BR 242
Moderator: mod-Tabor
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: BR 242
Widziałem sporo fotografii E95 z okresu ŚKG ( do 1945r) i na żadnym nie spotkałem się ze zdjęciami w których ma podpięte składy osobowe. Pewnie rację ma Oelka, że w 1944 roku mogło się tak zdarzyć, ale ze względu na osiągi tej lokomotywy(prędkość) raczej musiałby być to przypadek. Zresztą w służbie było tylko 6 takich maszyn , a III Rzeszy bardzo zależało na dolnośląskim węglu , czyli wykorzystywano je głównie do tego. Przy ogromnej ilości maszyn osobowo -ekspresowych przed 1939 rokiem i mniejszej ilości połączeń w okresie wojennym dostępne maszyny serii E04,E17,E18 pewnie wystarczały do obsługi pasażerskiej. Polecam wszystkim zainteresowanym poniższą stonę , masa informacji , ciekawostek z historii koleji dolnośląskich http://www.rbd-breslau.de/
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR 242
W okresie wojennym na Dolnym Slasku moglo sie tak zdarzyc. Szczegolnie blizej konca wojny, kiedy w dzialania DRG zaczynal wkradac sie haos.ArturSch pisze:A czy ktoś się spotkał z informacją (np zdjęcie), że E95 (typowo towarowa) prowadziła skład osobowy ? Obrazek
Nie wiem jakie inne zdjecia poza opublikowanymi w KDiD ma wsrod archiwalnych fotografi wykonanych przez swojego ojca w latach 1940-44 na Dolnym Slasku, Krzysztof Soida.
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- MATT
- Posty: 159
- Rejestracja: 04 maja 2006, 19:38
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR 242
dawno temu byłem w NRD i widziałem zielone E 42 z osobowym, ale myśleże to najmniejszy problem...
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 242
Na starych zdjęciach jest zawsze ze składami towarowymi, przynajmniej na takie trafiłem, ale niewykluczone że ciągnęła alarmowo osobowe. Krokodyle niemieckie też towarowe - bywało że ciągnęly i Reko i Elzugi (ekspresy alpejskie), i dwuosiowe osobowe, a zatem niewykluczone że ta dwuczłonówka też. Sam jestem ciekaw.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2006, 09:24 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10874
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR 242
A czy ktoś się spotkał z informacją (np zdjęcie), że E95 (typowo towarowa) prowadziła skład osobowy ?DBv pisze:Czy oznacza to, że lokomotyw tych nie można spotkać było w składach pasażerskich? NIE.

- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR 242
Charakterek pisze:E 42? Nie bardzoto typowo towarowa lokomotywa



To ja zapytam co z tego?
Czy ET21 lub ET22 są w założeniu lokomotywami przeznaczonymi do prowadzenia pociągów pasażerskich? NIE
Czy BR254 była lokomotywą przeznaczoną do prowadzenia pociągów pasażerskich? NIE!
Czy oznacza to, że lokomotyw tych nie można spotkać było w składach pasażerskich? NIE.
I wcale nie są to wyjatki. Podobnie było z BR211/242, które czesto były stosowane zamiennie, a BR242 nawet w składach pociągów pospiesznych znalażć można było, nie wspominając o składach "lipskich" (żółto-niebieskich), złożonych z wagonów LOWA (takie jak wypuszcza teraz Tillig).
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: BR 242
E 42? Nie bardzoMATT pisze:bardzo pasuje do starych pietrusów i expresów DR...

E 11 (BR 211) była myślana jako lokomotywa typowo osobowa

- MATT
- Posty: 159
- Rejestracja: 04 maja 2006, 19:38
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR 242
bardzo pasuje do starych pietrusów i expresów DR...
- MATT
- Posty: 159
- Rejestracja: 04 maja 2006, 19:38
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR 242
dzięki brovarek... jakbyś ją zobaczył w służbie to nie jest taka zła... fakt czasami zrywa ale to nie jest taki wielki problem wszystko odpuszczają te patyczki może za bardzo chwale ale są fantastyczne.. według nich ustawiałem sieć trakcyjną... 

- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: BR 242
Spróbuj dopasować silnik np z napędu CD, lub jakikolwiek byle dobrej jakości. Na giełdach elektronicznych np w Katowicach lub Sosnowcu kosztuje ok 10 zł. Do tego nowe kardany , dopasuj z Tilliga ( koszt części to ok 20 zł). Oświetlenie nie jest problemem , poradzisz sobie spokojnie z diodami - koszt to ok 10 zł za komplet.Jeżeli blaszki zbieraków są słabe dorób ze starych strun. Koledzy z de, przerabiają skrętopyski , ale to niezła zabawa , do tego warto mieć czas , dobre chęci i umiejętności. Pantografy sobie Tillisia raczej odpuść ( komplet 15 EUR). Pojedź sobie na giełdę np do Katowic l ( to mam sprawdzone)lub Krakowa i popytaj ludzi którzy naprawiaja loki. Mają czasami naprawdę dobre pomysły a przede wszystkim doswiadczenie. Na pewno Ci pomogą. Przestudiuj stronu niemieckich modelarzy ( sorki ,że nie mam pod ręką linek), np TTboard.de będziesz wiedział, co mozna z E11 zrobić. Oczywiście ,że nowa E11/E242 z Tilliga czy też Kuehna jest o niebo lepsza od starej bety, ale jeżeli masz sentyment to walcz. Pozdrowionka 4all, M
- MATT
- Posty: 159
- Rejestracja: 04 maja 2006, 19:38
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR 242
ale żal się rozstać z tą "starą" co sugerujecie zrobić?? 

- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 242
Potwierdzam - najlepsza metoda na zmianę lokomotyw. Nie żałuję że E11 i 242 i 130 poszły w diabły, a zyski zasiliły moją pierwszą BR118 Tilliga. Naprawde wartoCharakterek pisze: Zatem serio pchnij na Allegro z 5 betów i kup fajną 42. Jak kupisz Tilliga właśnie tą lokę będziesz mile zszokowany!

- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: BR 242
Koszt Pantografów - 70 zł koszt napędu - ok 100 zł przeróbki nie liczę - zrobisz to sam. Musisz wymienić ślimaki i koła dodatkowe 40 zł. I z samych przeróbek masz na prawie połowę E 42. Zatem serio pchnij na Allegro z 5 betów i kup fajną 42. Jak kupisz Tilliga właśnie tą lokę będziesz mile zszokowany!
- MATT
- Posty: 159
- Rejestracja: 04 maja 2006, 19:38
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR 242

Koszt odbieraków to 70 zł.
Były one sprowadzane na zamówienie w jednym z krakowskich sklepów. Zastanawiałem się nad połówkowymi, ale w tej lokomotywie w ogóle nie pasują, a wręcz twierdze, że zepsuły by jej zupełnie wygląd.
Oświetlenie faktycznie jest mierne...dlatego jeździ tylko w dzień


- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: BR 242
Szczerze? Po diabła będziesz zamieniał? Nadal pozostają Ci skrętopyski i mierne oświetlenie. A jeśli chodzi o 242 właśnie - to warto odłożyć na Tilliga. Jest to jeden z niewielu modeli, w którym Tillig osiągnął perfekcję. Zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Nie ma tam niepotrzebnych rzeczy! Jest pięknie! Wszystko jest przemyślane i uporządkowane. Po prostu - to jest czysta rewelacja! Zatem warto pozbyć się i 6 loków BTTB dla tej jesnej, możesz mi wierzyć. A co do Kuehn - jeśli nie poprawią napisów i druków - to ja bym się na tą firmę nie decydował. Już docierają do mnie sygnały, że w 242 jest niestety to samo - napisy same złażą! Poręcze się scierają. Koszmar!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości