makieciarnia daraska
Moderator: mod-Makieta
- daraśekp
- Posty: 986
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: makieciarnia daraska
Liczę właśnie na fachowe porady, podpowiedzi
- miano
- Posty: 630
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: makieciarnia daraska
Szopa w lepszym położeniu, ewentualnie można ją lekko obrócić dla lepszej widoczności. Czyli jednak moduł pętli.
- kulaj85
- Posty: 143
- Rejestracja: 10 lip 2014, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa/Sopot
- Kontakt:
Re: makieciarnia daraska
Moim skromnym zdaniem jest rewelacja Nic bym nie zmieniał jużdaraśekp pisze:Co jeszcze można Waszym zdaniem poprawić, zmienić aby usprawnić projekt?
Ale tutaj koledzy bardziej znający się na rzeczy coś znajdą
- daraśekp
- Posty: 986
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: makieciarnia daraska
Przysiadłem ponownie do projektu. Zmieniłem układ stacji z szopą. Obecnie wygląda to tak:
Co jeszcze można Waszym zdaniem poprawić, zmienić aby usprawnić projekt?
Nie ma co prawda trapezu przed stacją, ale powstała możliwość zmiany stron przy wyjeździe ze stacji.Co jeszcze można Waszym zdaniem poprawić, zmienić aby usprawnić projekt?
- daraśekp
- Posty: 986
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: makieciarnia daraska
Postaram się poszukać. Wstępnie naszkicowałem pomysł. Program nie taki straszny, jednak trzeba się trochę napocić. (brakuje podpowiedzi w programie co jak zrobić)
Aby pokazać o co mi chodzi, dla zainteresowanych wypociny 3D Scarma.
Tor podnosiłem o 2%. Nie wiem czy to wystarczy na spirali, najwyżej się podniesie.
Na końcu podjazdu podłączone zostaną skorupki.
Efekt dla mnie zadowalający, czekam na jakieś pomysły racjonalizatorskie
Aby pokazać o co mi chodzi, dla zainteresowanych wypociny 3D Scarma.
Tor podnosiłem o 2%. Nie wiem czy to wystarczy na spirali, najwyżej się podniesie.
Na końcu podjazdu podłączone zostaną skorupki.
Efekt dla mnie zadowalający, czekam na jakieś pomysły racjonalizatorskie
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10641
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: makieciarnia daraska
Gdzieś na FTT umieściłem artykuł o spirali (lub chciałem) z kolorowej gazety, gdzie spirala była wykonana z identycznych modułów (jakieś 15 stopni) co pozwala na seryjną produkcję segmentów spirali i poprzez unifikacje (np wycinanie laserowe) uzyskano idealną geometrię.
- daraśekp
- Posty: 986
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: makieciarnia daraska
Dokładnie tak.womo pisze:Jaki tor Ten który ma się wznosić? Nie rozumiem pytania
Added in 2 minutes 33 seconds:
Znalazłem opis
Added in 1 minute 27 seconds:
I tuna stronie Artura
Added in 21 minutes 33 seconds:
No i w sumie proste jak barszcz
Kilka minut i podjazd do spirali gotowy. Tak to ma mniej więcej wyglądać: Teraz kombinowanie spirali
- womo
- Posty: 2480
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: makieciarnia daraska
Jaki tor Ten który ma się wznosić? Nie rozumiem pytania
- daraśekp
- Posty: 986
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: makieciarnia daraska
Projekt po zmianach.
Najważniejsze to przeniesienie spirali na drugą pętlę. Do spirali idzie dodatkowy tor, wychodzący za stacją. Za łukiem tor będzie się wznosił równomiernie do lewej pętli. Następnie dwie, trzy rundy na spirali, potem kolejna prosta pod górkę i za łukiem w prawo witamy na skorupkach
Jeszcze potrzebuję rady jak podnieść tor...
Kombinuję jak mogę, ale tu jednak bez fachowca ni huhu...
Najważniejsze to przeniesienie spirali na drugą pętlę. Do spirali idzie dodatkowy tor, wychodzący za stacją. Za łukiem tor będzie się wznosił równomiernie do lewej pętli. Następnie dwie, trzy rundy na spirali, potem kolejna prosta pod górkę i za łukiem w prawo witamy na skorupkach
Jeszcze potrzebuję rady jak podnieść tor...
Kombinuję jak mogę, ale tu jednak bez fachowca ni huhu...
- daraśekp
- Posty: 986
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: makieciarnia daraska
Fajnie temat spirali się rozwinął. Jeśli ktoś ma inne pomysły, doświadczenia, zapraszam do dyskusji. Na pewno porady przydadzą się innym kolegom
Może zamiast sklejki użyć jakiegoś innego materiału...np. laminatu...?
Tak z ciekawości zapytam, jaki procent miał podjazd na ostatnim Sopocie?
Może zamiast sklejki użyć jakiegoś innego materiału...np. laminatu...?
Tak z ciekawości zapytam, jaki procent miał podjazd na ostatnim Sopocie?
- womo
- Posty: 2480
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: makieciarnia daraska
Myślę, że pomysł jest ciekawy.
Moja spirala jest i tak sklejona na stałe bo na blaszkach tory pracowały. Dopiero przyklejenie pomogło.
W styczniu mam zamiar zacząć strugać drugą i chyba tak spróbuję...
Na pewno będzie dużo mniej odpadów i będzie sztywniejsza
Tylko ciężar mnie martwi bo jednak przy skręcaniu trzeba mieć dostęp z każdej strony i trzeba będzie się nanosić przy próbach.
Dziękuję za pomysł
Moja spirala jest i tak sklejona na stałe bo na blaszkach tory pracowały. Dopiero przyklejenie pomogło.
W styczniu mam zamiar zacząć strugać drugą i chyba tak spróbuję...
Na pewno będzie dużo mniej odpadów i będzie sztywniejsza
Tylko ciężar mnie martwi bo jednak przy skręcaniu trzeba mieć dostęp z każdej strony i trzeba będzie się nanosić przy próbach.
Dziękuję za pomysł
- wicy
- Posty: 1725
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: makieciarnia daraska
Nigdy sprali nie robiłem, ani nie widziałem, ale tak się głośno zastanawiam, czy w kontekście zdjęć womo, gdzie moduły łuków łączone są dodatkową sklejką pod spodem, nie lepiej zastosować cieńszą sklejkę, klejoną w 2 warstwy na zakładkę 1:2? Odpada problem połączeń - wada, że spirala zostaje sklejona na stałe.
O mniej więcej takiej zakładce myślałem - http://model-railroad-hobbyist.com/node/4205
O mniej więcej takiej zakładce myślałem - http://model-railroad-hobbyist.com/node/4205
- womo
- Posty: 2480
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: makieciarnia daraska
Pewnie lepiej. Ale taśmę mam pod ręką ...
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10641
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: makieciarnia daraska
Zamiast taśmy klejącej nie lepiej dać pianek izolacyjnych rurek CO ?
- womo
- Posty: 2480
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: makieciarnia daraska
Przepraszam skłamałem Złą kartkę wyciągnąłem, też mi te 7,6 nie pasowało aż poszedłem zmierzyć ...
W drugiej robiłem odległość 7,6 odległości i miałem problemy z BTTB. Dlatego dołożyłem jeszcze jedną pętle i teraz jest 6,8 cm.
Jeszcze zapomniałem o łączeniu. Najpierw dałem grubą blachę która nie "pracowała" i strasznie naginała podjazd. Dlatego w końcu łączyłem pokłady kawałkami sklejki i jest o wiele lepiej.
No i miejsca na łączeniu kółek nie wiele bo z tych 6,8 zabrała sklejka 1,2 mm. Ale patyczaki i reszta przechodzi bez problemu.
Dobrze, że poszedłem zdjęcia zrobić bo znalazłem jeden pręt nie zabezpieczony taśmą
Podobno jedno zdjęcie za tysiąc słów ...
Jak widać miejsca nie wiele
W drugiej robiłem odległość 7,6 odległości i miałem problemy z BTTB. Dlatego dołożyłem jeszcze jedną pętle i teraz jest 6,8 cm.
Jeszcze zapomniałem o łączeniu. Najpierw dałem grubą blachę która nie "pracowała" i strasznie naginała podjazd. Dlatego w końcu łączyłem pokłady kawałkami sklejki i jest o wiele lepiej.
No i miejsca na łączeniu kółek nie wiele bo z tych 6,8 zabrała sklejka 1,2 mm. Ale patyczaki i reszta przechodzi bez problemu.
Dobrze, że poszedłem zdjęcia zrobić bo znalazłem jeden pręt nie zabezpieczony taśmą
Podobno jedno zdjęcie za tysiąc słów ...
Jak widać miejsca nie wiele
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości