mieć mniej dokładny model (wiązary, różnica 2 czy 3 mm w wymiarach) ale model któy ma sprawdzone właściwości jezdne, nie będzie sie wykolejał a wiązary nie odpaną przy przechodzeniu przez łuk.
Wiem że modele Maxeusa posiadają wiele drobnych szczegółów i że prezentują się bardzo dobrze. Gdy tylko dostanę w moje łapki TKt48 porobię trochę zdjęć, wpadnę tez do Karola i zrobimy zdjęcia z nimi na jego makiecie.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 22 sie 2006, 09:13
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Re: BR86 BTTB na Tkt3? - a jednak!
"... pisze tu o skali H0, bo w ofercie do TTki nic nie zauważyłem... "
Z prostej przyczyny: mnie osobiście nie interesuje wielkość TT, natomiast wszystko co wykonujemy w tej skali np. części do konwersji taboru - jest dostarczane odbiorcy, który takie rzeczy u nas zamawia. Z tego samego powodu nie ma i nie będzie na stronie APM nic dla skali 1/120... O.K.? :-)
"... modelarstwie polskim jest coś takiego jak kompromis... "
A i owszem. Ale zawiasy tego kompromisu dla każdego są inne.
"... nie masz w ofercie żadnej z w/w loków... "
Bo i nie będzie. Zamówienie jest dla kogoś kto sam chce dystrybuować takie modele, więc to jego brocha.
Ja nie piszę tu o przeróbkach, tylko o kompletnym zestawie umożliwiającym wykorzystanie PODWOZIA Br86 dla zbudowania TKt48. A ponieważ temat zahaczył o ten model w skali TT - zaptałem o model, który jest na rynku. Moje prywatnie zdanie jest takie, że w takim przypadku jak Br86 - nie ma sensu bawić się w każdorazowe dłubanie mające na celu UPODOBNIĆ jedną lokomotywę do drugiej - tylko wykonać dobry model nadwozia i mieć z głowy... A kompromis? Są nim choćby i tak inne wymiary podwozia Br86/TKt3 i TKt48...
"... że źle dobrana żywica pracuje i po kilku miesiącach okazuje się.. "
Nie tak do końca. Takie wpadki to nie jest ŹLE DOBRANA żywica, tylko ŹLE PRZEPROWADZONA obróbka żywicy! Niedokładne przygotowanie składników oraz słabe odgazowanie. O obróbce cieplnej już nie wspominam...
Pozdr,
S.
Z prostej przyczyny: mnie osobiście nie interesuje wielkość TT, natomiast wszystko co wykonujemy w tej skali np. części do konwersji taboru - jest dostarczane odbiorcy, który takie rzeczy u nas zamawia. Z tego samego powodu nie ma i nie będzie na stronie APM nic dla skali 1/120... O.K.? :-)
"... modelarstwie polskim jest coś takiego jak kompromis... "
A i owszem. Ale zawiasy tego kompromisu dla każdego są inne.
"... nie masz w ofercie żadnej z w/w loków... "
Bo i nie będzie. Zamówienie jest dla kogoś kto sam chce dystrybuować takie modele, więc to jego brocha.
Ja nie piszę tu o przeróbkach, tylko o kompletnym zestawie umożliwiającym wykorzystanie PODWOZIA Br86 dla zbudowania TKt48. A ponieważ temat zahaczył o ten model w skali TT - zaptałem o model, który jest na rynku. Moje prywatnie zdanie jest takie, że w takim przypadku jak Br86 - nie ma sensu bawić się w każdorazowe dłubanie mające na celu UPODOBNIĆ jedną lokomotywę do drugiej - tylko wykonać dobry model nadwozia i mieć z głowy... A kompromis? Są nim choćby i tak inne wymiary podwozia Br86/TKt3 i TKt48...

"... że źle dobrana żywica pracuje i po kilku miesiącach okazuje się.. "
Nie tak do końca. Takie wpadki to nie jest ŹLE DOBRANA żywica, tylko ŹLE PRZEPROWADZONA obróbka żywicy! Niedokładne przygotowanie składników oraz słabe odgazowanie. O obróbce cieplnej już nie wspominam...
Pozdr,
S.
- maxeus
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 maja 2006, 21:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR86 BTTB na Tkt3? - a jednak!
Dziękuje za podpowiedź, poproszę kolegę o udostepnienie swojej biblioteczki, bo powinien mieć ten egzemplarz
teraz to już z górki, a przy okazji grzebiąc w necie dowiedziałem się, że modele Tkt3 byly malowane na czarno, natomiast nieliczne egzemplarze kończące służbę mogły otrzymywać malowanie zielono-czarne w zależności od lokomotywowni, więc tu ewidentnie numeracja modelu rozjeżdża się z malowaniem, no cóż kto nie próbuje, ten nic nie wie, już jestem mądrzejszy i tego błędu nie powtórzę, ale do modelu nie mam zbytnio zastrzeżeń za wyjątkiem numeracji 


- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR86 BTTB na Tkt3 ??? - a jednak
Material jest ogolnodostepny, bo w postaci artykulu Pawla Terczynskiego - "Parowoz serii TKt3" zamieszczony w Swiecie Kolei 2/2003, str. 14-20.maxeus pisze:Jak już wspomniałem wcześniej, model powstał na szybkiego, bo ktoś miał taką potrzebę i niestety mam niewiele jeszcze na chwile obecną zdjęć, żeby zrobić coś więcej, jeśli ktoś zna jakieś źródło to prosiłbym o podzielenie się
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- maxeus
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 maja 2006, 21:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR86 BTTB na Tkt3? - a jednak!
mam nadzieję, że te większe zdjęcia pozwolą Wam dostrzec coś więcej niż tylko lokomotywę BTTBKarol pisze:Na prośbę Maxeus wklejam zdjecia ktore dostałem na maila, mysle ze te są o wiele lepsze.

Jak najbardziej zapraszam z modelem do siebie, po przymiarce silnika dopiero będzie można stwierdzić jak wygląda sprawa z dekoderem, ale uważam, że przerobić wartoKarol pisze:Tak mi sie coś wydaje że się na nią skusze, silnik nowego typu mam, tylko o jedno sie boje czy nie bedzie problemu z montazem dekodera

Ostatnio zmieniony 16 paź 2006, 22:34 przez maxeus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
- maxeus
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 maja 2006, 21:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR86 BTTB na Tkt3? - a jednak!
Poniekad macie racje, ale odlewów raczej na chwilę obecną się nie opłaca robić przynajmniej samej budy, mało kto też zdaje sobie sprawę ( za wyjątkiem Sheparda, ten gośćwie co robi ) że źle dobrana żywica pracuje i po kilku miesiącach okazuje się że coś się wybuliło, coś się skrzywiło, ja niestety nie mam zbytniego doświadczenia w odlewach i bazuję na jeżdżących wersjach dokonując przeróbek i ich koszt nie jest aż tak wysoki, bo już od 150 zł za robociznę z materiałami i jest Tkt3, co od uszatki to nie jestem w stanie jeszcze nic napisać, bo dopiero studiuję materiały, ale pewnie trochę drożej, uważam że każda prezentacja modelu mobilizuje ludzi o większym lub mniejszym stopniu majsterkowania do własnych prac nad takim modelem i bardzo dobrze
najlepiej smakuje własna robota i jej efekty 
P.S. Model posiada oszklenie kabiny, w modelach o większym zakresie przeróbki jest modyfikowane oświetlenie i dorabiane poręcze nie tylko przednie, które są wykonane jako jeden element, z jednego kawałka materiału.
Chciałbym podziękować modelarzom z pierwszych postów w moim temacie za sprostowanie z numeracją lokomotywy, wszytkie info o tych lokomotywach mnie interesują i są mile widziane 


P.S. Model posiada oszklenie kabiny, w modelach o większym zakresie przeróbki jest modyfikowane oświetlenie i dorabiane poręcze nie tylko przednie, które są wykonane jako jeden element, z jednego kawałka materiału.


Ostatnio zmieniony 16 paź 2006, 17:44 przez maxeus, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 575
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
- Kontakt:
Re: BR86 BTTB na Tkt3? - a jednak!
To kwestia potrzeb i możliwości klienta. Baza wyjściowa BTTB już jest daleko posunietym kompromisem, a przerobienie go z zachowaniem wiernosci musi być praco- (koszto-)chłonne.maxeus pisze:wykonam niestety na bazie BR86 BTTB 3 egzemplarze, ale widząc małe zainteresowanie obecnym tematem, to nie wiem, czy ma sens przedstawianie tu gotowych modeli, bo zdaję sobie sprawę z zakresu przeróbek, wiem też, że jeśli chciałbym wykonać taki model od podstaw, to koszt takiego modelu odstraszyłby większość modelarzy
Polski rynek (mimo powszechnego tu entuzjazmu

Ale dlaczego nie pokazywać "uproszczonych" adaptacji? To tylko może zachęcić kolejne osoby do własnych prób w tym zakresie...
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: BR86 BTTB na Tkt3? - a jednak!
Gdyby trzasnac bude z kotlem TKt48 jako odlew + jakies blaszki + kalkomanie to byc moze koszt takiego przedsiewziecia by nie odstraszal. Ale skoro to wszystko to manufaktura, to niestety...
- maxeus
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 maja 2006, 21:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR86 BTTB na Tkt3? - a jednak!
Owszem widziałem te zdjecia, ale jeden z TTkowiczów, który zdecydował się na przeróbki u mnie powiedział mi, że powstał jeden model i produkcji nie widać, ja natomiast podejmuję wyzwanie i wykonam niestety na bazie BR86 BTTB 3 egzemplarze, ale widząc małe zainteresowanie obecnym tematem, to nie wiem, czy ma sens przedstawianie tu gotowych modeli, bo zdaję sobie sprawę z zakresu przeróbek, wiem też, że jeśli chciałbym wykonać taki model od podstaw, to koszt takiego modelu odstraszyłby większość modelarzy, więc wybrałem wariant dostępny dla licznej rzeszy osób dysponujących tego typu lokomotywą, przecież nie każdy ma zdolności manualne pozwalające mu na wykonanie modelu na odpowiednim poziomie, chyba że lepiej kogoś krytykować za to że chce i usiłuje coś robić niż wspierać, bo modeli rodzimych na rynku modelarskim jest jak na lekarstwo, a jeśli już ktoś produkuje seryjnie, to niestety w cenie dostępnej dla nielicznych - ot Polska
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: BR86 BTTB na Tkt3? - a jednak!
[quote="Olgierd"]Jakis´ czas temu próby wykorzystania samego podwozia do budowy Tkt48 w TT by?y podejmowane [...]
Tu wiecej zdjec w bardziej zaawansowanym stadium: http://republika.pl/modart/galeria.html
Tu wiecej zdjec w bardziej zaawansowanym stadium: http://republika.pl/modart/galeria.html
-
- Posty: 575
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
- Kontakt:
- maxeus
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 maja 2006, 21:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR86 BTTB na Tkt3? - a jednak!
Zgadza się, dlatego w modelarstwie polskim jest coś takiego jak kompromis, bo nie kazdego stać na modele choćby APM ( nie masz w ofercie żadnej z w/w loków) - pisze tu o skali H0, bo w ofercie do TTki nic nie zauważyłemShepard pisze:"...
Powinno się dać wykorzystać. Choć tak naprawdę to TKt3 i TKt48 podobne są tylko ze względu na ilość osi...![]()
Pozdr,
S.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość